Gå til innhold

Billakk-denne gang....

Anbefalte innlegg

Gjest Daraan

Typen fikk ødelagt bilen(8 år gammel med metallic lakk) sin på jobben min,og jobben min skulle betale for oppretting av bulk og opplakkering av skadet sted.

Han fikk bilen igjen med -store- fargeforskjeller mellom ny og gammel lakk, i tillegg som han fikk beskjed om å rubbe bilen selv da de mente det ville bli bra da.

1. Rubbe bilen selv????? De tok takst på hva det ville koste å rette opp bilen hans,da skal de vel ikke legge deler av arbeidet på typen min???? Det er jo deres arbeid og de har bedre utstyr til det??

2. Om det skal være så selvfølgelig at det blir lakkdifferanse som typen min mener,så skjønner jeg ikke hvordan andre og eldre biler kan delvis lakkes -uten- at det blir slike forskjeller. Selvfølgelig er vel den gamle lakken noe bleket og forringet,-men- det er noe verkstedet burde tatt hensyn til både i taksten og arbeidet???!!

Hvordan går man frem nå da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103784-billakk-denne-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kompisen min returnerte bilen sin tre ganger pga dette, før lakkeringsverkstedet ga opp og hellakkerte den. Bilen var flere år gammel. Dersom det er en selvfølge at det blir fargeforskjell, så får verkstedet gi beskjed om dette på forhånd. Dersom rubbing må til for å få et bra resultat, så får de jaggu meg gjøre ferdig jobben.

Hvilke lovregler som kan brukes har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103784-billakk-denne-gang/#findComment-598679
Del på andre sider

Gjest Daraan

Kompisen min returnerte bilen sin tre ganger pga dette, før lakkeringsverkstedet ga opp og hellakkerte den. Bilen var flere år gammel. Dersom det er en selvfølge at det blir fargeforskjell, så får verkstedet gi beskjed om dette på forhånd. Dersom rubbing må til for å få et bra resultat, så får de jaggu meg gjøre ferdig jobben.

Hvilke lovregler som kan brukes har jeg ikke peiling på.

Jeg er så enig med deg som deg går an! Også de som jeg har pratet med..

Det var forøvrig -ikke- gitt beskjed om at det ville bli fargeforskjell. Det er bare noe kjæresten min synes. Han er irritert pga forskjellen,men vil ikke klage. Jeg fatter ikke hvorfor,og jeg når ikke fram til han. Idag fikk jeg sjefen min(som er en av de som er enige med meg) til å prate med han da jeg tenkte det kanskje fikk han til å ta affære overfor verkstedet,men ennå er løsningen for han å hellakkere bilen på egen regning. Jeg mistenker en av grunnene til å være at broren hans jobber der...

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gå fram både for å overbevise typen min om at dette er noe verkstedet må ta på -sin- kappe,og hvordan evt han skal gå fram for å vinne fram mot verkstedet. Sjefen min foreslo at hun kunne ringe de å true med å ikke betale om jobben ikke ble gjort ordentlig,evt å sende bilen på et annet verksted og ikke betale i det hele tatt. Men det ville ikke kjæresten min...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103784-billakk-denne-gang/#findComment-598692
Del på andre sider

For å si det sånn, så vil dette aldri bli bra og spesielt vanskelig er det å få til når det er snakk om metallic lakk. Skal dette bli bra så må bilen hellakkeres.

Men den rubbingen bør lakkeringsverkstedet gjøre for dere i og med at dette er en slik skade. De kan jo bare ta seg betalt for dette og sende regninga til ditt firma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103784-billakk-denne-gang/#findComment-599256
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...