Gå til innhold

Betaler leier eller husvert?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Jeg kjeder meg ihjel. Og dataen her er som sirup, 64 kbps, så til og med dol blir for tregt. God mat da. Send meg en mail'a. Trenger litt input utenifra så jeg kan bevare forstanden :o). Her er bare mannfolk og noen få "strikkende" kjerringer. Greit med menn også da, er et par skikkelige sukkerklumper her.

Bra det i det minste er bra mat da!

Føler du deg noe bedre da?

Blir du lenge?

Skal sende en mail, må ordne litt ditt&datt først..

God bedring! :o)

laguna1365380434

Leser du paragrafen en gang til, så vil du se at det er leieren som skal betale for vedlikehold - ikke utleieren.

Det er ikke alltid like greit å vite hva som skal regnes som vedlikehold og ikke. Men jeg vil tro at i dette tilfellet når skaden er såpass stor, så bør huseier betale for det.

Jeg så akkurat det jeg også:-/

Det lønner seg å lese skikkelig, ja..

Men jeg vet jo ikke om det er krana eller røret..

Nå har jeg lest den paragrafen 1000 ganger og endelig så jeg at det sto leier - ikke utleier.

Men det er jo bare å bytte krana da *S*

Han samboeren din er vel ikke dugandes til å fikse krana?? Kan jo være at det er noe man kan ordne selv mener jeg.

laguna1365380434

Nå har jeg lest den paragrafen 1000 ganger og endelig så jeg at det sto leier - ikke utleier.

Men det er jo bare å bytte krana da *S*

Han samboeren din er vel ikke dugandes til å fikse krana?? Kan jo være at det er noe man kan ordne selv mener jeg.

Det kan hende noen fikser det for meg.. Feks fatter, om jeg spør pent..

Samboer har den ulempen at han er like lite praktisk fiks som jeg..

Min teori er er egentlig at siden jeg fikser all mat, husvask, o.l, burde han være en jævel på små reprasjoner, sykkelfiksing, elektristitet og småsnekring, men desverre nei..

Hans huslige sysler består i all hovedsak av playstation og øldrikking.. Hmm :-/

Det er han til gjengjeld jævlig god på..:o)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Kan jeg bare forlange det?

Jeg har ikke noe lyst til å betale!

Jeg har ikke herpet krana, kan ikke skjønne hvordan jeg skulle ha klart det..(?!)

Finnes det noe type dokumentasjon på hvem som betaler hva, som jeg kan slenge i bordet om han blir vrien? :o)

Du må skrive til han eller si i fra muntlig, gi han 14 dager, så bestiller du rørlegger og skal ha penger igjen av han.

laguna1365380434

Du skal bare skifte pakning, ikke reparere rør og kraner (hvis det ikke er hærverk av deg da). Alt teknisk vedlikehold og utskiftninger av rør, fast elektrisk og faste installasjoner er utleiers ansvar.

Takk!

Men i den linken jeg fikk, nedi tråden her mener at kraner er leiers ansvar..:-/

Men hvis det er røret slipper jeg jo..

Er det veldig vanskelig å bytte/ reparere kran?

Typen er like lite praktisk fiks som meg, eller verre..

Hvis det er lett klarer jeg kanskje..:o)

Det kan ofte være vanskelig å vite hvor grensa går mellom utleier og leietakers ansvar. Jeg jobber mye med husleiesaker, og dette problemet oppstår ofte. Må du skifte hele krana eller om det er røret, ville jeg ikke gitt meg så lett. Evt. så kan du jo bli enig med huseier om en 50/50 løsning. Uansett så må dere jo ha rørlegger inn for å se på det før dere finner ut hva det er.

Ulv I Faarikaal

Takk!

Men i den linken jeg fikk, nedi tråden her mener at kraner er leiers ansvar..:-/

Men hvis det er røret slipper jeg jo..

Er det veldig vanskelig å bytte/ reparere kran?

Typen er like lite praktisk fiks som meg, eller verre..

Hvis det er lett klarer jeg kanskje..:o)

Ehhh.... ikke uten verktøy/ mekanisk erfaring.

Jeg ville prøve husverten først, du kan jo true med å gjøre det selv ?

laguna1365380434

Ehhh.... ikke uten verktøy/ mekanisk erfaring.

Jeg ville prøve husverten først, du kan jo true med å gjøre det selv ?

Nå er fatter kontaktet, han kommer i morgen, medbringende stor verktøykasse og sakkunnskap (håper jeg)..

Så får jeg se om det blir ordning..:o)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det kan jeg gjøre.. God ide! Takker :o)

Jeg har leid ut mye selv og har aldri bedt leietaker betale slikt. Gode leietakere vokser ikke på trær, og slikt ville virke urimelig. Dessuten er det fare for vannlekkasje og det kan bli styggdyrt for huseier. Bedre at de sier i fra så det blir i orden og de blir fornøyde.

laguna1365380434

Jeg har leid ut mye selv og har aldri bedt leietaker betale slikt. Gode leietakere vokser ikke på trær, og slikt ville virke urimelig. Dessuten er det fare for vannlekkasje og det kan bli styggdyrt for huseier. Bedre at de sier i fra så det blir i orden og de blir fornøyde.

Du høres ut som en snill og ordentelig utleier..

Vet det er mye rart også på leietaker siden, men i Oslo sentrum har vi et godt utvalg av diverse "slumlords" som ikke er noe særlig interesserte i gode forhold mellom partene..

Leietagere får de jo uansett standard, siden "alle" vil bo i Oslo sentrum..

Vår er vel ikke av de aller verste, leien er rimelig, men han er absolutt ikke av de hyggeligste heller..

Sånn fyr som forvalter ca 50 leiligheter, og tar deler av leia svart. Og som egentlig gir ralt faen i kåkensbeskaffenhet. Leieprisen er jo ikke vanskelig å oppnå uansett om ting er ødelagte i leiligheten eller ikke.

Litt slitsomt..:o)

Ulv I Faarikaal

Du høres ut som en snill og ordentelig utleier..

Vet det er mye rart også på leietaker siden, men i Oslo sentrum har vi et godt utvalg av diverse "slumlords" som ikke er noe særlig interesserte i gode forhold mellom partene..

Leietagere får de jo uansett standard, siden "alle" vil bo i Oslo sentrum..

Vår er vel ikke av de aller verste, leien er rimelig, men han er absolutt ikke av de hyggeligste heller..

Sånn fyr som forvalter ca 50 leiligheter, og tar deler av leia svart. Og som egentlig gir ralt faen i kåkensbeskaffenhet. Leieprisen er jo ikke vanskelig å oppnå uansett om ting er ødelagte i leiligheten eller ikke.

Litt slitsomt..:o)

Hvis du nevner ordet "vannelekkasje" våkner nok fyren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...