Gjest ikke undertegnet Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Lurer på om rusbrus inneholder mye kalorier? Tenker at det er både sukker og alkohol i den.. inneholder den mye mer enn vanlig øl eller annen form for alkoholholdig drikke? Hvilken drikke inneholder egentlig minst kalorier i forhold til alkoholinnholdet? Bare lurer jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Per 100 gram vare: Brennevin 40 % 974 kj Likør 1293 kj Hetvin (17 %) 564 kj Rødvin (10 %) 238 kj Hvitvin (10 %) 275 kj Pils 161 kj Som du ser er sprit det desidert verste, og rusbrus er jo egentlig å regne som en drink med godt blandevann. Konklusjon: Rusbrus er nok noe av det verste du kan drikke. For øvrig bør man ikke tenke på dette når man er ute og fester. Så sant du ikke drikker hver dag, selvsagt. Det er tross alt lov til å skeie ut i ny og ne, og det er det du spiser resten av uka som er relevant. Ikke hva du gjør noen få timer en lørdagsskveld i ny og ne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik26 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Per 100 gram vare: Brennevin 40 % 974 kj Likør 1293 kj Hetvin (17 %) 564 kj Rødvin (10 %) 238 kj Hvitvin (10 %) 275 kj Pils 161 kj Som du ser er sprit det desidert verste, og rusbrus er jo egentlig å regne som en drink med godt blandevann. Konklusjon: Rusbrus er nok noe av det verste du kan drikke. For øvrig bør man ikke tenke på dette når man er ute og fester. Så sant du ikke drikker hver dag, selvsagt. Det er tross alt lov til å skeie ut i ny og ne, og det er det du spiser resten av uka som er relevant. Ikke hva du gjør noen få timer en lørdagsskveld i ny og ne. Fin tabell det der, og til tross for at jeg er glad i rusbrus selv så kan jeg opplyse om at rusbrus er også myye verre enn sprit. Pils i seg selv har lite kalorier (like lite som skummet melk faktisk, og det har jeg sjekket opp med ringnes og TINE meieriet personling også) nok om det. RUSBRUS har et sukker innhold som er kanskje værre enn cola og vanlig alkohol innhold. Derfor får du ikke bare et sukkerkick, men masse kalorier samtidig. Det er også grunnen for at RUSBRUS kan virke raskere på kroppen enn foreks øl (pga sukker). Jeg er selv glad i rusbrus, men vil ikke anbefale å drikke mye av det.. Men det er min subjektive mening :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.