Gå til innhold

Hva nå?

katr

Anbefalte innlegg

Hei!

Ble operert for andre gang i et høyre kne.

Første gang ble det tatt bort en liten del av menisken og noe greier som var betent. Da fikk jeg en vridning i kneet og så låste deg seg.

Andre gang var det mistanke om at korsbåndet hadde røket etter et sollid sammenstøt på fotballbanen, men det viste seg at alt var ok, bortsett fra en skade på brusken som de ikke trodde skulle gi noen plager. Dvs at de gjorde ingenting.

Har hatt plager med kneet nå de siste 3 årene og syns det er fryktelig slitsomt som 22åring.

Smerten sitter i underkant av kneet,og på innsiden.Av og til gir det seg utslag bak på yttersiden av kneet.

Fysioterapauten min mener forstatt at det er noe galt med korsbåndet, tror han mener at det er for stor bevegelighet og at smertene i kneet kommer av den grunn.

Men hvordan kan det være tilfelle? De sa jo at alt var som normalt.

Kan korsbåndet være for slakt? og i såfall, går det an å gjøre noe med det?

Hele min karriere står og faller på kneet og derfor er det ekstra bittert at det ikke blir bra.

Tusen hjertelig takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-katr.

Jeg tror at fysioterapeuten din sansynligvis har rett. Ved den siste artroscopien har man vel ikke fått seg med seg en overtøyning av korsbåndet og kanskje en delvis avrivning nær et feste også. Hvis så er tilfelle kan dette rettes opp operativt. Men nøklen for å komme videre er selvsagt at en ortoped med erfaring og interesse for idrettskader, ser nærmere på deg. Lykke til.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...