Gå til innhold

Paranoid?

Gjest lettskremt&anonym for anledningen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Hvis noen hopper frem fra bak en busk, er det lite trolig man har tid til noe slikt.

I min erfaring antar kriminelle at du har våpen, og hvis du derfor begynner å gå gjennom vesken din for å lete etter pepperspray, så er det godt mulig at han smeller til deg. Videre, det er også godt mulig at han får tak i vesken med peppersprayen og bruker den på deg.

Husk - med stor sannsynlighet er han både sterkere (og mer vant med våpen) enn offeret.

Å anbefale våpen/pepperspray til "sivile" er uansvarlig. De/vi kan ikke bruke dem, og risikerer at de blir brukt av angriperen.

Med vennlig hilsen

Så lenge det er lovlig, noe en av disse sprayene er (husker ikke om det er pepperspray varianten eller en mildere utgave av den), så føler jeg ikke at det er uansvarlig å anbefale jenter å ha det i vesken sin.

Forsvar er tross alt sprayens hensikt.

Jeg synes heller ikke det er uansvarlig at svært mange taxisjåfører har et eller annet lovlig slagvåpen liggende innen rekkevidde. Det er for å beskytte en selv. Ja, spray og annet kan i verste tilfelle bidra til at angriperen bruker det mot den som har det, men i en situasjon hvor man har bruk for dette så ligger man uansett rimelig tynt ann og det skader ikke å prøve å forsvare seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106405-paranoid/page/2/#findComment-621370
Del på andre sider

Annonse

Gjest forsvar

Jeg synes du var flink og beholdt fatningen.

Selv tvilholder jeg alltid rundt en nøkkel når jeg går alene på øde strekninger, nøkkelen ligger slik at den er inni hånda men lett kan dyttes ut mellom to fingre.

Hvis jeg skulle bli overfalt ville jeg ikke nølt med å bruke denne nøkkelen i øyet på en gjerningsmann. (tror jeg da.............)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106405-paranoid/page/2/#findComment-622285
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...