1502 Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Av min lege har jeg fått vite at jeg har for høy triglyserid verdier (men ingen andre kolestrol verdier er for høye). I en brosjyre jeg fikk står det at tran og Omega-3 kan redusere triglyserid nivået. MEN på den boksen med Omega-3 (Møller dobbel) jeg har stående her så står det da virkelig at største bestanddelen er "Fiskeoljekonsentrat (triglyserider)". Hvordan kan dette da redusre mitt triglyseridnivå, når det tilfører MER triglyserider (selv om det er sammen med Omega-3) Er det noe jeg ikke har fått med meg her om hvordan dette fungerer, er kanskje grunnen til at jeg plutselig har for høye triglyserid nivåer nettopp at jeg har begynnt å spise Omega-3 kapsler ?!?!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrEidem Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Du tenker på 'du blir hva du spiser prinsippet' . Dette prinsippet er feil. Du blir ikke nødvendigvis feit av fett. Du får ikke forhøyet kolesterol av å spise kolesterol. Og du får ikke forhøyet triglyserider av å spise triglyserider. Syndebukken er de raske karbohydratene som sukker, hvitt mel og øl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.