Gå til innhold

Tror du på pyramidespill? (MLM)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ein har sjeldan noko å tape på å vera med i starten av eit pyramidespel, men det dabbar fort av og ein endar som regel med å tape dersom ein er eit stykke ned i leksa.

Systemet er bygd på at dei første vinn på systemet, men det dei vinn er tilsvarande det dei tapar som er lengre ut i systemet.

T.d. kan ein tenkja seg teoretisk: Dersom alle folka i Noreg sender deg 1 krone kvar så vil du få 4 millionar kroner, men skal systemet funke til fulle, så tyder det at du må senda ei krone til alle andre som er med i systemet - i dette tilfelle heile Noreg, og det tyder at du må senda 4 millionar kroner ut igjen... Altså må du få folk til å senda deg pengar, men ikkje krevja noko tilbake.

Gjest Hmmms

Nei, jeg tror ikke på pyramidespill.

Men MLM er dog ikke det samme, det er snakk om nettverkssalg ala Tupperware, Natures Own og ja, mengder av andre selskap. Du må selvsagt jobbe for å bygge deg opp ett nettverk av mennesker som kunne tenke seg å kjøpe produktene du tilbyr. Gode penger å tjene for de rette personer, er du et selgeremne?

Mer info om mange selskap finner du f.eks på www.networkmarketing.no

Annonse

Det kan funke dersom man er med å starter spiller, er tidlig ute, eller at det er korte og avgrensede spill. Felles for de alle er at de på et eller annet tidspunkt relativt raskt går tom for nye spillere til å fylle opp med, og da stopper det hele opp.

SÅ med mindre man vet positivt at spillet ikke er i de kategoriene jeg nevnte innledningsvis, så er sjansen stor for at du blir en av idiotene som bare betaler men ikke får noe.. :-)

Men MLM er dog ikke det samme, det er snakk om nettverkssalg ala Tupperware, Natures Own og ja, mengder av andre selskap. Du må selvsagt jobbe for å bygge deg opp ett nettverk av mennesker som kunne tenke seg å kjøpe produktene du tilbyr. Gode penger å tjene for de rette personer, er du et selgeremne?

"Nei, jeg tror ikke på pyramidespill.

Men MLM er dog ikke det samme, det er snakk om nettverkssalg ala Tupperware, Natures Own og ja, mengder av andre selskap."

Her har vi jo årets selvmotsigelse. Prinsippene i pyramidespill og MLM er det samme- same shit, new wrapping.

er invitert med på det samme spillet, men takket nei. Det er fullt mulig å tjene penger på dette, men da må en være tidlig ute. I tillegg må du regne med en betydelig innsats i form av arbeidstid. Minst ett par timer hver eneste dag. Ikke hør på dem som påstår noe annet.

serendipity

Det er fullt mulig, men da må du stå på som et helvete.

En venn av oss sluttet i jobben sin for 2 mnd. siden fordi han ville satse for fullt på "slikt". Han er kjempe flink, og jobber masse. Har tjent i gj. snitt siden jul kr 65 000 - 70 000 I MÅNEDEN !!!

Jeg hadde vært heldig om jeg hadde fått igjen investeringen. Mangler liksom hjertet for sånt. Har nok annet å drive med på fritiden.

Tuppeware, Natures Own, Oriflame o.l er nettverkssalg. De selger en vare, du betaler og provisjon utbetales til selger. At nettverkssalg bygger på pyramideprinsippet, dvs. det reklameres gjennom relasjoner og det rekrutteres folk også på denne måten betyr ikke at det er et spill.

MLM er pyramidespill - flytting av penger. Du satser penger i håp om å få stor avkastning på disse. At de kaller det salg av aksjer betyr ikke at du kan sammenligne virksomheten med NO, Tuppeware eller Oriflame. Det er ikke og kommer aldri til å bli det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...