Gå til innhold

Sensitiv mage

Gjest sulten

Anbefalte innlegg

Gjest sulten

Særlig det siste året har jeg opplevd at magen er blitt svært sensitiv til endel matretter/ drikke. nesten uke for uke snevres toleransegrensene inn, kan nesten ikke spise/ drikke noe uten å reagere.

De sterkeste reaksjonene kommer av vin, både sterk og svak, kaffe, brus, og for mye melkemat, løk, selv i godt kokt form, egg, søtsaker mm.

Men nå for tiden kan jeg ikke engang spise loff og drikke eplejuice uten at magen reagerer. Jeg er veldig glad i mat, så dette palger meg

Magen reagerer med luft, sterk magesyre/ halsbrann, og eller diarè/ løs eller flytende avføring.

Jeg harnylig vært til gastroskopi, men svarene foreligger ikke enda.

Kan noen hjelpe meg å finne akseptabel mat?

mvh ei som er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...