bleiken Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Dette er sikkert et innlegg som kommer inn hele tiden, men velger å spørre for det: Først og fremst: Raske karbohydrater, hva er det? Hvorfor tar en disse? Forlengelse av spørsmålet: Jeg har hørt noen rykter om at det ikke er helt riktig å ta det. Hva er deres erfaringer med dette? Er det andre tiltak som er like bra/evn. bedre enn raske karbohydrater? Takker for alle mulige slags svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bleiken Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 For et engasjement! Hehe, spørs om jeg ikke går over til et annet forum ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 For et engasjement! Hehe, spørs om jeg ikke går over til et annet forum ja. Nå er jeg langtifra noen ekspert, men... Raske karbohydrater er 'nødmat' etter en kraftanstrengelse som en hard treningsøkt f.eks. Kroppens lagre av ditten og datten er tomme etter treninga og da trenger du påfyll av 'raske karbohydrater' som f.eks. kombinasjonen av melk og bananer (har jeg lest). Karbohydrater opprettholder blodsukkernivået, det er derfor blodsukkerfall løses ved inntak av ei brødskive el.l. Ikke videre vitenskapelig akkurat... Og du, hold deg til dette forumet, vi er ikke så mange som snakker her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Raske karbohydrater er sukker og stivelse (hvit hvetemel, f.eks.) De får blodsukkeret til å stige fort, deretter øker insulinproduksjonen. Insulin har som hensikt å pakke bort det overflødige blodsukkeret og det lagres som fett. Lagre fett er mye lettere enn å bruke fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei, ja muskeldamen har litt peiling! De raskeste kh du kan få i deg er druesukker, vanlig sukker og slikt. Sky det! Se listen over glykemisk indeks i aviser og på nettet! Melk er ikke med der! Bare etter lange harde økter kan du ta litt middels raske, f.eks. bananer, brød med syltetøy etc. Aldri før økta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.