karisma Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Noen som kan gi meg en _god_ oppskrift på chili con carne? 0 Siter
Vincent Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Kjøp en pakke brune bønner. Oppskrift står på pakka. (Hvis du kjøper Eldorado - IKKE bruk den norske (helt på trynet) - bruk den svenske resepten) 0 Siter
Tornerose Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 - 3 dl hvite bønner - 400 g biffstrimler - 5 fedd hvitløk - 2 løk - 100 g bacon - 3 røde chili - 1 ss paprikapulver - 1 ts oregano - 1 laurbærblad - 2,5 dl buljong - 2 ss hvetemel - evt litt rødvin - 1 boks hermetiske tomater Bønnene legges i bløt over natten. Hell av vannet og kok dem en time i nytt vann. Fres kjøtt, finhakket løk, finhakket chili og hvitløk og baconbiter. Ha i tomater, buljong, rødvin og krydder og la småkoke under lokk en halvtimes tid. Tilsett bønnene og la småkoke ca 15 minutter til. 0 Siter
Vincent Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 - 3 dl hvite bønner - 400 g biffstrimler - 5 fedd hvitløk - 2 løk - 100 g bacon - 3 røde chili - 1 ss paprikapulver - 1 ts oregano - 1 laurbærblad - 2,5 dl buljong - 2 ss hvetemel - evt litt rødvin - 1 boks hermetiske tomater Bønnene legges i bløt over natten. Hell av vannet og kok dem en time i nytt vann. Fres kjøtt, finhakket løk, finhakket chili og hvitløk og baconbiter. Ha i tomater, buljong, rødvin og krydder og la småkoke under lokk en halvtimes tid. Tilsett bønnene og la småkoke ca 15 minutter til. Du bruker da ikke hvite bønner i en con carne? De skal selvsagt være brune. ;-) 0 Siter
Tornerose Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Du bruker da ikke hvite bønner i en con carne? De skal selvsagt være brune. ;-) Jeg bruker hvite bønner, men du kan jo bruke brune om det passer deg best. :-) 0 Siter
Vincent Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Jeg bruker hvite bønner, men du kan jo bruke brune om det passer deg best. :-) Kan jeg det altså? ;-) 0 Siter
Tornerose Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Kan jeg det altså? ;-) Det er jo ikke så nøye hva slags bønner man bruker. Jeg synes hvite bønner smaker best, du foretrekker brune. Det ser uansett penere ut med hvite bønner, brune bare blir gjemt i resten av gryta. :-) 0 Siter
astridny Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Chili con carne (4 porsjoner) 500 g kjøttdeig 2 løk 2 ss smør 2 pressede båter hvitløk 1 boks hermetiske tomater ca. 2 ts chilikrydder 1 ts oregano 2 bokser hvite bønner i tomatsaus 1 rød paprika 1 grønn paprika 1. Ha kjøttdeig og hakket løk i en jerngryte. Rør med en gaffel understekingen, slik at kjøttdeigen blir småkornet når den er gjennomstekt. 2. Ha i hvitløk, krydder og hermetiske tomater. La det surre noen minutter. 3. Bland in tomatbønner og paprika og la det koke opp. Smak til med salt og pepper. Serveres med pariserloff og frisk salat. 0 Siter
Gjest Svin er svineri Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Chili con carne (4 porsjoner) 500 g kjøttdeig 2 løk 2 ss smør 2 pressede båter hvitløk 1 boks hermetiske tomater ca. 2 ts chilikrydder 1 ts oregano 2 bokser hvite bønner i tomatsaus 1 rød paprika 1 grønn paprika 1. Ha kjøttdeig og hakket løk i en jerngryte. Rør med en gaffel understekingen, slik at kjøttdeigen blir småkornet når den er gjennomstekt. 2. Ha i hvitløk, krydder og hermetiske tomater. La det surre noen minutter. 3. Bland in tomatbønner og paprika og la det koke opp. Smak til med salt og pepper. Serveres med pariserloff og frisk salat. Svinekjøtt??????? huffaæsj. Karbonadedeig mener du.:-)))) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.