Gå til innhold

Koffein!

Misstique

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei 16 år gammel jente som tilbrakte påsken på Hamar, nærmere bestemt: verdens størse dataparty nemlig The Gathering. Der fikk jeg i meg en god del energidrikk og jeg har noen spørsmål angående det! Etter å ha drukket koffeinholdig drikk i noen dager og ikke spist så veldig my begynte jeg å merke noe rart: når jeg ikke hadde drukket koffein på en stund begynnte hele kroppen min å skjelve! men så drakk jeg litt koffein igjen og da gikk det bra!! hva kan være forklaringen på dette? ble kroppen avhengig? kan det være at virkningen ble større siden jeg nesten ikke hadde spist? hvis jeg hadde fortsatt med å drikke veldig mye koffein hva vile skjedd da? Jeg vil veldig gjerne få vite så mye som mulig om koffein fordi jeg skal ha ett lite fåredrag på skolen om det!! På forhåna takk!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bli avhengig av koffein, dog skal det vel litt mer til enn en helg med mye kaffe eller redbull.

F.eks. ser man ofte at folk som har jobbet i mange år og alltid drukket kaffe på jobben, og bare på jobben, slutter å jobbe og dermed legger kaffen på hylla, hvorpå de ender opp med en helvetes hodepine fram til de begynner å drikke kaffe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffine

Du kan bli avhengig av koffein, dog skal det vel litt mer til enn en helg med mye kaffe eller redbull.

F.eks. ser man ofte at folk som har jobbet i mange år og alltid drukket kaffe på jobben, og bare på jobben, slutter å jobbe og dermed legger kaffen på hylla, hvorpå de ender opp med en helvetes hodepine fram til de begynner å drikke kaffe igjen.

Jeg er blitt avhengig av morrakaffen. Får jeg ikke en stor kopp kaffe om morgenen, så kommer hodepinen snikende i ti-elleve-tida. Det slår aldri feil! Og den hodeverken blir bare verre og verre utover dagen helt fram til jeg drikker kaffe. Synes det er sprøtt jeg. Er bare 22 år og drikker 1-2 kopper om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt avhengig av morrakaffen. Får jeg ikke en stor kopp kaffe om morgenen, så kommer hodepinen snikende i ti-elleve-tida. Det slår aldri feil! Og den hodeverken blir bare verre og verre utover dagen helt fram til jeg drikker kaffe. Synes det er sprøtt jeg. Er bare 22 år og drikker 1-2 kopper om dagen.

Noen vender seg raskere til ting enn andre. Det gjelder alt. Røyk, narkotika, alkohol... og sikkert koffein også.

Personlig drikker jeg store mengder kaffe i perioder, men har aldri merket noe til noen hodepine.

Men jeg har hørt at andre opplever dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffine

Noen vender seg raskere til ting enn andre. Det gjelder alt. Røyk, narkotika, alkohol... og sikkert koffein også.

Personlig drikker jeg store mengder kaffe i perioder, men har aldri merket noe til noen hodepine.

Men jeg har hørt at andre opplever dette problemet.

Jeg ble inspirert av dette innlegget, og har nå laget meg en stor kopp kaffe.. Like greit det, når ikke jeg sover likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble nok ikke avhengig av koffein så raskt.

Hva jeg tror skjedde er at siden du spiste lite, så sank blodsukkeret ditt. Og disse energidrikkene inneholder en del sukker, dermed følte du deg bedre etter noen slurker av en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...