Gå til innhold

Legge på seg av frukt?

imili

Anbefalte innlegg

Har spist en del frukt i det siste....skulle slanke meg, og trodde det var kjempegreier! Men jeg legger jo bare på meg! Får stor mage!

Andre med samme erfaring??

Heretter blir det mer av grønnsakene ja...For det er vel bedre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye sukker (fruktsukker) i frukt..

Ja gjett om at det er fetende. spiste mye frukt før istedenfor snop for jeg trodde det var sunt, skal si jeg la på meg. Fruktsukker(fruktose har vist seg å være det sukkeret som gir størst fettlagring til tross for lav GI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffine

Ja gjett om at det er fetende. spiste mye frukt før istedenfor snop for jeg trodde det var sunt, skal si jeg la på meg. Fruktsukker(fruktose har vist seg å være det sukkeret som gir størst fettlagring til tross for lav GI.

Det er vel uansett bedre å spise frukt enn snop? Jeg mener, hvordan er det mulig å legge på seg hvis man erstatter snopet man spiser med frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bukken bruse

Det står så fint i kaloritabeller..f.eks. et eple 50 cal pr 100 gram. Høres lite ut, men det folk ikke tenker på er at et gjennomsnittlig eple veier ca 200 gram. Da er vi oppe i 100 cal. pr eple. Det samme gjelder for appelsiner, bananer og andre frukter.

Da blir det fort noen kalorier ekstra av f.eks fem frukter pr dag. Men, for all del, frukt ER sunnere og mer næringsrikt enn snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel uansett bedre å spise frukt enn snop? Jeg mener, hvordan er det mulig å legge på seg hvis man erstatter snopet man spiser med frukt?

Vel, du får i deg en del vitaminer og antioksidanter med frukten, det er fordelen med frukt, men for en som skal slanke seg er karbohydratene like skadelig som i snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...