Gå til innhold

Alle slankemidlene er 90% bløff, 95% av helsekostproduktene er bortkastet

Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Tror du på helsepilller ?

Har du spurt legen om du trenger å spise piller ? Nei, det kunne ikke falle meg inn. Hvis jeg skulle spørre noen, må det bli en ernæringsekspert.

Spiser du noen helsepiller ? Vet ikke hva helsepiller er, men jeg tar c og e vitamin.

Vil du anse det som et godt råd å spørre legen om det er nødvendig med kosttilskudd for nettopp deg ? Nei.

Er du sikker på at du trenger c og e ? I tilfelle hvorfor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rusle

Er du sikker på at du trenger c og e ? I tilfelle hvorfor ?

Nei, sikker er jeg ikke. Det bli sånn "for sikkerhets skyld". Så føler jeg meg litt sunnere da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, sikker er jeg ikke. Det bli sånn "for sikkerhets skyld". Så føler jeg meg litt sunnere da ;o)

Den er jeg med på :-)

F eks ørlite salat før maten gjør samvittigheten bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Er du sikker på at mer c-vitamin alene hjelper mot forkjølelse hvis du ellers er normalt frisk og får alle dagsbehov dekket ?

Det fins ikke noen seriøse undersøkelser som viser at de som fra før får dekket dagsbehovet på 60 mg har noen netto helsemessig eller sykdomsmessig gevinst av å spise mer c-vitamin. Derimot har jeg lest at man kan få skjørbuk av å slutte med store doser c-vitamin. Skjørbuken kommer av at kroppen opparbeider et større behov og bryter ned c-vitamin fortere når den får mye av det. Og man kan få nyrestein eller gallestein av det.

Jeg snakker hele tida om ellers friske mennesker som normalt får dekket sine anbefalte dagsbehov i flg internasjonale mål.

Nei, jeg er ikke sikker på at det hjelper. Har ikke hørt om de skadevirkningene du nevner..

Hvis jeg er forkjølet, tar jeg 4 tabletter pr døgn (tror det er 250 mg i hver) - i 2-3 dager. Dette skjer 2-3 ganger i året, så jeg kan vel ikke tro at kroppen min blir vant til å få så mye.

Men av de ulike "enkle" rådene mot forkjølelse, holder jeg på c-vitamin, drikke mye, ull rundt halsen og varm på beina. Ikke så veldig vitenskapelig, kankskje, men jeg TROR det virker på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, jeg er ikke sikker på at det hjelper. Har ikke hørt om de skadevirkningene du nevner..

Hvis jeg er forkjølet, tar jeg 4 tabletter pr døgn (tror det er 250 mg i hver) - i 2-3 dager. Dette skjer 2-3 ganger i året, så jeg kan vel ikke tro at kroppen min blir vant til å få så mye.

Men av de ulike "enkle" rådene mot forkjølelse, holder jeg på c-vitamin, drikke mye, ull rundt halsen og varm på beina. Ikke så veldig vitenskapelig, kankskje, men jeg TROR det virker på meg...

>

Når du vet at det finnes 200 ulike rhinovirus, og du kan være snørrete en dag eller 2 uker avhengig av f eks typen virus og om du har helt eller delvis immunitet mot de ulike, da kan du vel ikke si så sikkert om c-vitamin hjelper ? Ikke sikkert det er virus en gang. Alle de 200 krever ulike tiltak av ulike antistoffer og er uhyre robuste og kompliserte. Er du sikker på at det virkelig er så enkelt at det bare skal litt ekstra c-vitamin til ?

Med alle de krefter og internasjonale ressurser som er brukt på å bekjempe virus og vi kommer til kort, er det KUN c-vitamin som skal til ?

>>Men av de ulike "enkle" rådene mot forkjølelse, holder jeg på c-vitamin, drikke mye, ull rundt halsen og varm på beina. Ikke så veldig vitenskapelig, kankskje, men jeg TROR det virker på meg...>>

Tror kroppen ordner opp selv, bare den får nok væske, næring, varme og ro. Dine små tiltak for trivselen virker helt sikkert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

>

Når du vet at det finnes 200 ulike rhinovirus, og du kan være snørrete en dag eller 2 uker avhengig av f eks typen virus og om du har helt eller delvis immunitet mot de ulike, da kan du vel ikke si så sikkert om c-vitamin hjelper ? Ikke sikkert det er virus en gang. Alle de 200 krever ulike tiltak av ulike antistoffer og er uhyre robuste og kompliserte. Er du sikker på at det virkelig er så enkelt at det bare skal litt ekstra c-vitamin til ?

Med alle de krefter og internasjonale ressurser som er brukt på å bekjempe virus og vi kommer til kort, er det KUN c-vitamin som skal til ?

>>Men av de ulike "enkle" rådene mot forkjølelse, holder jeg på c-vitamin, drikke mye, ull rundt halsen og varm på beina. Ikke så veldig vitenskapelig, kankskje, men jeg TROR det virker på meg...>>

Tror kroppen ordner opp selv, bare den får nok væske, næring, varme og ro. Dine små tiltak for trivselen virker helt sikkert :-)

Det har du nok helt sikkert rett i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Tror det var Seline som sa til meg at det var undersøkt og det ene merket hadde iallefall en dokumentert effekt. (husker ikke navnet men jeg bruker det merke selv, det er ganske dyrt)

De byggerene jeg kjenner bruker et annet mye billigere merke og sier seg svært fornøyd med det. Nå må jeg få understreke at for å kjenne at CLA virker så bør man trene minst 3 ganger i uken og gå på det noen månder i strekk.Jeg merket forsjellen på meg etter mye kortere tid, synest huden min (!?!) av alle ting virker bedre, sunnere og smidigere.

Tror anbefalt dosering er 2 tabeletter før måltid 3 ganger om dagen, jeg gidder ikke det (pluss det blir svindyrt) så jeg tar to hvær morgen.

Det kan godt være at det hjelper litt på slankingen dersom man bare sitter i ro også, men da vil jo kroppen bare bli hengslete, mye bedre med en fast og fin kropp!

Mye lurt her, men CLA er jeg ikke så sikker på trengs til vanlige folk.

At det er dyrt er et godt poeng, noen blir rike på dette her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

"Spiser du noen helsepiller ?"

Jeg tar c-vitamintilskudd, 1000 mg hver dag.

Om jeg tror på det? Yepp. Har knapt hatt herpes-utbrudd på leppa etter at jeg begynte med tilskuddet for 4 år siden. Før det hadde jeg opptil 4 sår i måneden. Blir nesten aldri forkjøla lenger heller.

Dessuten er c-vitamin en godt kjent antioksidant.

Har jeg spurt legen om jeg trenger det? Nei, begynte på eget initiativ. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...