Gå til innhold

Arbeidsledig...noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Gjest ledig for øyeblikket

Jeg har gått på arbeidsledighetstrygd siden nyttår. Nå har jeg imidlertid fått meg jobb som starter 1 august. Gir jeg beskjed til Aetat allerede nå om at jeg har fått meg jobb, eller venter jeg. Jeg har vel fortsatt krav på ledighetstrygd selv om jeg nå selvfølgelig ikke søker på nye jobber?

Hva mener kloke Dol hoder om saken...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103875-arbeidsledignoen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Logitechmusa

For å ha rett på arbeidsledighetstrygd må du være arebidssøkende. SELVFØLGELIG ønsker du også jobb før 1. august, altså frem til du skal begynne i jobben du har fått.

Du kan jo si ifra hvis det blir aktuekt med jobb, og så si at du ønsker jobb frem til denne datoen også.

Du går ledig _nå_ og er ikke forpliktet til å opplyse Aetat om endringer i _nåværende_ arbeidssituasjon. Følg spillereglene og varsle fra når den tid kommer. Dessuten er det som Logitech sier sikkert interessant for deg med jobb inntil da? Ihvertfall må du jo være reell arbeidssøker hvis du skal motta dagpenger.

Du går ledig _nå_ og er ikke forpliktet til å opplyse Aetat om endringer i _nåværende_ arbeidssituasjon. Følg spillereglene og varsle fra når den tid kommer. Dessuten er det som Logitech sier sikkert interessant for deg med jobb inntil da? Ihvertfall må du jo være reell arbeidssøker hvis du skal motta dagpenger.

Oops, hva er det jeg sier, selvsagt er du forpliktet til å opplyse Aetat om endringer i _nåværende_ situasjon - men foreløpig ikke hva som skjer om tre måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...