Gå til innhold

Raske karbohydrater

bleiken

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et innlegg som kommer inn hele tiden, men velger å spørre for det:

Først og fremst: Raske karbohydrater, hva er det? Hvorfor tar en disse?

Forlengelse av spørsmålet: Jeg har hørt noen rykter om at det ikke er helt riktig å ta det. Hva er deres erfaringer med dette? Er det andre tiltak som er like bra/evn. bedre enn raske karbohydrater?

Takker for alle mulige slags svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et engasjement! Hehe, spørs om jeg ikke går over til et annet forum ja. ;)

Nå er jeg langtifra noen ekspert, men...

Raske karbohydrater er 'nødmat' etter en kraftanstrengelse som en hard treningsøkt f.eks. Kroppens lagre av ditten og datten er tomme etter treninga og da trenger du påfyll av 'raske karbohydrater' som f.eks. kombinasjonen av melk og bananer (har jeg lest).

Karbohydrater opprettholder blodsukkernivået, det er derfor blodsukkerfall løses ved inntak av ei brødskive el.l.

Ikke videre vitenskapelig akkurat...

Og du, hold deg til dette forumet, vi er ikke så mange som snakker her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskeldamen

Raske karbohydrater er sukker og stivelse (hvit hvetemel, f.eks.)

De får blodsukkeret til å stige fort, deretter øker insulinproduksjonen. Insulin har som hensikt å pakke bort det overflødige blodsukkeret og det lagres som fett. Lagre fett er mye lettere enn å bruke fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei, ja muskeldamen har litt peiling!

De raskeste kh du kan få i deg er druesukker, vanlig sukker og slikt. Sky det! Se listen over glykemisk indeks i aviser og på nettet!

Melk er ikke med der!

Bare etter lange harde økter kan du ta litt middels raske, f.eks. bananer, brød med syltetøy etc. Aldri før økta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...