molli Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Åh, de der kjenner jeg igjen! Jeg blir så forbannet av sånt. Det er så TEIT å gå rundt og småjuge om småting. Jeg skjønner at folk kan prøve seg med en hvit løgn for å sno seg unna når de lukter trøbbel, men etter årevis med sånt føler man at fyren HADDE kanskje fremstått som litt mere MANN, om han sto for det han hadde gjort (eller ikke gjort, alt ettersom). Det virker bare så...så PINGLETE å småjuge! Spurte f.eks. mannen min for litt siden; "Har du pusset tennene på guttungen?" Han flakker med blikket..kjapt svar etter kort nøling: "Jada!" Jeg går ut på badet. Klemmer to fingre rundt tannbørsten til gutten. Den er knusktørr. Hva sier man til sånt?? IDIOT, får man lyst å brøle, det er ihvertfall sikkert. Hvorfor skjønner ikke menn at de hadde fått MINDRE trøbbel ved å svare f.eks. "Å, nei, det har jeg dessverre glemt". Da hadde jeg ikke blitt så sint som jeg ble, når jeg så på hele fjeset hans at han løy! Samme opplegg og samme poeng som hos deg, laguna. Fyren din skjønner heller ikke at han hadde scoret noen poeng høyere om han hadde svart deg: "Oj, hårgelèen din, ja. Jeg lånte litt men glemte å si fra at det gikk tomt. Lei for det. OK ?" Jeg tror ikke du hadde blitt like muggen for den varianten, eller hur....? 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Det var ikke det det var snakk om, men at han smålyver!! Det er nemlig unødvendig. Jeg vil tro at han gjør dette for å erte henne. Det er jo utterst barnslig å terpe på sånt. Hvorfor spørre - mår det er bare de to som bor der? he-he, morsomt:-) 0 Siter
favn Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 "og jeg presiserer alltid at det bortkomne ikke er spesielt interessant, men at de _snakker sant_ på spørsmål fra meg." Hvis laguna understreker _meg_ på den måten der, så vil han kanskje etterhvert føle at hun tror hun er "kongen" i forholdet, og at hun skal adlydes. Hans herskerinne, eller noe i den duren Neida... Helt enig med deg ellers. Det er løgnen her som er problemet, og at løgnen er liten gjør om mulig det hele enda verre. Hvem tør tross alt å tenke på hva annet fyren lyver om når han må ty til løgner selv for sånne ekstreme bagateller? Nå er jo jeg sjef over barna, det sier seg selv. I tillegg skal jeg jo lære dem anstendig oppførsel slik at de vokser seg til som skikkelige folk - og det inkluderer å lære seg å snakke sant. Hadde min samboer servert løgner jeg garantert visste var løgner, hadde jeg lurt kraftig... Og som du sier, det blir fort ulv-ulv av sånt, hun vet jo at han ikke tar fem øre for å lyve, så hvordan kan hun være sikker på at han snakker sant i andre (og større) sammenhenger? Selv verken kan eller vil jeg lyve. Det vil si, jeg har unnlatt å fortelle hele eller deler av sannheten ved enkelte anledninger og beretninger, men på direkte spørsmål: Nei. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Nå er jo jeg sjef over barna, det sier seg selv. I tillegg skal jeg jo lære dem anstendig oppførsel slik at de vokser seg til som skikkelige folk - og det inkluderer å lære seg å snakke sant. Hadde min samboer servert løgner jeg garantert visste var løgner, hadde jeg lurt kraftig... Og som du sier, det blir fort ulv-ulv av sånt, hun vet jo at han ikke tar fem øre for å lyve, så hvordan kan hun være sikker på at han snakker sant i andre (og større) sammenhenger? Selv verken kan eller vil jeg lyve. Det vil si, jeg har unnlatt å fortelle hele eller deler av sannheten ved enkelte anledninger og beretninger, men på direkte spørsmål: Nei. Jeg har sikkert også unnlatt å fortelle en del sannheter noenganger, men på direkte spørsmål kan jeg ikke lyve. Man ser det på meg med en gang, dessuten liker jeg ikke å lyve. Mistenker at min samvittighet ikke takler sånt. 0 Siter
Gjest orkidea Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Jeg var gift i over tyve år, og de siste årene av ekteskapet merket jeg at min eksmann ofte bortforklarte enkle ting. F.eks. så hadde jeg store søvnproblemer og ble irritert gang på gang når han vekket meg, da svarte han bestandig at han trodde at jeg var våken. En gang kranglet vi voldsomt fordi da jeg gikk søvndrukken inn på do en morgen hadde han (på typisk mannfolks vis), tatt opp dosetet og ikke satt det ned igjen. Han påsto hardnakket at jeg hadde tatt det opp i løpet av natta, noe så idiotisk, han hadde lagt merke til det da han tisset før meg. Det er kanskje ikke nødvendig å si at dette kranglet vi ofte om og siden vi har bare døtre sammen var det bare han og ingen andre som løftet dosetet unntatt når jeg vasket. At jeg vasket doen midt på natta uten å huske det er utenkelig. Jeg kunne tatt mange sånne små eksempler, men det var aldri et problem at han løy for meg om større ting. Har ingen forklaring på fenomenet. 0 Siter
Gjest eks-kjæreste Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Da jeg kuttet ut min eks-kjæreste, var det i stor grad pga alle småløgnene hans, og det at han aldri tok selvkritikk men ga meg skylden for alt. Så ja, du har absolutt god grunn til å reagere - og handle. Han kommer IKKE til å endre seg. Vil du virkelig dele resten av livet med en sånn fyr. 0 Siter
Anki Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Utroe menn er også stort sett koselige..samme med drapsmenn også.. hehe - for en sammenligning .. en som kommer med små hvite løgner og en drapsmann *ler* 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jeg var gift i over tyve år, og de siste årene av ekteskapet merket jeg at min eksmann ofte bortforklarte enkle ting. F.eks. så hadde jeg store søvnproblemer og ble irritert gang på gang når han vekket meg, da svarte han bestandig at han trodde at jeg var våken. En gang kranglet vi voldsomt fordi da jeg gikk søvndrukken inn på do en morgen hadde han (på typisk mannfolks vis), tatt opp dosetet og ikke satt det ned igjen. Han påsto hardnakket at jeg hadde tatt det opp i løpet av natta, noe så idiotisk, han hadde lagt merke til det da han tisset før meg. Det er kanskje ikke nødvendig å si at dette kranglet vi ofte om og siden vi har bare døtre sammen var det bare han og ingen andre som løftet dosetet unntatt når jeg vasket. At jeg vasket doen midt på natta uten å huske det er utenkelig. Jeg kunne tatt mange sånne små eksempler, men det var aldri et problem at han løy for meg om større ting. Har ingen forklaring på fenomenet. Gjelder det for det meste om hva du har gjort på natten, så kan det faktisk stemme Så en dokumentar om hva enkelte kan finne på å gjøre i søvne. Det er et spesiellt fenomen det gjaldt også... der var det til og med en som hadde drept en annen i søvne uten å vite om det selv *grøss* 0 Siter
Gjest samboer på 10. året Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Hvorfor lage slikt rabalder? Hvorfor ikke bare kjøpe tannpasta, hårgele, hårpasta, shampo og såpe "på fellesen"? Skjønner ikke at dere gidder å lage "krøll" av slike filleting, altså! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Jeg var gift i over tyve år, og de siste årene av ekteskapet merket jeg at min eksmann ofte bortforklarte enkle ting. F.eks. så hadde jeg store søvnproblemer og ble irritert gang på gang når han vekket meg, da svarte han bestandig at han trodde at jeg var våken. En gang kranglet vi voldsomt fordi da jeg gikk søvndrukken inn på do en morgen hadde han (på typisk mannfolks vis), tatt opp dosetet og ikke satt det ned igjen. Han påsto hardnakket at jeg hadde tatt det opp i løpet av natta, noe så idiotisk, han hadde lagt merke til det da han tisset før meg. Det er kanskje ikke nødvendig å si at dette kranglet vi ofte om og siden vi har bare døtre sammen var det bare han og ingen andre som løftet dosetet unntatt når jeg vasket. At jeg vasket doen midt på natta uten å huske det er utenkelig. Jeg kunne tatt mange sånne små eksempler, men det var aldri et problem at han løy for meg om større ting. Har ingen forklaring på fenomenet. Akkurat sånn er min også! Dikter i vei om irriterende bagatellmessige ting..Som tilslutt driver meg fra konseptene fordi vi begge vet det er bullshit.. i ordentelige, viktige saker snakker han sant.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Åh, de der kjenner jeg igjen! Jeg blir så forbannet av sånt. Det er så TEIT å gå rundt og småjuge om småting. Jeg skjønner at folk kan prøve seg med en hvit løgn for å sno seg unna når de lukter trøbbel, men etter årevis med sånt føler man at fyren HADDE kanskje fremstått som litt mere MANN, om han sto for det han hadde gjort (eller ikke gjort, alt ettersom). Det virker bare så...så PINGLETE å småjuge! Spurte f.eks. mannen min for litt siden; "Har du pusset tennene på guttungen?" Han flakker med blikket..kjapt svar etter kort nøling: "Jada!" Jeg går ut på badet. Klemmer to fingre rundt tannbørsten til gutten. Den er knusktørr. Hva sier man til sånt?? IDIOT, får man lyst å brøle, det er ihvertfall sikkert. Hvorfor skjønner ikke menn at de hadde fått MINDRE trøbbel ved å svare f.eks. "Å, nei, det har jeg dessverre glemt". Da hadde jeg ikke blitt så sint som jeg ble, når jeg så på hele fjeset hans at han løy! Samme opplegg og samme poeng som hos deg, laguna. Fyren din skjønner heller ikke at han hadde scoret noen poeng høyere om han hadde svart deg: "Oj, hårgelèen din, ja. Jeg lånte litt men glemte å si fra at det gikk tomt. Lei for det. OK ?" Jeg tror ikke du hadde blitt like muggen for den varianten, eller hur....? Nettopp, du har satt fingeren på nøyaktig det jeg mener.. Det er provoserende, bevisene er synelige for hvem som helst, mens han liksom kjenner ikke til noe..Grrr Hvis tannbørste eksempelet hadde vært fra her i huset hadde han dessuten tviholdt på sin versjon, selv etter konfrotasjon med knusktørr tannbørste.. Han er så sinnsykt påståelig, og har aldr innrømmet, så mye som engang, at han lyver.. Mannfolk..) 0 Siter
Gjest Mann nr 1 Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Nettopp, du har satt fingeren på nøyaktig det jeg mener.. Det er provoserende, bevisene er synelige for hvem som helst, mens han liksom kjenner ikke til noe..Grrr Hvis tannbørste eksempelet hadde vært fra her i huset hadde han dessuten tviholdt på sin versjon, selv etter konfrotasjon med knusktørr tannbørste.. Han er så sinnsykt påståelig, og har aldr innrømmet, så mye som engang, at han lyver.. Mannfolk..) Ikke generaliser - normale menn gjør selvsagt ikke slik. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Hvorfor lage slikt rabalder? Hvorfor ikke bare kjøpe tannpasta, hårgele, hårpasta, shampo og såpe "på fellesen"? Skjønner ikke at dere gidder å lage "krøll" av slike filleting, altså! Det er ikke hovedsaken..Han kunne selvfølgelig få bruke av mine ting om det var det som var problemet.. (forøvrig bruker han primært helt andre merker enn meg, men stjeler mitt fordi han ikke gidder å skaffe nytt når hans er oppbrukt) Dette var dessuten bare ett eksempel for å illustrere barnslig småjuging. Det er selvfølgelig den som irriterer meg, ikke 5 kroner tapt i hårvoks..) 0 Siter
Gjest orkidea Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Gjelder det for det meste om hva du har gjort på natten, så kan det faktisk stemme Så en dokumentar om hva enkelte kan finne på å gjøre i søvne. Det er et spesiellt fenomen det gjaldt også... der var det til og med en som hadde drept en annen i søvne uten å vite om det selv *grøss* Jeg har aldri gått i søvne, det var ikke problemet. Han ville ha kommentert det i alle de årene vi bodde sammen. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Ikke generaliser - normale menn gjør selvsagt ikke slik. ??? Hvor generaliserer jeg hen da? Jeg snakker om samboer, som vil være 1.stk mann... Hvis du sikter til "mannfolk" slengt med på slutten av innlegget, var det en forsøksvis humoristisk&solidarisk kommentar, siden molli tydeligvis også er innehaver av en mann med tiløpsvis make, uheldige karakter trekk som undertegnedes.. Var det ellers noe du lurte på? 0 Siter
Gjest orkidea Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Ikke generaliser - normale menn gjør selvsagt ikke slik. De mennene det er snakk om her, er normale. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Da jeg kuttet ut min eks-kjæreste, var det i stor grad pga alle småløgnene hans, og det at han aldri tok selvkritikk men ga meg skylden for alt. Så ja, du har absolutt god grunn til å reagere - og handle. Han kommer IKKE til å endre seg. Vil du virkelig dele resten av livet med en sånn fyr. Tja, verdensundergang er det vel ikke snakk om at oppførselen hans medfører..) Men det er blodig provoserende at han juger meg opp i ansiktet- selv om det er filleting han juger om.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Utroe menn er også stort sett koselige..samme med drapsmenn også.. Det var jo en kjempe sammenligning, gitt.. 0 Siter
Gjest Mann nr 1 Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 ??? Hvor generaliserer jeg hen da? Jeg snakker om samboer, som vil være 1.stk mann... Hvis du sikter til "mannfolk" slengt med på slutten av innlegget, var det en forsøksvis humoristisk&solidarisk kommentar, siden molli tydeligvis også er innehaver av en mann med tiløpsvis make, uheldige karakter trekk som undertegnedes.. Var det ellers noe du lurte på? Det var det jeg siktet til, ja. 0 Siter
Gjest Mann nr 1 Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 De mennene det er snakk om her, er normale. No f*ing way! Normale menn gjør ikke slik. (Det er ganske så selvsagt.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.