Gjest del arte Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Hei! Hei! Jeg og en kollega skal starte et firma sammen, og jobbe som skuespillere. Samtidig skal jeg starte opp en annen type virksomhet ved siden av, som ikke har noe med skuepill å gjøre, og heller ikke min kollega. Hvordan bør vi gå fram for å organisere oss? Jeg skal på en måte ha to firmaer da, et sammen med min kollega, og et alene. Må jeg starte to bedrifter? Vi er i kontakt med Brønnøysund osv, men trenger tips osv. Takk. 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Dere starter et sammen (registrerer begge under firmanavnet) og du må starte(registrere) ditt på deg. 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Dere burde også tenke nøye gjennom hva som vil lønne seg for dere. Om dere skal ha solidarisk ansvar, om det skal være ASA osv. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Noe som kan overraske er at et kompaniskap ANS, som det ene kan være, vil utløse at alle aktiva, gjeld, inntekter og utgifter skal deles helt likt. En skjevdeling godtas ikke, og alt dere eier privat kan tas av en kreditor. ANS er vanskelig å oppløse og komme ut av. 0 Siter
molli Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Dere burde også tenke nøye gjennom hva som vil lønne seg for dere. Om dere skal ha solidarisk ansvar, om det skal være ASA osv. ASA er vel litt drøyt for et så lite firma med to personer...? :-) AS er nok mere riktig. 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 ASA er vel litt drøyt for et så lite firma med to personer...? :-) AS er nok mere riktig. Det kom en A for mye der ja :-D kunne du ikke latet som om du ikke så den da? *s* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.