Gjest Pricilla Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hei! Jeg har begynt å trene på SATS for noen uker siden. Aldri trent før, så er i ganske dårlig form.. men begynner smått! Jeg har begynt nå først og fremst for å komme i bedre fysisk form, bedre pust osv. + stramme opp kroppen og helst gå ned noen kilo med overflødig fett. Fikk noen tips av Favn i går på Åpent forum. Trener styrke av mage, rygg (øvre og nedre del), biceps, triceps, lår, aerobic + en sånn tråkke-maskin som ejg ikke husker hva heter (ikke step-maskin). MEN; jeg har en liten "bulk" nederst på magen, eller under navelen som jeg ikke liker! : ) Synes det er stygt med den bulken når jeg har på stramme bukser ol. Er ikke stor, men den plager meg - vil gjerne trene den vekk! Hvordan gjør jeg det? Vet jeg ikke kan forbrenne fett på et spesielt ted, emn det må da være en måte å trene musklene der på? Å ligge på ryggen og løfte beina synes jeg ikke virker, kjenner det mer i låra enn magen der nede.. Håper dere skjønte hva ejg ville! : ) Ha en fin dag! har dere noen andre gode tips til en litt amatør - så rop ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Du kjenner åpenbart til dette med at punktforbrenning av fett ikke fungerer, så da skal jeg ikke lære deg om det. Nå vet jeg ikke hvordan du trener, men her er noen generelle tips: - Kostholdet ditt. Hvordan er det? Dette betyr utrolig mye mer for kroppen din enn det å dra ned på SATS 4 ganger i uka, ergo bør du se litt på det. Noen enkle råd i forhold til dette: Regn ut hvor mange kcal du trenger per dag, og gå utifra dette. Del dette tallet på 5. Altså spiser du 5 måltider om dagen med ca så mange kcal du da kommer fram til at du skal spise i hvert måltid. Ta gjerne en uke hvor du sjekker alt du spiser hvis du vil være ekstrem. Hvis ikke så gjør ikke det noe. Etter en uke med dette vil du uansett huske sånn cirkus hva som inneholder hva, så det er med andre ord en engangs forseelse. Spis sunn mat! Kutt ut å basere måltidene dine på brødmat med pålegg dersom du gjør det. Brød og pålegg, omtrent samme hvordan pålegg vi snakker om da det uansett utgjør så lite, bør kuttes ned til å spises maks to ganger per dag. Gjerne en eller enda mindre om mulig. Baser kostholdet ditt på proteinrik mat. Mye magert kjøtt som f.eks. kylling, og fisk som f.eks. tunfisk. Få i deg nok fett, men fett fra riktige kilder. Majones er lissom ikke tingen selv om du jo selvsagt trenger fett også. Drikk mye vann! Så mye du klarer. Gjør det til en enkel vane at hver gang du er inærheten av en vannkran så tar du et glass eller to. Vann renser opp avfallsstoffer og møkk. Drikk tran + din daglige dose vitaminer. Noe mer trenger du ikke av kosttilskudd. Spis det siste måltidet et par timer før du legger deg, og generelt skal du spise ca hver 3 time i våken tilstand. Få minst 7 timers søvn i døgnet. Dette med å kutte ut godteri, brus, salt, søppelmat som Bic Mac osv, er så logisk at jeg vel ikke trenger å skrive det. Ta likevel en spisedag per uke hvor du skeier ut litt, og spiser det du føler for. Dette fordi forbrenningen din når den får mye mindre fett enn hva den vanligvis har fått, vil fungere dårligere og dårligere, og denne spisedagen vil sjokkere kroppen til igjen å begynne å forbrenne maksimalt. Spisedagen er altså ikke bare for motivasjonen din, men også fordi det er praktisk. Spis NOK mat! Uten nok kcal vil kroppen havne i en forsvarsposisjon hvor den begynner å lagre fett fordi det ikke kommer noe. Altså er for lite mat direkte dumt om du ikke etter hvert vil legge på deg. Jada, uten mat vil du gå ned i vekt, men dette er vann og muskler. F.eks. kan skjelletter på 35 kg ha en fettprosent på godt over 20 %, noe som sier noe om hva man mister når man begynner å slanke seg drastisk. Fettprosentmessig så er altså mange av beinranglene med anorexia å regne som feitere enn hva som er normalt! - Treninga de: Jeg vet ikke hvordan du trener, men dersom du f.eks. trener 3 dager i uka så kliner du til med styrkeøkta de, gjør deg ferdig med den når du er god og svett, og så stiller du deg på det apparatet du driver og tråkker på og står der i minst 30 minutter. Du kan selvsagt begynne med kortere tid om du er helt fersk og ikke orker så lenge. Du må føle litt på hva du har tid og ork til. Når det gjelder denne bulen du snakker om så har du rimelig sikkert muskler under den. Problemet er at dette ofte er den vondeste delen av magen å få fram, men du får den ikke fram med noen øvelser. Du må rett og slett tenke kost og trening for at bulen skal bli mindre. De fleste mageøvelser tar også på hele magen, også denne delen av magen, selv om enkelte øvelser som den du snakker om med å løfte beina i været isolerer denne nedre delen ganske godt. Uansett så har du som sagt helt sikkert muskler der, og sit ups og den slags holder for de fleste. Konsentrer deg heller om kosten og treningen da dette er det relevante. Får du til dette så vil tross alt bulen etter hvert forsvinne. Og til sist: Ikke gi opp. Ting tar tid og er ikke gjort på 3 uker. Altså nytter det ikke å holde på sånn som mange gjør, altså trener hardt i 3 uker, ser ikke ønskelige resultater, og gir opp. Gjør treninga til en vane, noe som er gøy, og noe du vil fortsette med hele veien framover. Først da får du virkelig resultater. Mulig dette ble litt rotete, men det er midt på natta så jeg er unnskyldt! Good luck! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Du kjenner åpenbart til dette med at punktforbrenning av fett ikke fungerer, så da skal jeg ikke lære deg om det. Nå vet jeg ikke hvordan du trener, men her er noen generelle tips: - Kostholdet ditt. Hvordan er det? Dette betyr utrolig mye mer for kroppen din enn det å dra ned på SATS 4 ganger i uka, ergo bør du se litt på det. Noen enkle råd i forhold til dette: Regn ut hvor mange kcal du trenger per dag, og gå utifra dette. Del dette tallet på 5. Altså spiser du 5 måltider om dagen med ca så mange kcal du da kommer fram til at du skal spise i hvert måltid. Ta gjerne en uke hvor du sjekker alt du spiser hvis du vil være ekstrem. Hvis ikke så gjør ikke det noe. Etter en uke med dette vil du uansett huske sånn cirkus hva som inneholder hva, så det er med andre ord en engangs forseelse. Spis sunn mat! Kutt ut å basere måltidene dine på brødmat med pålegg dersom du gjør det. Brød og pålegg, omtrent samme hvordan pålegg vi snakker om da det uansett utgjør så lite, bør kuttes ned til å spises maks to ganger per dag. Gjerne en eller enda mindre om mulig. Baser kostholdet ditt på proteinrik mat. Mye magert kjøtt som f.eks. kylling, og fisk som f.eks. tunfisk. Få i deg nok fett, men fett fra riktige kilder. Majones er lissom ikke tingen selv om du jo selvsagt trenger fett også. Drikk mye vann! Så mye du klarer. Gjør det til en enkel vane at hver gang du er inærheten av en vannkran så tar du et glass eller to. Vann renser opp avfallsstoffer og møkk. Drikk tran + din daglige dose vitaminer. Noe mer trenger du ikke av kosttilskudd. Spis det siste måltidet et par timer før du legger deg, og generelt skal du spise ca hver 3 time i våken tilstand. Få minst 7 timers søvn i døgnet. Dette med å kutte ut godteri, brus, salt, søppelmat som Bic Mac osv, er så logisk at jeg vel ikke trenger å skrive det. Ta likevel en spisedag per uke hvor du skeier ut litt, og spiser det du føler for. Dette fordi forbrenningen din når den får mye mindre fett enn hva den vanligvis har fått, vil fungere dårligere og dårligere, og denne spisedagen vil sjokkere kroppen til igjen å begynne å forbrenne maksimalt. Spisedagen er altså ikke bare for motivasjonen din, men også fordi det er praktisk. Spis NOK mat! Uten nok kcal vil kroppen havne i en forsvarsposisjon hvor den begynner å lagre fett fordi det ikke kommer noe. Altså er for lite mat direkte dumt om du ikke etter hvert vil legge på deg. Jada, uten mat vil du gå ned i vekt, men dette er vann og muskler. F.eks. kan skjelletter på 35 kg ha en fettprosent på godt over 20 %, noe som sier noe om hva man mister når man begynner å slanke seg drastisk. Fettprosentmessig så er altså mange av beinranglene med anorexia å regne som feitere enn hva som er normalt! - Treninga de: Jeg vet ikke hvordan du trener, men dersom du f.eks. trener 3 dager i uka så kliner du til med styrkeøkta de, gjør deg ferdig med den når du er god og svett, og så stiller du deg på det apparatet du driver og tråkker på og står der i minst 30 minutter. Du kan selvsagt begynne med kortere tid om du er helt fersk og ikke orker så lenge. Du må føle litt på hva du har tid og ork til. Når det gjelder denne bulen du snakker om så har du rimelig sikkert muskler under den. Problemet er at dette ofte er den vondeste delen av magen å få fram, men du får den ikke fram med noen øvelser. Du må rett og slett tenke kost og trening for at bulen skal bli mindre. De fleste mageøvelser tar også på hele magen, også denne delen av magen, selv om enkelte øvelser som den du snakker om med å løfte beina i været isolerer denne nedre delen ganske godt. Uansett så har du som sagt helt sikkert muskler der, og sit ups og den slags holder for de fleste. Konsentrer deg heller om kosten og treningen da dette er det relevante. Får du til dette så vil tross alt bulen etter hvert forsvinne. Og til sist: Ikke gi opp. Ting tar tid og er ikke gjort på 3 uker. Altså nytter det ikke å holde på sånn som mange gjør, altså trener hardt i 3 uker, ser ikke ønskelige resultater, og gir opp. Gjør treninga til en vane, noe som er gøy, og noe du vil fortsette med hele veien framover. Først da får du virkelig resultater. Mulig dette ble litt rotete, men det er midt på natta så jeg er unnskyldt! Good luck! Takk for laaaaaaaaaaaaangt svar! ; ) Jeg spiser sunt. Spiser ett stykke fiberrikt brød til frokost. Ett stykke til lunsj + en liten bolle med salat. Så spiser jeg en eller to frukt sånn 15-tida, og middag sånn 17 - 18. Drikker minst 2 liter vann om dagen. Tar kostpluss - det er alle vitaminene og mineralene vi trenger. Drikker ikke brus, spiser ikke kaker, godis eller poetetgull. (Blir litt potetgull i helgene) Er ingen gottegris heldigvis! ; ) Trener biceps, triceps, øvre og nedre del av ryggen, situps + 30 min tråkking åp den greia. : ) tre ganger i uka. Og aerobic en time en gang i uka, med litt styrke. Å telle kalorier gidder ejg ikke, SÅ hekta på å gå ned er jeg ikke... Har en BMI på 21, så er ikke feit, vil bare ha vekk 2 - 5 kilo, men ingen hast. Hovedgrunnent il at jeg begynte å trene var for å komme i bedre form, dårlig kondis.. : ) Og blir litt strammere, er greit med litt fett bare det ikke disser! Da får jeg vel bare fortsette å kjøre det løpet jeg har gjort de siste ukene da... Så kanskje jeg blir litt "slimmere" til bikini-tida! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.