Gå til innhold

Besøkte toalett på sykehuset/smittet pasient

Anbefalte innlegg

Gjest kjemperedd:(

hei, jeg vet ikke om jeg har kommet til riktig forum, men spørsmålet mitt er :

Jeg var på pasient besøk på et sykehus hvor jeg uheldig kom til å gå på toalettet til en person som var isolert. Personalet ville ikke si hva han var isolert for, men det var noe som var smittsomt. Jeg har hørt tidligere at sykehuset ofte kan ha pasientert isolert for streptokokker.....

Sykepleieren sa bare at jeg skulle gå hjem og vaske meg godt så gikk det sikkert bra.

Noen som vet hvor lett det er å få smitte bare ved å gå på samme toalett?

Nå er jeg kjempe redd og klør over hele meg!!!!!!

Disse pasientene lå tross alt på isolat for smittefare!!!!!!

Toalettenen var reservert med en litenlapp, men ikke med noe som sa fare.

Bør jeg ta noen forholdsregler?

Noen som kan komme med råd?

Fortsetter under...

Hadde det vært noen fare for at du ble smittet hadde de helt sikkert ikke latt deg dra hjem med det samme.

Jeg syns du skal slappe av inntil videre, jeg. Om du ikke klarer la være med å bekymre deg, syns jeg du skal ringe legen din på mandag og forklare hva som skjedde. Da får du sikkert råd.

Lykke til!

Gjest ikke undertegnet

Hadde det vært noen fare for at du ble smittet hadde de helt sikkert ikke latt deg dra hjem med det samme.

Jeg syns du skal slappe av inntil videre, jeg. Om du ikke klarer la være med å bekymre deg, syns jeg du skal ringe legen din på mandag og forklare hva som skjedde. Da får du sikkert råd.

Lykke til!

Takk for svaret. Nå har jeg dusjet og føler meg bedre.

Du har nok rett i at de ville ha hldt meg der.

Det er så rart at de ikke ville si hvilken smitte pasientene hadde og hvilke symptomer jeg kunne vente meg..... ja,ja

Det er så rart at de ikke ville si hvilken smitte pasientene hadde og hvilke symptomer jeg kunne vente meg..... ja,ja

Pasienten var nok isolert fordi hun/han var blitt DOL-avhengig, og nå skriver jo du her også, så det er tydeligvis smittsomt! ;-)

Slapp av. Hvis det var noe virkelig smittsomt/farlig ville de tatt helt andre forhåndsregler.

Med vennlig hilsen

Gjest Stjernemor

Det er taushetsplikten som gjør at de ikke kunne si det sannsynligvis.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...