Gå til innhold

Alle slankemidlene er 90% bløff, 95% av helsekostproduktene er bortkastet

Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Slank deg til invalid :

http://www.dinside.no/php/art.php?id=89134

-------------------------

I tillegg er 95% av alt vi kjøper på helsekosten helt unødvendig og virkningsløst. De siste 5% kan erstattes med vanlig billig mat; vi betaler 100 ggr så mye som vi trenger for sunnheten.

Vanvittige mengder piller blir solgt til enorme summer.

---------------

Reseptfrie fra supern eller fra heleskosten:

Tror du på helsepilller ?

Har du spurt legen om du trenger å spise piller ?

Spiser du noen helsepiller ?

Vil du anse det som et godt råd å spørre legen om det er nødvendig med kosttilskudd for nettopp deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det er jo noe "alle" vet, selv om det ikke ser sånn ut ;)

"Alle" vet også at eneste fornuftige slankemetode er å spise små faste måltider og trene.

Men lurer på hvor mange ganger en må ha det inn med teskje.

Nope

Ikke "helsekostpiller" iallefall.

Nope (bare sånne psykopiller for psyken..men de kan en vel ikke kalle helsekost..hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Neida, ikke noe nytt for meg noe av det der du skrev, men har også hørt det motsatte, man skal ikke tro alt man leser verken den ene eller andre veien.

Helse piller og helsepiller, tar jern en gang iblandt, krom (for å få bort søtsuget, noe som ikke fungerer) litt cla i perioder, b-vitaminer når det passer seg, ginseng i "kurer" og eplecideredikk.

Aldri, eneste er at han fått beskjed av blodbanken å ta jern etter at jeg har gitt blod, tar de jeg fpr der, men kjøper aldri selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Homeopatica

Hvis du mener vitaminer og mineraler, så et rungende JA.

Har du spurt legen om du trenger å spise piller ? Nei, jeg kan mer om det en han. Det sier også han!

B-vitaminkomplex, Sink, Krom, C-vitamin, Selen, Folat (ekstra), Omega-3, Multivitamineral, Magnesium, Johannesurt.

Vil du anse det som et godt råd å spørre legen om det er nødvendig med kosttilskudd for nettopp deg ?

Nei. Legene kan alt for lite om behandling med kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffine

"Tror du på helsepilller?"

Jeg tror på vitamin/mineraltilskudd. Har også hatt positive erfaringer med CLA.

"Har du spurt legen om du trenger å spise piller?"

Nei.

"Spiser du noen helsepiller?"

Tar en multivitamintablett om dagen. Drikker et glass eplecidereddik + vann før hvert måltid.

"Vil du anse det som et godt råd å spørre legen om det er nødvendig med kosttilskudd for nettopp deg?"

Hvis jeg hadde en eller annen form for sykdom eller helseplage å ville jeg nok spurt legen om evt. kosttilskudd ja. Og jeg ville tatt rådet hans seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, men det er jo noe "alle" vet, selv om det ikke ser sånn ut ;)

"Alle" vet også at eneste fornuftige slankemetode er å spise små faste måltider og trene.

Men lurer på hvor mange ganger en må ha det inn med teskje.

Nope

Ikke "helsekostpiller" iallefall.

Nope (bare sånne psykopiller for psyken..men de kan en vel ikke kalle helsekost..hehe)

På TV prata de om flere store undersøkelser som viste at reseptfrie vitaminer og helsepiller ikke hadde noen som helst virkning på om friske folk skulle bli sjuke. De som ble sjuke, var generelt like mange fra hver gruppe.

Selvsagt holder vi medisiner henvist av lege utenfor dette. Sjuke folk skal ha medisiner og behandling, derom hersker ingen tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Neida, ikke noe nytt for meg noe av det der du skrev, men har også hørt det motsatte, man skal ikke tro alt man leser verken den ene eller andre veien.

Helse piller og helsepiller, tar jern en gang iblandt, krom (for å få bort søtsuget, noe som ikke fungerer) litt cla i perioder, b-vitaminer når det passer seg, ginseng i "kurer" og eplecideredikk.

Aldri, eneste er at han fått beskjed av blodbanken å ta jern etter at jeg har gitt blod, tar de jeg fpr der, men kjøper aldri selv.

Hva tar du CLA for ?

Er ikke det påvist bare å virke sammen med trening i større doser ?

Sykler man 30 min et par-tre-fire dager i uka, går det vekk noen hundre gram i uka likevel. Uten CLA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tror du på helsepilller ?"

Vitaminer, mineraler og tran tror jeg selvsagt på.

"Har du spurt legen om du trenger å spise piller ?"

Leger kan ikke noe om dette.

"Spiser du noen helsepiller ?"

c-vitaminer og en multivitamin om dagen, men det kan vel knapt kalles helsepiller. Jeg tar også tran.

"Vil du anse det som et godt råd å spørre legen om det er nødvendig med kosttilskudd for nettopp deg ?"

Nei, legene kan ikke noe om dette.

For øvrig er jeg enig i det du skriver nedover her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soIeiI

Hvis du mener vitaminer og mineraler, så et rungende JA.

Har du spurt legen om du trenger å spise piller ? Nei, jeg kan mer om det en han. Det sier også han!

B-vitaminkomplex, Sink, Krom, C-vitamin, Selen, Folat (ekstra), Omega-3, Multivitamineral, Magnesium, Johannesurt.

Nei. Legene kan alt for lite om behandling med kosttilskudd.

Hei!

Kan du noe om virkningen av folat, omega3 osv utelukkende som behandling av psykiske lidelser?

Hva med tablettene Empower+, se linken nedenfor..

http://www.truehope.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg inntar noen c-vitaminer. Det er alt. Ikke slanker jeg meg, og forresten - så er jeg nesten aldri syk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det hender jeg inntar noen c-vitaminer. Det er alt. Ikke slanker jeg meg, og forresten - så er jeg nesten aldri syk heller.

Jeg spiser heller ikke noen helsepiller, oger nesten aldri syk. Spesielt sunt spiser jeg heller ikke, men legen sier alt er bra og at jeg ikke trenger noe tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Hva tar du CLA for ?

Er ikke det påvist bare å virke sammen med trening i større doser ?

Sykler man 30 min et par-tre-fire dager i uka, går det vekk noen hundre gram i uka likevel. Uten CLA.

CLA er påvisst effektiv (noen av merkene) sammen med trening.

Jeg er ikke på CLA som et slankemiddel, slik det blir fremstilt i media. CLA inneholder jo fettsyrer!!

Jeg bruker det som kossttilskudd, men tar ikke like mange som doseringen bakpå tilsier, vet om flere byggere som også tar CLA, SÅ det er ikke dumt, men bra for helsen, jeg trener en god del ja, men noe vidunder slanemiddel er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg tar ingen form for kosttilskudd eller helsekostprodukter, og er sjelden syk. Da jeg var gravid, tok jeg jern, folat og tran. Tar c-vitaminer hvis jeg er forkjølet.

Mannen min gikk på en eller annen pulverkur for noen år siden, og slanket seg 11 kg på seks uker. Og den nye vekta holdt han faktisk ganske lenge - i 2-3 år. Nå har han imidlertid lagt på seg det meste igjen, men har begynt å trene. Det gir nok bedre resultater: noe vekttap, strammere muskler og bedre form og humør.

Jeg har aldri slanket meg. Har imidlertid ikke veid så liten siden puberteten - veier 60 kg nå/170 cm - etter å ha ammet to barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg tar ingen form for kosttilskudd eller helsekostprodukter, og er sjelden syk. Da jeg var gravid, tok jeg jern, folat og tran. Tar c-vitaminer hvis jeg er forkjølet.

Mannen min gikk på en eller annen pulverkur for noen år siden, og slanket seg 11 kg på seks uker. Og den nye vekta holdt han faktisk ganske lenge - i 2-3 år. Nå har han imidlertid lagt på seg det meste igjen, men har begynt å trene. Det gir nok bedre resultater: noe vekttap, strammere muskler og bedre form og humør.

Jeg har aldri slanket meg. Har imidlertid ikke veid så liten siden puberteten - veier 60 kg nå/170 cm - etter å ha ammet to barn!

Er du sikker på at mer c-vitamin alene hjelper mot forkjølelse hvis du ellers er normalt frisk og får alle dagsbehov dekket ?

Det fins ikke noen seriøse undersøkelser som viser at de som fra før får dekket dagsbehovet på 60 mg har noen netto helsemessig eller sykdomsmessig gevinst av å spise mer c-vitamin. Derimot har jeg lest at man kan få skjørbuk av å slutte med store doser c-vitamin. Skjørbuken kommer av at kroppen opparbeider et større behov og bryter ned c-vitamin fortere når den får mye av det. Og man kan få nyrestein eller gallestein av det.

Jeg snakker hele tida om ellers friske mennesker som normalt får dekket sine anbefalte dagsbehov i flg internasjonale mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

CLA er påvisst effektiv (noen av merkene) sammen med trening.

Jeg er ikke på CLA som et slankemiddel, slik det blir fremstilt i media. CLA inneholder jo fettsyrer!!

Jeg bruker det som kossttilskudd, men tar ikke like mange som doseringen bakpå tilsier, vet om flere byggere som også tar CLA, SÅ det er ikke dumt, men bra for helsen, jeg trener en god del ja, men noe vidunder slanemiddel er det ikke!

er du helt sikker på at CLA er sunt ? På hvilken måte ? Fins det noen seriøse offentlige helseunderøkelser som viser det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Fucus hjelper, legen vil ikke gi meg piller pga. bivirkninger.

Fucus, hva er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

er du helt sikker på at CLA er sunt ? På hvilken måte ? Fins det noen seriøse offentlige helseunderøkelser som viser det ?

Tror det var Seline som sa til meg at det var undersøkt og det ene merket hadde iallefall en dokumentert effekt. (husker ikke navnet men jeg bruker det merke selv, det er ganske dyrt)

De byggerene jeg kjenner bruker et annet mye billigere merke og sier seg svært fornøyd med det. Nå må jeg få understreke at for å kjenne at CLA virker så bør man trene minst 3 ganger i uken og gå på det noen månder i strekk.Jeg merket forsjellen på meg etter mye kortere tid, synest huden min (!?!) av alle ting virker bedre, sunnere og smidigere.

Tror anbefalt dosering er 2 tabeletter før måltid 3 ganger om dagen, jeg gidder ikke det (pluss det blir svindyrt) så jeg tar to hvær morgen.

Det kan godt være at det hjelper litt på slankingen dersom man bare sitter i ro også, men da vil jo kroppen bare bli hengslete, mye bedre med en fast og fin kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Har du spurt legen om du trenger å spise piller ? Nei, det kunne ikke falle meg inn. Hvis jeg skulle spørre noen, må det bli en ernæringsekspert.

Spiser du noen helsepiller ? Vet ikke hva helsepiller er, men jeg tar c og e vitamin.

Vil du anse det som et godt råd å spørre legen om det er nødvendig med kosttilskudd for nettopp deg ? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...