Gå til innhold

Er du god til smalltalk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stjernemor

Det kommer helt an på dagsformen. Og også på menneskene jeg er sammen med. Er dette mennesker som bare er opptatt av statussymboler og andre ytre ting har jeg ikke mye å si. Kjeder ræva av meg for å si det som det er. Jeg liker folk som det ikke går alt for mange av på dusinet.

Jo, jeg er ikke så verst til det, selv om det hender at jeg ikke gidder. Jeg er litt sær - gidder ikke småprate med folk som kjeder meg.

Jeg tror det er en fordel å interessere seg for folk - oppriktig. Stille spørsmål og lytte når folk svarer (typiske selgere har lært dette, men er ofte dårlige til dette fordi de stiller spørsmål, men gir jeg egentlig faen i hva du svarer. De gir egentlig faen i deg)

Så tror jeg det kan være greit å ikke ta ting så alvorlig. Ikke tenk så mye på hvordan du fremstår, om de liker deg, og ... hvis .... Ikke tenk så mye på deg selv i det hele tatt ... Bare grip fatt i noe, spør og vis interesse .....

tenker jeg - sånn i farten ...

Annonse

Pappa Bjørn

Jeg har det motsatte problemet. Hele hodet mitt er fulgt av ting som til enhver tid detter ut av munnen min. Hvem som er i rommet har ikke noen betydning, men folk ler ganske mye, så da er det vel greit da håper jeg.

Det er både pinlig og kjedelig når samtalen stagnerer fullstendig og alle sitter å ser på vertens mishandlede potteplanter. Det kan vi ikke ha noe av nei.

Annonse

Kommer an på dagsform..

Noen ganger er det sååå meningsløst å bable om ingenting og været med "påtvungne" personer. Spesielt i jobbsammenheng og bryllup med bordkort..*stønn*:-)

I bryllup blir jeg alltid plassert sammen med en eller annen eldre kjerring som etterhvert finner ut at jeg er svigermors drøm. Jeg tror jeg blir plassert sammen med disse fordi det da er liten fare for at jeg skal bli dritings, noe som selvsagt slår feil og istedet sørger jeg for at de rundt meg også blir i god form.

Bryllup er gøy! :)

Kizza1365380506

Jeg er også håpløs, men det kommer jo litt an på. Dersom det er mennesker jeg liker og kjenner godt går det fint, men med fremmede - helt håpløst.

Men noen burde jo holde munn og. Har en på jobben som prater som en foss men bare om ting vi ikke interesserer oss for, ungene (de er voksne), barnebarn, naboer, venner etc. Utrolig trøttende.

Kizza1365380506

Hvis du lytter ekstra godt etter på de som vi tror er flinke til å konversere så er det mye det samme de sier. De samme vitsene, de samme historiene når de snakker med folk de ikke kjenner så godt. Iallefall er det slik på jobben hos oss.

De som virkelig kan konversere, som f.eks. min første sjef fra Houston som var en ekte gentleman, han spurte om ting som angikk meg. Har tenkt over det i ettertid. Utrolig fasinerende hvordan han klarte det. De lærer det sikkert på gentleman skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...