Gå til innhold

den evinnelige cla-debatten

Gjest natali

Anbefalte innlegg

Gjest natali

Har du prøvd CLA? Fornøyd? Isåfall, HVA var du fornøyd med? Gikk du ned i vekt, eller ble du bare strammere i musklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har brukt CLA og vært fornøyd. Det gjorde at balansen mellom fett og muskler ble bedre, med andre ord, jeg fikk bedre effekt av treningen. Man kan ikke bruke CLA som middel for vektreduksjon, det er ikke slik det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har brukt CLA og vært fornøyd. Det gjorde at balansen mellom fett og muskler ble bedre, med andre ord, jeg fikk bedre effekt av treningen. Man kan ikke bruke CLA som middel for vektreduksjon, det er ikke slik det virker.

Hva er CLA og hva er det ment å skulle hjelpe for?

Håper alt er bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er CLA og hva er det ment å skulle hjelpe for?

Håper alt er bra med deg :)

CLA= Conjugated linoleic acid. Det er en behandlet olje (antioksidant) som øker fettforbrenningen i kroppen når man trener (ikke ved stillesitting som mange håper), og også bidrar til økt muskeloppbygging. Det står noen linker til vitenskapelige artikler om CLA på Paulúns side. De fleste studiene som har vært gjennomfør tyder på effekt. Problemet er at helsekostforretninger og de som markedsfører disse produktene bruker slike forskningsresultater til å selge CLA som slankemiddel, og det er det altså ikke. Hvis du vurderer å bruke CLA er det viktig med pauser (f.eks 3 måneder på og en måned av), fordi det har vist seg å tappe kroppen for andre antioksidanter. Anbefaler CLA fra Fitness Pharma i så fall.

Her er alt bra, bare litt sliten. Og med deg? Vi skal på ultralyd i morgen... Uææh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLA= Conjugated linoleic acid. Det er en behandlet olje (antioksidant) som øker fettforbrenningen i kroppen når man trener (ikke ved stillesitting som mange håper), og også bidrar til økt muskeloppbygging. Det står noen linker til vitenskapelige artikler om CLA på Paulúns side. De fleste studiene som har vært gjennomfør tyder på effekt. Problemet er at helsekostforretninger og de som markedsfører disse produktene bruker slike forskningsresultater til å selge CLA som slankemiddel, og det er det altså ikke. Hvis du vurderer å bruke CLA er det viktig med pauser (f.eks 3 måneder på og en måned av), fordi det har vist seg å tappe kroppen for andre antioksidanter. Anbefaler CLA fra Fitness Pharma i så fall.

Her er alt bra, bare litt sliten. Og med deg? Vi skal på ultralyd i morgen... Uææh :)

Takk for cla-info, ikke aktuelt for meg, det fettet jeg har vil jeg ikke miste.

Så spennende med morgendagen :) En stor og viktig dag. Husk å be om bilder, mange bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Var et innslag på God Morgen Norge for ca en uke siden, med resultatene fra forskning som er gjort den siste tiden.

Den konkluderer med at CLA faktisk virker. Du kan sikkert lese mer om det på nettsidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...