Gå til innhold

Fettforbrenning

lvj67

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor fort man egentlig kan gå ned i vekt med trim? Jeg sykler på ergometersykkel ca 1,5t pr dag, med lett intensitet. Ca 45min før frokost, og ca 50 min på ettermiddagen. Jeg har kjøpt meg en pulsklokke, og passer på å ligge på ca 60-70% av topp-puls. Min Polar pulsklokke viser at jeg har forbrent ca 5500 kcal de siste 5 dagene, og at ca 55% av dette er fettforbrenning. Hvor mye er egentlig dette i ren fettvekt? Jeg har gått ned ca 5kg den første uken. Jeg må også legge til at jeg har levd et rimelig usunt liv, med mye stillesitting, junkfood og litt for ofte på pub. Nå spiser jeg sunt, men ikke hysterisk sunt. Har også bestemt meg for å kutte ned pubturene til maks 2 ganger i mnd.Jeg er 35 år gammel, 187 høy og veier ca 107kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Johnny fra Stovner

1 gram fett tilsvarer ca. 9 kcal. 55 % av 5500 kcal er 3025 kcal, som omregnet til fett blir 336 gram.

Når du starter å slanke deg vil du tape mye vann i begynnelsen, så det meste av vekttapet skyldes nok dette. Du har startet et ganske stramt løp med 2 økter om dagen! Er du tilstrekkelig motivert for dette? Skal du trene så mye bør du kanskje vurdere andre aktiviteter enn bare sykling, f.eks. gåturer og styrketrening. Det siste for å unngå for mye tap av muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gram fett tilsvarer ca. 9 kcal. 55 % av 5500 kcal er 3025 kcal, som omregnet til fett blir 336 gram.

Når du starter å slanke deg vil du tape mye vann i begynnelsen, så det meste av vekttapet skyldes nok dette. Du har startet et ganske stramt løp med 2 økter om dagen! Er du tilstrekkelig motivert for dette? Skal du trene så mye bør du kanskje vurdere andre aktiviteter enn bare sykling, f.eks. gåturer og styrketrening. Det siste for å unngå for mye tap av muskelmasse.

Så dersom en forbrenner 400 cal på en treningsøkt og 25% er forbrent fett, så kan en dele de 25% på ni? Altså 10 gram fett pr økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznogood

Så dersom en forbrenner 400 cal på en treningsøkt og 25% er forbrent fett, så kan en dele de 25% på ni? Altså 10 gram fett pr økt?

Ehem... hvor mye veier et brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny fra Stovner

Stemmer det!

Det er imidlertid ikke bare under trening at det foregår forbrenning. Økt aktivitet fører til høyere forbrenning også når du ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...