Reven1365380455 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Hei ! Jeg kjøpte nettopp en benk og en del vekter på XXL. 70 kg for å være eksakt. Jeg har aldri trent på denne måten før så jeg trenger en del tips. Hvor ofte kan jeg trene uten at det er skadelig, hvor lenge skal jeg trene, hvor mye skal jeg løfte (Prøvde 70kg, kall meg gjerne svekling, men jeg syntes det var forferdelig tungt, håper på litt framgang da) Ellers noen som har et enkelt opplegg så takker jeg for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Strandhai Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Heisann! Du burde definitivt ta det helt med ro i begynnelsen. Hvis kroppen din ikke er vant med trening,så er det veldig fort gjort å overbelaste musklene dine. No treningsopplegg bør du være forsiktig med å be folk her om. Ikke fordi noen kanskje ikke vil svare. Men fordi det som passer for en person, passer antakeligvis ikke for en annen. Det aller beste hadde vært å tatt kontakt med en personlig trener,men det veldig dyrt. Hvis du ikke gjør det, så begynn i det små. Tren annenhver dag. Hvile er den viktigste biten av trening. Øk antall repitisjoner rundt 10% hver uke. Jeg har aldri trent på treningssenter eller no sånt. Du får masse god informasjon ved å se på tidligere innlegg her, www.trim.no, slankenett.no søk etter det du leter etter på google.com Håper det hjalp! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PuMpiNg_Iron Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 hei der. det er klart at alle ikke tar 150 kg i benk med ei gang de begynner, så jeg regner med at du ikke har trent så alt for lenge, og da kan det være lurt å starte forsiktig... det jeg kan anbefale deg er ca 2 ganger i uka med rein benkpress der du kan kjøre flere sett og serier der du bygger deg oppover til du ikke orker mer..da finner du fort ut hvor mye du kan håndtere... hvis du skal trene max styrke så bør du bare begynne å varme rolig opp med f.eks 20 kg for å få bevegelse, høyn te 30-40 i neste serie også oppover..ta 10 stk på hver serie.. når du er på max skal du klare maks 8 stk... hvis du er lur å vil trene litt andre ting en bare benk, vil jeg anbefale deg å sette opp et treningsprogram for 2-3-4 ganger i uka, kommer an på hvor seriøst du skal ta det ta f.eks mandag: mage,triceps,bryst,rygg onsdag: biceps,skuldre, nakke fredag: mage,bein, bryst finn gjerne forskjellige øvelser på nettet du kan gjøre husk å spis rikelig med mat 4-5 ganger om dagen rikelig med proteiner og karbohydrater =) lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 hei der. det er klart at alle ikke tar 150 kg i benk med ei gang de begynner, så jeg regner med at du ikke har trent så alt for lenge, og da kan det være lurt å starte forsiktig... det jeg kan anbefale deg er ca 2 ganger i uka med rein benkpress der du kan kjøre flere sett og serier der du bygger deg oppover til du ikke orker mer..da finner du fort ut hvor mye du kan håndtere... hvis du skal trene max styrke så bør du bare begynne å varme rolig opp med f.eks 20 kg for å få bevegelse, høyn te 30-40 i neste serie også oppover..ta 10 stk på hver serie.. når du er på max skal du klare maks 8 stk... hvis du er lur å vil trene litt andre ting en bare benk, vil jeg anbefale deg å sette opp et treningsprogram for 2-3-4 ganger i uka, kommer an på hvor seriøst du skal ta det ta f.eks mandag: mage,triceps,bryst,rygg onsdag: biceps,skuldre, nakke fredag: mage,bein, bryst finn gjerne forskjellige øvelser på nettet du kan gjøre husk å spis rikelig med mat 4-5 ganger om dagen rikelig med proteiner og karbohydrater =) lykke til!! Hvis du trener hardt og tar deg helt ut hver økt, så har du ingen nytte av å trene samme muskelgruppe mer en en gang pr. uke. Derfor er det smart å dele kroppen inn, slik at du fordeler muskelgruppene på 3-4 dager. Til å begynne med, før man klarer å ta seg ordentlig ut, er det greit å trene et par ganger i uken, men man kommer fort inn i teknikken(e), og da er det like greit å gjøre det skikkelig. ".................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.