Gå til innhold

Motivasjonsforum for slankere?

Gjest slitern

Anbefalte innlegg

Gjest slitern

Finnes det noen forum hvor man kan diskutere med andre som også slanker seg? Hvor man kan motivere hverandre? Noen som vet? Jeg føler at jeg trenger motivasjon for å slanke meg, men har ikke råd til å betale for dyre kurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det kan jeg ikke hjelpe deg med.

Men jeg kan fortelle deg at hvis du greier å komme igang med trening vil du kjenne et deilig velvære, få overskudd og positive tanker som følge av å slite litt med kroppen. Det er bokstavelig ment, kroppen og hjernen lager et 'lykkedop' når du svetter og sliter litt.

Sammen med riktig kost vil treninga gjøre og gi deg det du vil ha og trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Akkurat det kan jeg ikke hjelpe deg med.

Men jeg kan fortelle deg at hvis du greier å komme igang med trening vil du kjenne et deilig velvære, få overskudd og positive tanker som følge av å slite litt med kroppen. Det er bokstavelig ment, kroppen og hjernen lager et 'lykkedop' når du svetter og sliter litt.

Sammen med riktig kost vil treninga gjøre og gi deg det du vil ha og trenger.

Joda, jeg trener. Men jeg sliter med kostholdet. Jeg trøstespiser for mye. Noe jeg ønsker å slutte med. Prøver igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på http://www.slankenett.no

Der finnes det gode råd, samt et forum hvor du kan diskutere med andre.

Selv har jeg gått ned nesten 5 kg, helt av meg selv. Faktisk ikke så vanskelig engang.

Serendipity: hvordan slanket du deg de nesten 5kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Jeg spiste frokost kl. 07.15.

En brødskive med pålegg og masse tomat, agurk, paprika osv. Drakk alltid 2 glass vann på morgenen før frokost.

Mellommåltid ca. 10.30, en yoghurt, frukt, gulrot el l. 2 gl. vann.

Lunsj ca. 13.00, salat el l. men som oftest, 1. stk. vollkorn brød med kylling, frokost salat og paprika.

Middag, lit potet eller ris eller pasta, masse grønnsaker og fisk eller kjøtt.

Kvelds, knekkebrød, frukt eller grønt.

Jeg spiller squash en gang i uken. Så gikk jeg tur, ca. 40 min 2 ganger i uken.

Det finnes sikkert mange bedre måter enn denne. Jeg spiste godteri og mer mat oglitt mer usunn mat på lørdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

serendipity

Joda, jeg trener. Men jeg sliter med kostholdet. Jeg trøstespiser for mye. Noe jeg ønsker å slutte med. Prøver igjen og igjen.

Prøv å forkusere på at du faktisk IKKE blir lykkerligere av det du dytter i deg. Du blir faktisk bare ennå mer ulykkelig. Itillegg til at du spiser for å trøste deg, kommer tankene om at du føler deg mislykket fordi du ikke klarer å gå ned i vekt.

Hver gang du putter noe du ikke trenger i muuen, stopp, og vent to min; så ramser du opp alle GODE grunner til å puttet det i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Skal ha bort 3 til. Før 1 juli, og det går fint.Har jeg bestmt meg så har jeg det.

Disse 8 kg jeg da har gått ned er "rester" fra svangerskap, og som jeg ikke "orket" å gå ned med en gang. Og nå må jeg gjøre det. Ingen vits i å utsette det. Jeg er 160 høy og veier nå 57, vil ned til 54 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Det derre med "lykkedroppet" favn snakket om ved trening komer av at senotin (staves det slik?) nivået hos jenter stiger når vi trener, og dermed føler vi oss bedre og får bedre humør.

Du kan lese mer på www.jenntemat.no

Et supert forum for slankere er www.slankere.com dagbøker og chat med bare slankere i alle størelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste frokost kl. 07.15.

En brødskive med pålegg og masse tomat, agurk, paprika osv. Drakk alltid 2 glass vann på morgenen før frokost.

Mellommåltid ca. 10.30, en yoghurt, frukt, gulrot el l. 2 gl. vann.

Lunsj ca. 13.00, salat el l. men som oftest, 1. stk. vollkorn brød med kylling, frokost salat og paprika.

Middag, lit potet eller ris eller pasta, masse grønnsaker og fisk eller kjøtt.

Kvelds, knekkebrød, frukt eller grønt.

Jeg spiller squash en gang i uken. Så gikk jeg tur, ca. 40 min 2 ganger i uken.

Det finnes sikkert mange bedre måter enn denne. Jeg spiste godteri og mer mat oglitt mer usunn mat på lørdager.

hvor lang tid brukte du på å gå ned? jeg spiser frokost 8,to knekkebrød med leverpostei.lunsj:3knekkebrød.mellommåltid etter det:eple.middag:sunt, går ut på det du spiete til middag.kvelds:2knekkebrød.drikker også vann,men ikke så mye som jeg burde gjøre.hva synes du om spisemåten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

hvor lang tid brukte du på å gå ned? jeg spiser frokost 8,to knekkebrød med leverpostei.lunsj:3knekkebrød.mellommåltid etter det:eple.middag:sunt, går ut på det du spiete til middag.kvelds:2knekkebrød.drikker også vann,men ikke så mye som jeg burde gjøre.hva synes du om spisemåten min?

Det høres ut som du spiser litt lite kanskje. Prøv å få i deg en gulrot og evt. bytt ut lunsj noen ganger med en stor salat bolle. Mosjon minst 3 ganer i uken. Svømming, gåturer osv. er også mosjon.

Jeg brukte ca. 6 uker. Fortere enn det bør det ikke gå.

Satser på at de 3 siste sitter litt hardere, og legger derfor inn 6 uker til de 3 siste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du spiser litt lite kanskje. Prøv å få i deg en gulrot og evt. bytt ut lunsj noen ganger med en stor salat bolle. Mosjon minst 3 ganer i uken. Svømming, gåturer osv. er også mosjon.

Satser på at de 3 siste sitter litt hardere, og legger derfor inn 6 uker til de 3 siste også.

OK.jeg sykler. Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor skal jeg bytte ut med en stor salat bolle? går det ikke raskere om jeg bare spiser knekkebrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det derre med "lykkedroppet" favn snakket om ved trening komer av at senotin (staves det slik?) nivået hos jenter stiger når vi trener, og dermed føler vi oss bedre og får bedre humør.

Du kan lese mer på www.jenntemat.no

Et supert forum for slankere er www.slankere.com dagbøker og chat med bare slankere i alle størelser!

'Lykkedropp' høres veldig bra ut, men det var nok 'lykkedop' jeg sa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

men hvorfor skal jeg bytte ut med en stor salat bolle? går det ikke raskere om jeg bare spiser knekkebrød?

Poenget er at det ikke skal gå så raskt. Tålmodighet er det eneste som hjelper.

Men knekkerbrød inneholder mer karbohydrat enn salat. Proteiner er også viktige å få i seg nok av , dette finner du i kjøtt, fisk, fjærkre, egg, melkeprodukter.

Dessuten blir det ikke minst ensidig med så mye knekkebrød. Bytt ut med litt youhurt, salat og grønnsaker og frukt.

Selv er jeg inne i en litt "sløv" periode nå. Så jeg samler motivasjon mens jeg stabiliserer vekten. Jeg har ikke lagt på meg.

Hvor mye skal du ned? Hvor høy er du og hva veier du? hvilket kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det ikke skal gå så raskt. Tålmodighet er det eneste som hjelper.

Men knekkerbrød inneholder mer karbohydrat enn salat. Proteiner er også viktige å få i seg nok av , dette finner du i kjøtt, fisk, fjærkre, egg, melkeprodukter.

Dessuten blir det ikke minst ensidig med så mye knekkebrød. Bytt ut med litt youhurt, salat og grønnsaker og frukt.

Selv er jeg inne i en litt "sløv" periode nå. Så jeg samler motivasjon mens jeg stabiliserer vekten. Jeg har ikke lagt på meg.

Hvor mye skal du ned? Hvor høy er du og hva veier du? hvilket kjønn?

161,5 cm høy, 58kg.jente. vet ikke hvor mye jeg skal ned.vil bare kvitte meg med det som er på magen og lårene. stramme opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

161,5 cm høy, 58kg.jente. vet ikke hvor mye jeg skal ned.vil bare kvitte meg med det som er på magen og lårene. stramme opp.

Da høres du jo utg. punktet ut som du er helt "normal". Skal du stramme opp må man jo først og fremst trene. Og det veier du jo ikek midre av. Så om du ønsker å trene endel og stramme opp, vil jeg anbefale deg å finne frem målebåndet. Det vil være mye mer reeelt.

Fortell meg åssen det går da!!!!

Jeg kan jo gjøre et forsøk på å motivere deg (og du meg) så send meg noen ord om hvordan det går da, og om du trenger litt oppmuntring :-)

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres du jo utg. punktet ut som du er helt "normal". Skal du stramme opp må man jo først og fremst trene. Og det veier du jo ikek midre av. Så om du ønsker å trene endel og stramme opp, vil jeg anbefale deg å finne frem målebåndet. Det vil være mye mer reeelt.

Jeg kan jo gjøre et forsøk på å motivere deg (og du meg) så send meg noen ord om hvordan det går da, og om du trenger litt oppmuntring :-)

LYKKE TIL

stramme opp, du snakker om trening? synes det går bra med sykling ute,sykling på helsestudio og trimming.er det vekter du tenker på når du sier trening eller missforstår jeg deg? tar jo også sit-ups.tror du sykling ute er mer effektivt enn sykling inne på helsestudio?kjæresten min mener det hjelper bedre ute.fra skala en til ti, er jo sykling 10(dette har jeg lest på nettet og i blader),men vet ikke om det gjelder inne og ute sykling.vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE TIL

men jeg har et spørsmål.når jeg har nådd målet mitt og begynner å spise friere,hva er sjansene for at jeg legger på meg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

men jeg har et spørsmål.når jeg har nådd målet mitt og begynner å spise friere,hva er sjansene for at jeg legger på meg igjen?

He he. Sjansen er stor om du ikke klarer å kontrllere deg. Men et godt råd er å ikke begynne å tenke på det allerede nå. I utg. punktet kan du øke med feks. en brødskive til lunsj, en ekstra frukt og litt mer til kvelds, evt. middag. Men ikke fortvil om du går litt opp og ned. Kroppen bør ha et "slingsringsmonn" på 2 kg.

Det betyr at om du legger på deg 1,7 kg, bør du bli litt strengere med deg selv.

Jeg er iallefall sånn at om jeg har spist feks. spekemat en dag, legger jeg på meg ganske mye (nesten 1 kg, til dagen etterpå pga. alt saltet som binder vann i kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...