Gå til innhold

Hva skjer med dataen min? (posta i åpent forum også)

Anbefalte innlegg

Gjest jente21år

I går og i dag har det plutselig åpna seg rundt 60 vinduer når jeg har sittet på nettet. Det bare raser opp mange vinduer, og jeg får ikke gjort noe før den stopper, da lukker jeg hele gruppa. Adressa som kommer opp i adresse-feltet er www.rapidblaster.com og et eller annet. Men det står bare "finner ikke siden". Hva er det som skjer? Kan det være virus eller noe?

I sta var dataen i tillegg skikkelig vrang, det funka ikke å åpne flere sider på nettet på en gang, da bare låste den seg (jeg har 10 GB ledig diskplass hvis dette har noen betydning, og dataen ble kjøpt i høst så den er ganske ny).

Fortsetter under...

Last ned Ad Aware fra: http://www.lavasoftusa.com/support/download/

Scan maskinen og slett alle filene som programmet finner. Du trenger ikke bekymre deg om filene er viktige - det er de ikke. Programmet finner spyware og all dritt som legger seg inn på maskinen din uten at du vet om det.

Scan så maskinen jevnlig - minst ukentlig.

Scan maskinen og slett alle filene som programmet finner. Du trenger ikke bekymre deg om filene er viktige - det er de ikke. Programmet finner spyware og all dritt som legger seg inn på maskinen din uten at du vet om det.

Hva heter de aktuelle programmene? Siden viser mange...

Gjest jente21år

Men jeg har hørt at hvis man bruker det programmet, så kan f.eks. program som kazaalite slutte å fungere. Og det vil jeg helst ikke...

Men jeg har hørt at hvis man bruker det programmet, så kan f.eks. program som kazaalite slutte å fungere. Og det vil jeg helst ikke...

Kazaa light slutter ikke å fungere hos meg.

Uansett - det er bare å konfigurere Kazaa på nytt det ..

Annonse

Gjest jente21år

Kazaa light slutter ikke å fungere hos meg.

Uansett - det er bare å konfigurere Kazaa på nytt det ..

Åssen konfigurerer jeg kazaalite da? Har som du skjønner ikke så veldig mye peiling. Godt det er noen som vil hjelpe her da :)

Åssen konfigurerer jeg kazaalite da? Har som du skjønner ikke så veldig mye peiling. Godt det er noen som vil hjelpe her da :)

Jo, men det trenger du ikke bekymre deg for NÅ.

Jeg skanner maskinen min regelmessig med Ad Aware, men merken Winmx eller kazaa light slutter å funke.

Ikke ta sorgene på forskudd. Last ned, skan maskinen din, åpne deg en boks pils - også roper du hvis det skjer no uforutsett. Ok? :)

Jammen - da åpner du programmet også trykker du SCAN NOW.

Det er så lett at til og med far kan gjøre det :)

Ok, trodde kanskje scanningen skulle foregå et heeelt annet 'sted'. Dumt ja.

Ting tyder på at hjernen er litt tregere i dag. 'Mmm, et glass iskaldt vann hadde gjort seg nå mens Zirine forklarer dummien', tenkte jeg for etpar minutter siden. Henter vann - vel tilbake skal jeg sette vannet fra meg next to pc'n. Der står det et bredfullt og iskaldt og venter på broren sin.

Annonse

Ok, trodde kanskje scanningen skulle foregå et heeelt annet 'sted'. Dumt ja.

Ting tyder på at hjernen er litt tregere i dag. 'Mmm, et glass iskaldt vann hadde gjort seg nå mens Zirine forklarer dummien', tenkte jeg for etpar minutter siden. Henter vann - vel tilbake skal jeg sette vannet fra meg next to pc'n. Der står det et bredfullt og iskaldt og venter på broren sin.

Nå skal du bare ta det rolig jenta mi ... dette går så bra såh ... *klappe på hodet*

Gjest jente21år

Jeg skanner maskinen min regelmessig med Ad Aware, men merken Winmx eller kazaa light slutter å funke.

Ikke ta sorgene på forskudd. Last ned, skan maskinen din, åpne deg en boks pils - også roper du hvis det skjer no uforutsett. Ok? :)

Mulig jeg ikke rekker å gjøre dette idag. Vorspiel venter. Men det kan hende jeg roper imorra hvis jeg trenger assistanse :)

Takk for hjelp så langt!

Nå skal du bare ta det rolig jenta mi ... dette går så bra såh ... *klappe på hodet*

Jeg vet ikke hva programmet slettet, men maskinen fikk åpenbart lettet seg for noe som har tynget en smule. Her går det raskt slik det normalt skal gjøre. Tusen takk igjen :)

Gjest jente21år

Nå har jeg innstallert adaware og scanna dataen. Den fant 292 items. Sletta alle. Og dataen (inkl. kazaa) ser ut til å funke greit :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...