Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hørte noe i dag om at en kunne få økonomisk støtte til trening. En annen sa at det var fremme et forslag om det. Er det eller kommer det en sånn ordning? Jeg er uføretrygdet på grunn av en psykisk lidelse og har ikke råd til å betale på treningsstudio. Det finnes ikke noe annet alternativ her så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106170-%C3%B8konomisk-st%C3%B8tte-til-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Slenger meg på....dette lurer jeg også fælt på!!

Du får ikke dekket treningsutgifter fra trygdekontoret med mindre du har en særskilt diagnose som krever trening. Det har i tilfelle legen din mer opplysning om og du må også ha rekvisisjon derfra.

Hvis du bare ønsker å trene for generell velvære, så finnes det nok ikke noen særskilte stønadsordninger. Er det likevel spesielle grunner til at du ønsker å trene i helsestudio (antar det er det du mener, ferdsel i naturen er jo gratis) kan du ta saken opp med sosialkontoret. Det er svært ulik praksis fra sosialkontoret til sosialkontor, fordi det er den enkelte kommune som fastsetter ytelser utover såkalte 5-1 ytelser (nødvendig livsopphold etc) Lovfestet rett til dekning av treningsutgifter p.g.a. generell dårlig økonomi, finnes derfor ikke.

Du får ikke dekket treningsutgifter fra trygdekontoret med mindre du har en særskilt diagnose som krever trening. Det har i tilfelle legen din mer opplysning om og du må også ha rekvisisjon derfra.

Hvis du bare ønsker å trene for generell velvære, så finnes det nok ikke noen særskilte stønadsordninger. Er det likevel spesielle grunner til at du ønsker å trene i helsestudio (antar det er det du mener, ferdsel i naturen er jo gratis) kan du ta saken opp med sosialkontoret. Det er svært ulik praksis fra sosialkontoret til sosialkontor, fordi det er den enkelte kommune som fastsetter ytelser utover såkalte 5-1 ytelser (nødvendig livsopphold etc) Lovfestet rett til dekning av treningsutgifter p.g.a. generell dårlig økonomi, finnes derfor ikke.

Ok, det var vel for godt til å være sant. Takk for svaret

Hvis du bor i Oslo kan du trene på det treningsstudioet ved gamle turnhallen dersom du er ufør, attføring eller arbeidsledig. Husker ikke hva det heter men det er brosjyrer på det både hos trygdekontoret og aetat.

Takk, men jeg bor nok veldig langt unna Oslo.

Annonse

Takk, men jeg bor nok veldig langt unna Oslo.

Det er kanskje et kommunalt tiltak i Oslo , men allikevel urettferdig hvis ikke man skulle få tilsvarende støtte andre steder. Kan du ikke sjekke med kommunen der du bor? Hvis ikke du får så må du hvertfall kunne trekke fra utgifter på skatten.

Det er kanskje et kommunalt tiltak i Oslo , men allikevel urettferdig hvis ikke man skulle få tilsvarende støtte andre steder. Kan du ikke sjekke med kommunen der du bor? Hvis ikke du får så må du hvertfall kunne trekke fra utgifter på skatten.

Jeg skal snart flytte til en ny kommune, men jeg skal sjekke det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...