Gå til innhold

Mobiltelefon - forsikring

Anbefalte innlegg

Kizza1365380506

Jentungen var ute igår og mistet vesken med lommebok og mobiltelefon på ett utested for ungdom. Politiet ringte og sa de hadde fått inn vesken og lommeboken m/alt innhold samt nøklene hennes. Mobiltelefonen derimot var vekk, det er en Ericson T68i. Den var funnet utenfor utestedet. Kan være stjålet for alt vi vet.

Mitt spørsmål er; Får vi mobiltelefonen igjen på toppsikringen, og bør vi gi finneren finnerlønn?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106532-mobiltelefon-forsikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

10 % av tingens verdi er vanlig finnerlønn.

Ellers er det pent gjort å gi en blomst eller et kort hvor en takker for ærligheten. Kommer an på om det er en gutt på 16 eller ei dame på 72 som fant det.

Viste seg at det var politiet selv. :o)

Kizza1365380506

Da er det nok med en blomst og/eller et pent kort.

Må jo nesten kunne forvente at lovens lange arm ikke putter ting i egen lomme :)

Ja vi må jo det. Hun kom akkurat inn døren her isted. Hun har meldt mobiltelefonen stjålet men den ser vi aldri igjen. Jeg er bare takknemlig for at ikke visa- og busskortet hennes var vekk og. Men den mobilen er jo sabla dyr og var julegave + at hun har betalt halve selv.

Akk ja, det er nå til å leve med det er jo bare en død ting.

Vi sender blomster til politiet vi, god ide!

:o)

Annonse

Kizza1365380506

Det kommer an på hva slags forsikringer dere har, og hva egenandel er på i forhold til mobiltelefonens verdi. Sjekk med selskapet.

Siden tingene ble stjålet, dekker en helårs reiseforsikring, tror jeg.

Tusen takk for tipset. Reiseforsikringen hadde jeg ikke tenkt på. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...