Gå til innhold

Effekt av romaskin

K-Leander

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å gå ned i vekt for tiden, og lurte på om romaskin er fin å bruke til sånt. Eller hjelper det mest på muskler?

Jeg er jogger også, men kunne tenke meg noe å variere med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som får pulsen opp tilstrekkelig gir økt forbrenning, dermed kan roing være fin trening hvis du vil gå ned, ja (og har ingenting med styrketrening å gjøre). Det beste er å variere med flest mulige (aerobiske) treningsformer, for kroppen venner seg raskt til bevegelser (kroppen krever da høyere og høyere intensitet for å komme opp i samme puls).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som får pulsen opp tilstrekkelig gir økt forbrenning, dermed kan roing være fin trening hvis du vil gå ned, ja (og har ingenting med styrketrening å gjøre). Det beste er å variere med flest mulige (aerobiske) treningsformer, for kroppen venner seg raskt til bevegelser (kroppen krever da høyere og høyere intensitet for å komme opp i samme puls).

Hei, bare lurer på en ting:

Sykler ergometer 1 1/2 time pr dag(85% av makspuls, gjennomsnitt). Vil bare opprettholde den kondisen jeg allerede har fått. Vil da kaloriforbruket under trening minske etterhvert ettersom jeg ikke opprettholder samme puls?

Orker ikke å øke treningstiden, men vil jo opprettholde forbrenningen.

Trener kun aerobisk, ikke styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjelper må musklene hjelper på forbrenningen. Muskler forbrenner fett, og jo bedre muskler, jo bedre forbrenning. Dette er en ting mange som vil ned i vekt ikke får med seg. Og det er liten fare for å få "for store" muskler, da det er noe man må virkelig gå inn for å få.

"................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjelper må musklene hjelper på forbrenningen. Muskler forbrenner fett, og jo bedre muskler, jo bedre forbrenning. Dette er en ting mange som vil ned i vekt ikke får med seg. Og det er liten fare for å få "for store" muskler, da det er noe man må virkelig gå inn for å få.

"................."

Hm, hva sier du nå... 'muskler forbrenner fett'? Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare lurer på en ting:

Sykler ergometer 1 1/2 time pr dag(85% av makspuls, gjennomsnitt). Vil bare opprettholde den kondisen jeg allerede har fått. Vil da kaloriforbruket under trening minske etterhvert ettersom jeg ikke opprettholder samme puls?

Orker ikke å øke treningstiden, men vil jo opprettholde forbrenningen.

Trener kun aerobisk, ikke styrke.

Ja, teoretisk så vil nok kaloriforbruket minske etterhvert, om du trener like lenge i tid og sykler like langt som før, men ved lavere puls. Men andre ting spiller jo også inn, alt fra dagsform til hva man har spist og hva man veier. Uansett, 1 1/2 time hver dag med 85% av makspuls -her vil du nok få bedre kondis, ikke bare opprettholde den (avhengig av formen din nå). 1 1/2 time hver dag vil uansett være mye trening, og vil helt sikkert være nok for å opprettholde forbrenningen din. Trur eg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, teoretisk så vil nok kaloriforbruket minske etterhvert, om du trener like lenge i tid og sykler like langt som før, men ved lavere puls. Men andre ting spiller jo også inn, alt fra dagsform til hva man har spist og hva man veier. Uansett, 1 1/2 time hver dag med 85% av makspuls -her vil du nok få bedre kondis, ikke bare opprettholde den (avhengig av formen din nå). 1 1/2 time hver dag vil uansett være mye trening, og vil helt sikkert være nok for å opprettholde forbrenningen din. Trur eg... :)

Takk for svar :)

Har trent over et år nå, men utvidet tiden fra 1 til 1 1/2 time den siste tida.

Så føler i grunnen ikke at jeg behøver å forbedre kondisen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...