Gjest huppaluppa Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg har tenkt å trene en halvtime fettforbrenning hver morgen før frokost, på ergometersykkel. Er en halvtime nok? og i tilfelle hvilken intensitet (prosent av makspuls) anbefales for å få noen virkning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 En halvtimes sykling før frokost høres mer enn effektivt ut. Er du sikker på at du ikke skal spise litt først? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 En halvtimes sykling før frokost høres mer enn effektivt ut. Er du sikker på at du ikke skal spise litt først? Jeg tror ikke det er nødvendig å spise før morgentrening hvis det bare dreier seg om en halvtime og intensiteten ikke er hard. Men drikke bør man. Det hender jeg av ymse årsaker er nødt til å legge min elskede løpetur til tidlig morgen før jobb (ca. kl. 0600), og da spiser jeg aldri først. Men jeg spiser alltid 2-3 skiver brød ca. kl. 22.00 kvelden før, og drikker litt vann før turen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg tror ikke det er nødvendig å spise før morgentrening hvis det bare dreier seg om en halvtime og intensiteten ikke er hard. Men drikke bør man. Det hender jeg av ymse årsaker er nødt til å legge min elskede løpetur til tidlig morgen før jobb (ca. kl. 0600), og da spiser jeg aldri først. Men jeg spiser alltid 2-3 skiver brød ca. kl. 22.00 kvelden før, og drikker litt vann før turen. Hvis du spiser først så vil hele poenget med morgentreningen forsvinne, så du skal selvsagt ikke spise før denne økta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest huppaluppa Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hvis du spiser først så vil hele poenget med morgentreningen forsvinne, så du skal selvsagt ikke spise før denne økta. Nei, tror jeg nevnte FØR frokost. Trener på tom mage. (bortsett fra vann/kaffe da) Ellers så trener jeg en times tid hver ettermiddag i tillegg(ergometer) med en intensitet på 85%. Men tenkte jeg kunne ta en liten økt på morgenkvisten i tillegg for å få fart i forbrenninga. Det jeg egentlig lurte på var hvor høy intensitet jeg må ha på morgentreninga for å forbrenne fett, siden det kun blir en halvtime. Mulig dette ble noe rotete beskrevet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Higgins Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Nei, tror jeg nevnte FØR frokost. Trener på tom mage. (bortsett fra vann/kaffe da) Ellers så trener jeg en times tid hver ettermiddag i tillegg(ergometer) med en intensitet på 85%. Men tenkte jeg kunne ta en liten økt på morgenkvisten i tillegg for å få fart i forbrenninga. Det jeg egentlig lurte på var hvor høy intensitet jeg må ha på morgentreninga for å forbrenne fett, siden det kun blir en halvtime. Mulig dette ble noe rotete beskrevet. Du forbrenner mest fett (%-messig) desto større intensitet du har! Men når karb-lagrene er tomme, begrenser intensiteten seg selv nærmest. Ta i såpass du greier, uten å føle ubehag (jfr.lavt blodsukker) Og drikk godt med vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.