Gå til innhold

Tids-/livstankene.....tunge å bære, ellers "helt" OK!

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Har vært langt nede to ganger, så deprimert at alt virket nytteløst. Hvert eneste våkne øyeblikk var et helvete. Men det er (forhåpentligvis) over. Fungerer fint for tiden. Det eneste jeg (med sikkerhet) kan si sliter på meg er tidstankene. har skrevet om det før, her på forumet.

har tenkt slik noen måneder. Hvorfor går tiden så fort, hva er tid, hva er igår, hva er i forrige uke osv........Når blir jeg gammel, når blir foreldre og venner gamle osv.

Kan noen si meg hvorfor jeg har disse tankene? Evt en måte å bli kvitt dem, eller godta og forstå dem?

Psykologen min sier bare at det er normale tanker, han selv hadde da han var på min alder (Midt i 20årene)

jeg vil ikke ha disse tankene!!!!!!! De er ikke interessante, bare jæ... slitsomme!

Fortsetter under...

Jeg syns ikke disse tankene virker så 'sykelige', ut fra framstillingen din oppfatter jeg dem mer som eksistensielle grublerier. At dette kan oppleves som slitsomt, er jo en annen sak.

Typisk for 'ufrivillige' tanker er at hvis man kjemper imot dem, så vil de bare tilta i styrke. Kanksje du kunne prøve å få et mer avslappa forhold til dem, neste gang du tenker i slike baner, kan du f eks tenke, Jaja, der har vi tidstankene igjen. Eller noe lignende. Det vil kanskje kunne ta brodden av dem.

Du kan også forsøke å tenke disse tankene med vilje, f eks ved å sette av så og så mye tid hver dag hvor du forsøker å tenke så hardt og så mye du kan på tida som går og all dens viderverdigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...