Gå til innhold

rusbrus

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Lurer på om rusbrus inneholder mye kalorier? Tenker at det er både sukker og alkohol i den.. inneholder den mye mer enn vanlig øl eller annen form for alkoholholdig drikke? Hvilken drikke inneholder egentlig minst kalorier i forhold til alkoholinnholdet?

Bare lurer jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per 100 gram vare:

Brennevin 40 % 974 kj

Likør 1293 kj

Hetvin (17 %) 564 kj

Rødvin (10 %) 238 kj

Hvitvin (10 %) 275 kj

Pils 161 kj

Som du ser er sprit det desidert verste, og rusbrus er jo egentlig å regne som en drink med godt blandevann. Konklusjon: Rusbrus er nok noe av det verste du kan drikke.

For øvrig bør man ikke tenke på dette når man er ute og fester. Så sant du ikke drikker hver dag, selvsagt. Det er tross alt lov til å skeie ut i ny og ne, og det er det du spiser resten av uka som er relevant. Ikke hva du gjør noen få timer en lørdagsskveld i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per 100 gram vare:

Brennevin 40 % 974 kj

Likør 1293 kj

Hetvin (17 %) 564 kj

Rødvin (10 %) 238 kj

Hvitvin (10 %) 275 kj

Pils 161 kj

Som du ser er sprit det desidert verste, og rusbrus er jo egentlig å regne som en drink med godt blandevann. Konklusjon: Rusbrus er nok noe av det verste du kan drikke.

For øvrig bør man ikke tenke på dette når man er ute og fester. Så sant du ikke drikker hver dag, selvsagt. Det er tross alt lov til å skeie ut i ny og ne, og det er det du spiser resten av uka som er relevant. Ikke hva du gjør noen få timer en lørdagsskveld i ny og ne.

Fin tabell det der, og til tross for at jeg er glad i rusbrus selv så kan jeg opplyse om at rusbrus er også myye verre enn sprit.

Pils i seg selv har lite kalorier (like lite som skummet melk faktisk, og det har jeg sjekket opp med ringnes og TINE meieriet personling også) nok om det.

RUSBRUS har et sukker innhold som er kanskje værre enn cola og vanlig alkohol innhold. Derfor får du ikke bare et sukkerkick, men masse kalorier samtidig. Det er også grunnen for at RUSBRUS kan virke raskere på kroppen enn foreks øl (pga sukker).

Jeg er selv glad i rusbrus, men vil ikke anbefale å drikke mye av det.. Men det er min subjektive mening :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...