Gå til innhold

TT tjenesten / trygdefinansiert bil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan søke om TT-kort selv om man har trygdefinansiert bil. Men i hvert fall i Oslo er det kjempevanskelig å få TT-kort for øyeblikket, kun rullestolbrukere og blinde som blir godkjent har jeg fått beskjed om.

Hvis du får det godkjent får du 150 fritidsreiser og du betaler vanlig trikkepris.

I andre kommuner er det annerledes. Man får en viss sum i kvartalet ca 1500 da jeg hørte om det sist og betaler full pris for taxien.

Leverer du inn bilen før tida? Du vet at du må betale reparasjonene hvis det er noe feil med bilen? Ikke sikkert at det lønner seg å gi den fra seg når du uansett må betale for feil og mangler. Men jeg forstår at det er mange reparasjoner nå som bilen må være 11 år før man kan bytte.

Gjest revmatiker

Man kan søke om TT-kort selv om man har trygdefinansiert bil. Men i hvert fall i Oslo er det kjempevanskelig å få TT-kort for øyeblikket, kun rullestolbrukere og blinde som blir godkjent har jeg fått beskjed om.

Hvis du får det godkjent får du 150 fritidsreiser og du betaler vanlig trikkepris.

I andre kommuner er det annerledes. Man får en viss sum i kvartalet ca 1500 da jeg hørte om det sist og betaler full pris for taxien.

Leverer du inn bilen før tida? Du vet at du må betale reparasjonene hvis det er noe feil med bilen? Ikke sikkert at det lønner seg å gi den fra seg når du uansett må betale for feil og mangler. Men jeg forstår at det er mange reparasjoner nå som bilen må være 11 år før man kan bytte.

Takk for svar Dorthe

Har hatt bilen siden 1991...

Gjest revmatiker

Da er det på tide å bytte den hvis du har mulighet. Jeg hadde også en -91 modell og det var mye tull på slutten. Tilslutt turde jeg nesten ikke kjøre den for alt var feil.

Det som er at jeg tror ikke at jeg får tilskudd til ny bil da de legger sammen inntektene til min mann også!!! Så de kan kanskje bidre med 20 000,- og da EIER de bilen ?????

Det som er at jeg tror ikke at jeg får tilskudd til ny bil da de legger sammen inntektene til min mann også!!! Så de kan kanskje bidre med 20 000,- og da EIER de bilen ?????

Her er forskriftene for de nye bilreglene

http://www.nhf.no/index.asp?id=24774

Spares det som spares kan. Men har du fått noen utregning på hvor mye du eventuelt må betale. Disse reglene er jo helt bak mål, de kan umulig vare lenge. Forstår ikke helt hvordan de kan regne med inntekten til mannen din men vet jo at de nye reglene er slik.

Men jeg tror jeg hadde søkt likevel og fått en utprøvning på bilen, det er jo mange måter å unngå endel regler på hvis du har spesielle behov, Ser at det står at før fikk man bil til 156.000 kr men bilen min kostet mer så der har de gått utenom reglene. Og det er ikke jeg som bestemte hvilken bil jeg skulle ha, det bestemte attføringskonsulenten på Hjelpemiddelsentralen og ergoterapeuten når jeg var til utprøvning. Jeg fikk bare bestille fargen, jeg :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...