Gå til innhold

Sykmeldt / fødselspenger

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende

Jeg sa opp min jobb for å flytte til en annen kant av landet. I oppsigelsestiden ble jeg sykmeldt. Noe jeg forsatt er og blir en stund til. Venter på en operasjon. Nå mistenker jeg at jeg er blitt gravid (med preveansjon).

Spørsmålet er som følger: Hva om jeg nå er gravid: Hvordan regnes fødselspengene da ut? Når jeg bare har vært sykmeldt og ikke har noen jobb.

Takknemelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10392-sykmeldt-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uvitende

Jeg sa opp min jobb for å flytte til en annen kant av landet. I oppsigelsestiden ble jeg sykmeldt. Noe jeg forsatt er og blir en stund til. Venter på en operasjon. Nå mistenker jeg at jeg er blitt gravid (med preveansjon).

Spørsmålet er som følger: Hva om jeg nå er gravid: Hvordan regnes fødselspengene da ut? Når jeg bare har vært sykmeldt og ikke har noen jobb.

Takknemelig for svar!

Gjest Sundance Kid

Sykepenger teller som opptjening til rett til fødselspenger. Om du er sykemeldt fram til fødselen blir fødselspengene regnet ut fra det du har i sykepenger. Du kan også trekke fra sykemeldingsperioden fra de "6 av 10" månedene du må ha vært i jobb før fødsel for å ha rett til fødselspenger.

Gjest Sundance Kid

Sykepenger teller som opptjening til rett til fødselspenger. Om du er sykemeldt fram til fødselen blir fødselspengene regnet ut fra det du har i sykepenger. Du kan også trekke fra sykemeldingsperioden fra de "6 av 10" månedene du må ha vært i jobb før fødsel for å ha rett til fødselspenger.

Annonse

Irene Grøneng

Jeg tror faktisk ikke du har krav på fødselspenger, men at du får utbetalt et engangsbeløp på ca kr 32000. Hvis du da ikke kommer til å jobbe 6 mnd før fødelsen. Har ikke spes. greie på dette, men tror det er slik?

sundance Kid har det rette svaret :-)

Irene Grøneng

Jeg tror faktisk ikke du har krav på fødselspenger, men at du får utbetalt et engangsbeløp på ca kr 32000. Hvis du da ikke kommer til å jobbe 6 mnd før fødelsen. Har ikke spes. greie på dette, men tror det er slik?

sundance Kid har det rette svaret :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...