Gå til innhold

taushetsplikt på jobbintervju?

Anbefalte innlegg

Miss Marple

Jeg var på jobbintervju for et halvt år siden. Har et ganske stort "hull" i CV'n min på grunn av at jeg levde i et mishandlingsforhold med en mann som omtrent nekta meg å gå ut døra, som slo og som mishandlet meg psykisk. Dette er mange år siden nå, og jeg har arbeidet meg ut av det, med hjelp av en fantastisk ny samboer, en flott terapeut og masse egeninnsats.

Jeg valgte å legge alle kort på bordet under jobbintervjuet, under den forutsetning at dette ble mellom meg og min kommende sjef (det var kun hun som intervjuet meg). Jeg fikk jobben og trives godt. I det siste har det kommet fram at alle arbeidskollegaene mine vet om dette, ja til og med en samarbeidspartner fra en annen bedrift mente medfølende at jeg var kjempeflink som hadde kommet ut av mishandlingen.

Jeg har kun fortalt dette til mannen min og terapeuten, slik at det må være sjefen min som har plapret. Kan hun gjøre dette, er det ikke noe som heter taushetsplikt under jobbintervju?

(Det er ikke det at jeg på død og liv skal fortrenge at mishandlingen har skjedd, men jeg vil helst bli sett på som en vanlig medarbeider, og ikke "stakkars mishandlete Lisa")

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106334-taushetsplikt-p%C3%A5-jobbintervju/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...