Gå til innhold

HODEPINE ØM NAKKE

113311

Anbefalte innlegg

HEI. HER FORLEDEN DAG VAR JEG PÅ TRENING. ØVELSENE BESTÅR AV NEDTREKK BAK, SAMT NEDTREKK FORAN. DETTE GIKK HELT FINT HELT TIL JEG HADDE 5 REPETISJONER IGJEN FORAN. PLUTSELIG FIKK JEG EN ENORM BANKENDE SMERTE I BAKHODET SOM BARE BLIE VÆRRE OG VÆRRE.FIKK EN FØLELSE AV AT HODE VILLE EKSPLODERE NÅR SOM HELST. MÅTTE AVBRYTE RESTEN AV TRENINGEN PGA DENNE HODEPINEN. DEN VARTE HELT TIL JEG SOVNET.NESTE DAG STARTET BRA MEN HODEPINEN KOM UTOVER MORGENEN OG VARTE UT DAGEN. I DAG SØNDAG SAMME SOM TIDLIGERE.SMERTEN SITTER I BAKHODET LITT OPP AV NAKKEN. HAR EN FOLELSE AV Å VÆRE VARM I HELE HODET SAMT STIV-ØM I NAKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IngenLurerDenneGutten

Det kan være så mangt, nerve f.eks. Prøv med noen hviledager. Jeg har slitt med hodepine pga bihuleproblemer, på 80-tallet kolapsa jeg pga dette, og måtte ta en ryggmargprøve da de trodde at jeg hadde fått blod i spinalvesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Mulig du ikke har hatt korrekt holdning under øvelsen slik at du har fått en strekk/vridning...?

Isåfall kan den bankende hodepinen komme av irritasjon i senefester (event. betennelse) som gir en bankende smerte. Det er mange senefester (muskelfester) akkurat i nakkerosetten (overgang hode/nakke)

Ibux har også en betennelsesdempende effekt som kanskje kan hjelpe det til å roe seg ned.

Men akutte smerter kan forårsakes av mange ting, så jeg ville ikke drøyd det så lenge før jeg lot meg undersøke om du er engstelig av den. Eller det ikke går tilbake.

Obs. jeg er ikke lege..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtrekk bak kan være syndebukken. Denne øvelsen kan du sikkert styre unna for framtiden da den (ilg. noe jeg har lest) skaper en 'unaturlig' bevegelse.

Det samme gjelder for skulderpress.

Selv har jeg hatt noe øm og vond nakke etter trening, men dette forsvant da jeg kuttet ut nedtrekk bak og skulderpress.

Ellers har du sikkert fått en heftig strekk i nakken og bør absolutt _ta det med ro_ lenge. Og: Gå til lege hvis du ikke er bedre i løpet av kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...