Gå til innhold

Er hamburger egentlig så ille?

Gjest T3

Anbefalte innlegg

Er det det? Etter min oppfattning trenger det ikke være det. Det inneholder jo kjøtt, og grønnsaker. Hva er best: en brødskive med sysltetøy eller en hamburger?

Frokost: Brødskiver

Lunsj: Brødskiver

Middag: fisk eller kjøtt

Kvelds: Brødskiver

Blir det ikke litt mye brød?

er det ikke bedre å legge inn en hamburger, da blir man jo i bedre humør og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serendipity

Jeg lager stort sett burgere selv av karbonadedeig. Det er ikke "så ille" mht. fettinnhold. En gang bakte jeg også hamburgerbrød med grovt mel, kjempe godt.(men det har jeg ikke gjort siden, litt lat..) Masse salat, tomat, sylteagurk og litt dressing. Kan jo ikke være en så ille middag det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soIeiI

Det er brød i hamburger også. Usunt, fint, hvitt brød. Og som regel masse fett i burgeren.

Kan jo bake grovt hamburgerbrød eller bruke grovbrød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SATSjenta

Hjemmelaget hamburger er ikke usunt, hvis du selv ønsker det. Selv lager jeg hamburgere av karbonadedeig, steker de i litt olje,fyller den med mye grønt, magerost og ketchup + salat ved siden av.

Burgerene du får kjøpt på kebabssjapper og mc donalds er nok ikke fult så sunne.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, så er ikke HAMBURGER noe ille.. Det som er ganske det verste med hamburgeren som allerede er sagt her er det hvite brødet og dressingen. Kjøtt inneholder i teorien ganske lite fett, og resten er jo salat! Burgere man kjøper ute er dog mye verre, men det man glemmer er foreks at pommes frites eller annen mat som frityr stekes er MYYYYYYYE værre enn hamburgeren. Null næring og masse av det type fett som kroppen ikke er noe glad i. Så heller 2 hamburgere enn hamburger + frites for meg :-) Burger med grovt brød er faktisk fryktelig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...