Gjest ikke undertegnet Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Vil man gå ned i vekt om en sykler en halv time hver dag? Eller går det bare over i muskler? Noen som har gått ned i vekt ved mye sykling? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 All aerobisk aktivitet fungerer i forhold til å miste fett. Så selvsagt vil sykling hjelpe deg. Dersom du bare skal sykle ca 30 minutter hver dag så bør du uansett legge disse 30 minuttene litt strategisk til. Kroppen bruker tross alt lang tid på å bruke opp sine energilagre før den begynner å brenne fett (30-45 minutter), altså vil 30 minutter hjelpe deg fint lite i forhold til fettforbrenning. Med mindre du legger disse 30 minuttene før frokost! Da vil kroppen så godt som umiddelbart begynne å brenne fett, da energilagrene er på bunn. Dette med å sykle før frokost er uansett ganske hardt for mange (for meg er det bare å glemme!), så jeg ville heller syklet litt lengre økter enn 30 minutter. For eksempel 60-90 minutter, et par timer etter ditt siste måltid, og heller gjort dette 3-4 ganger per uke. Hvis du trener noe annet, f.eks. vekter, så kan du med fordel legge syklinga rett etter vekttreninga da man iløpet av treninga med vekter vil ha brukt opp energilagrene i kroppen, og man vil raskt begynne å tære på fettlagrene. Dersom eneste muligheten du har til å trene er 30 minutter om dagen, og ikke før frokost, så vil jeg uansett anbefale deg å kline til. Det er bedre en ingenting, men du kan ikke gjøre regning med den helt store fettforbrenninga som følge av 30 minutter sykling hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Sawyer Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 All aerobisk aktivitet fungerer i forhold til å miste fett. Så selvsagt vil sykling hjelpe deg. Dersom du bare skal sykle ca 30 minutter hver dag så bør du uansett legge disse 30 minuttene litt strategisk til. Kroppen bruker tross alt lang tid på å bruke opp sine energilagre før den begynner å brenne fett (30-45 minutter), altså vil 30 minutter hjelpe deg fint lite i forhold til fettforbrenning. Med mindre du legger disse 30 minuttene før frokost! Da vil kroppen så godt som umiddelbart begynne å brenne fett, da energilagrene er på bunn. Dette med å sykle før frokost er uansett ganske hardt for mange (for meg er det bare å glemme!), så jeg ville heller syklet litt lengre økter enn 30 minutter. For eksempel 60-90 minutter, et par timer etter ditt siste måltid, og heller gjort dette 3-4 ganger per uke. Hvis du trener noe annet, f.eks. vekter, så kan du med fordel legge syklinga rett etter vekttreninga da man iløpet av treninga med vekter vil ha brukt opp energilagrene i kroppen, og man vil raskt begynne å tære på fettlagrene. Dersom eneste muligheten du har til å trene er 30 minutter om dagen, og ikke før frokost, så vil jeg uansett anbefale deg å kline til. Det er bedre en ingenting, men du kan ikke gjøre regning med den helt store fettforbrenninga som følge av 30 minutter sykling hver dag. Spør her jeg istedet for å lage en ny tråd. Jeg er litt i samme tråd som ikke undertegnet her. Forskjellen er vel at jeg først og fremst håper å bedre kondisen litt, for så i neste omgang da kanskje tråkke til litt mer for å kunne gå ned. Vil 30-40 minutters sykling 3-4 ganger i uka hjelpe til at kondisen bedres, eller blir det som å pisse i havet? Får kanskje legge til at det sikkert er 13-14 år siden jeg trente regelmessig, selv om jeg har holdt meg sånn nogenlunde i aktivitet senere, så kan man vel si at kondisen ikke er hva den engang var 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Spør her jeg istedet for å lage en ny tråd. Jeg er litt i samme tråd som ikke undertegnet her. Forskjellen er vel at jeg først og fremst håper å bedre kondisen litt, for så i neste omgang da kanskje tråkke til litt mer for å kunne gå ned. Vil 30-40 minutters sykling 3-4 ganger i uka hjelpe til at kondisen bedres, eller blir det som å pisse i havet? Får kanskje legge til at det sikkert er 13-14 år siden jeg trente regelmessig, selv om jeg har holdt meg sånn nogenlunde i aktivitet senere, så kan man vel si at kondisen ikke er hva den engang var 30-40 minutters sykling vil funke utmerket i forhold til kondisen din. Selv begynte jeg å sykle til jobb for en mnds tid siden. Vi snakker her om ca 10 minutter hver vei, og i starten var dette faktisk hardt (en del oppoverbakker begge veier), men nå merker jeg at kondisen har bedret seg ganske betraktelig bare pga disse 10 minuttene i ny og ne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 30-40 minutters sykling vil funke utmerket i forhold til kondisen din. Selv begynte jeg å sykle til jobb for en mnds tid siden. Vi snakker her om ca 10 minutter hver vei, og i starten var dette faktisk hardt (en del oppoverbakker begge veier), men nå merker jeg at kondisen har bedret seg ganske betraktelig bare pga disse 10 minuttene i ny og ne. Heheh...mye oppover begge veier??? *berg og dalbaner er kult* :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Sawyer Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 30-40 minutters sykling vil funke utmerket i forhold til kondisen din. Selv begynte jeg å sykle til jobb for en mnds tid siden. Vi snakker her om ca 10 minutter hver vei, og i starten var dette faktisk hardt (en del oppoverbakker begge veier), men nå merker jeg at kondisen har bedret seg ganske betraktelig bare pga disse 10 minuttene i ny og ne. ok, godt å høre Etterhvert så¨får jeg vel legge ut på litt lengre turer slik at jeg kan forbrenne litt traktorringer og da Iallefall hvis jeg forsto innlegget ditt her tidligere korrekt, så bør man sykle noe lenger enn 30 minutter, før det begynner å tære på fettet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Heheh...mye oppover begge veier??? *berg og dalbaner er kult* :-) Hehe, regnet med at noen ville kommentere den Ja, først er det en bratt nedoverbakke, så en slette, og så oppover et godt stykke. På vei tilbake sykler jeg en annen vei, og da blir det også veldig mye oppoverbakke, samt en liten bratt nedoverbakke på slutten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 ok, godt å høre Etterhvert så¨får jeg vel legge ut på litt lengre turer slik at jeg kan forbrenne litt traktorringer og da Iallefall hvis jeg forsto innlegget ditt her tidligere korrekt, så bør man sykle noe lenger enn 30 minutter, før det begynner å tære på fettet? Stemmer det. Den første tiden man bedriver aktiviteten vil kroppen kvitte seg med sine energilager. Først etter at dette er gjort så vil det begynne å hjelpe på fettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Hehe, regnet med at noen ville kommentere den Ja, først er det en bratt nedoverbakke, så en slette, og så oppover et godt stykke. På vei tilbake sykler jeg en annen vei, og da blir det også veldig mye oppoverbakke, samt en liten bratt nedoverbakke på slutten *flirer* NR ell? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Stemmer det. Den første tiden man bedriver aktiviteten vil kroppen kvitte seg med sine energilager. Først etter at dette er gjort så vil det begynne å hjelpe på fettet. Og det er vel nettopp derfor det 'lønner seg' å trene styrke først og fettforbrennende kondis etterpå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Og det er vel nettopp derfor det 'lønner seg' å trene styrke først og fettforbrennende kondis etterpå? Det er korrekt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 All aerobisk aktivitet fungerer i forhold til å miste fett. Så selvsagt vil sykling hjelpe deg. Dersom du bare skal sykle ca 30 minutter hver dag så bør du uansett legge disse 30 minuttene litt strategisk til. Kroppen bruker tross alt lang tid på å bruke opp sine energilagre før den begynner å brenne fett (30-45 minutter), altså vil 30 minutter hjelpe deg fint lite i forhold til fettforbrenning. Med mindre du legger disse 30 minuttene før frokost! Da vil kroppen så godt som umiddelbart begynne å brenne fett, da energilagrene er på bunn. Dette med å sykle før frokost er uansett ganske hardt for mange (for meg er det bare å glemme!), så jeg ville heller syklet litt lengre økter enn 30 minutter. For eksempel 60-90 minutter, et par timer etter ditt siste måltid, og heller gjort dette 3-4 ganger per uke. Hvis du trener noe annet, f.eks. vekter, så kan du med fordel legge syklinga rett etter vekttreninga da man iløpet av treninga med vekter vil ha brukt opp energilagrene i kroppen, og man vil raskt begynne å tære på fettlagrene. Dersom eneste muligheten du har til å trene er 30 minutter om dagen, og ikke før frokost, så vil jeg uansett anbefale deg å kline til. Det er bedre en ingenting, men du kan ikke gjøre regning med den helt store fettforbrenninga som følge av 30 minutter sykling hver dag. Kanskje du kan hjelpe meg med noe jeg har lurt på angående sykling ? Det er jo sånn at man forbrenner like mange kalorier på å gå en strekning, som på å løpe den samme strekningen. Det er enkel fysikk - man flytter et legeme på x kilo y antall meter, og det tar en viss energimengde uansett. Utifra den samme logikken virker det som det skulle kreve _flere_ kalorier å sykle. Man må jo i tillegg til legemet på x kilo også forflytte en sykkel. Men det føles ikke sånn ! Hva er riktig, og kan du forklare hvorfor ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johnny fra Stovner Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Kanskje du kan hjelpe meg med noe jeg har lurt på angående sykling ? Det er jo sånn at man forbrenner like mange kalorier på å gå en strekning, som på å løpe den samme strekningen. Det er enkel fysikk - man flytter et legeme på x kilo y antall meter, og det tar en viss energimengde uansett. Utifra den samme logikken virker det som det skulle kreve _flere_ kalorier å sykle. Man må jo i tillegg til legemet på x kilo også forflytte en sykkel. Men det føles ikke sånn ! Hva er riktig, og kan du forklare hvorfor ? Når du sykler, fokuserer du mye mer av kraften du bruker på framoverbevegelse. Faktisk blir hele tråkket ditt overført til kraft i fremoverretningen, pga den smarte oppfinnelsen hjulet Når du går eller jogger fokuseres mye av krafta på skrå eller vertikalt, og gir derfor et mindre bidrag til framdriften. Derfor må du bruke mer energi på å forflytte deg enn når du sykler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei! Bare sykl ivei, men 30 min. var da dyktig lite! I sykkelklubben hvor de beste greide Tr.-Oslo på 14-15 timer var det bare to karer som var "skrapa" som vi sier, dvs. slik at musklene syntes godt, mens de fleste nesten virket smålubne, særlig foran på magen og på armene. De to var også løpere og skiløpere. Virker som syklingen ofte kombineres med masse bananspising og saftdrikking på både trening og under ritt, så bare pass dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.