Gå til innhold

Har Samboer rett eller feil????????????

Anbefalte innlegg

Gjest hærregud

Han sier det finnes kakelakker(!!)i Norge...ikke bare i fangenskap,neida,i hus og sånn.Jeg har aldri i mitt 30 årige liv sett en eneste kakerlakk i Norge,trodde dette var noe som hørte til i Syden,jeg.(og ja,der har jeg sett det innendørs...æsj).Men altså:finnes de innendørs i vanlige hus i Norge??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103818-har-samboer-rett-eller-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IngenLurerDenneGutten

Samboer har rett. Jeg jobbaet ombord på sognabåten "M/S Kommandøren i 1970, der krydde det mad kakkerlakker. Jeg spiste mange av dem - det var ikke til å unngå. Jeg og byssegutten brukte å fargelegge dem, så jagde vi dem over bordet med ei brennende fyrstikk, veddeløp. Vi var noen saddamer, fy.

Det finnes en hel rekke ulike kakerlakk-arter. Men din samboer har rett, det finnes i Norge også. Men kanskje ikke like utbredt, pga klimaet og generelt bedre sanitære forhold her enn i varme syden (der søpla kan stå på gata i solsteiken i dagesvis...)

Annonse

Samboer har rett. Jeg jobbaet ombord på sognabåten "M/S Kommandøren i 1970, der krydde det mad kakkerlakker. Jeg spiste mange av dem - det var ikke til å unngå. Jeg og byssegutten brukte å fargelegge dem, så jagde vi dem over bordet med ei brennende fyrstikk, veddeløp. Vi var noen saddamer, fy.

Hva mener du med at det ikke var til å unngå at du _spiste_ kakerlakker?

Gjest IngenLurerDenneGutten

Hva mener du med at det ikke var til å unngå at du _spiste_ kakerlakker?

Når kokken kokte poteter havnet krypene oppi. Når passasjersesongen tok til ble de utrydda. Det var kanske utrolig hvor mange som kunne skjule seg under ei ledning, f.eks i fastopplegget i taket.

Husker en gang da jeg kom ombord sent på natta, jeg skulle ta med en titt i byssa etter no`gott. Golvet var grått av kakkerlakker. I det samme seg slo på lyset sa det svisj - borte.

Når kokken kokte poteter havnet krypene oppi. Når passasjersesongen tok til ble de utrydda. Det var kanske utrolig hvor mange som kunne skjule seg under ei ledning, f.eks i fastopplegget i taket.

Husker en gang da jeg kom ombord sent på natta, jeg skulle ta med en titt i byssa etter no`gott. Golvet var grått av kakkerlakker. I det samme seg slo på lyset sa det svisj - borte.

Uhu! Jeg tilter fullstendig av stygge kryp. Fullstendig. Selv om fornuften prøver veldig hardt å ta grepet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...