Gå til innhold

Bankkort=legitimasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest leGGen
Skrevet

Holder det med kredittkort som legitimasjon?

Skrevet

De fleste kredittkort har ikke bilde på, så det holder ikke.

For at legitimasjonen skal være gyldig må den inneholde bilde, fullt navn og fødselsnr..

Skrevet

De fleste kredittkort har ikke bilde på, så det holder ikke.

For at legitimasjonen skal være gyldig må den inneholde bilde, fullt navn og fødselsnr..

Mine tre bankkort har både bilde, namn og fødselsnr...

Skrevet

Mitt og. De tar riktignok ikke nytt bilde hver gang de skifter ut kortet, da.

Skrevet

Mine vanlige bankkort har også bilde, navn og fødselsnr., men kredittkortet mitt har bare navn.

Skrevet

Det er bilde på de aller fleste bankkort, bortsett fra i USA hvor de ikke har det..

Det er bankkort som er best å bruke hvis du skal ut på by'n.. Spørs hva du skal med det! Er det noe seriøst du skal ha legitimasjon til ville jeg tatt med passet, men det er jo heller uvanlig på utesteder..

Skrevet

Det er bilde på de aller fleste bankkort, bortsett fra i USA hvor de ikke har det..

Det er bankkort som er best å bruke hvis du skal ut på by'n.. Spørs hva du skal med det! Er det noe seriøst du skal ha legitimasjon til ville jeg tatt med passet, men det er jo heller uvanlig på utesteder..

Har aldri brukt pass i Norge.

Gjest førerkort
Skrevet

Det eneste internasjonalt godkjente id-papiret nordmenn har, er pass. Så hvis det er til reise innen Shengen osv, så trenger du strengt tatt pass, i og med at norske myndigheter ikke utsteder andre offentlige id-kort.

Innen Norge godtas som oftest førerkort, bankkort med bilde osv

Gjest kreditt
Skrevet

Er dette kredittkort eller bankkort?

Skrevet

Trur det er ei misforståing her. Bankkort og kredittkort er ikkje det same.

Bankkort med visa har ikkje kreditt. Mastercard har kreditt. Mastercardet mitt har ikkje bilete, og eg må difor ha legitimasjon i tillegg dersom eg brukar det på ein uteplass som ikkje har kortterminal som sjekkar pin-kode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...