Gå til innhold

Bør man binde boligrenta nå?? 5,5%....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Christell

Høres ikke helt bra ut synes jeg. Vet at Nordea tilbyr 5,18%, så det finnes bedre tilbud enn 5,5%.

I det lange løp har det alltid vist seg at flytende rente er beste, men jeg ville nok vurdert dette ut fra hvor god økonomi jeg hadde. (God økonomi = tåler høyere rente og ville ikke bundet den.)

Det er en mulighet for at den kan falle enda litt, men så spørs det hvor mye og hvor mye is du har i magen. Jeg sitter og venter enda litt, jeg skal vurdere det i løpet av sommeren, så jeg venter med andre ord litt til.

For å vite hva akkurat du skal gjøre så finn ut hvor mye 0,5 prosentpoeng utgjør for deg i måneden. Så forsøker du å vurdere hvor stor sannsynligheten er for at den faller til f.eks 5,0 %. Hvis forskjellen på 5,5 og 5,0 ikke utgjør så mye for deg, kan du binde den nå, hvis ikke kan du ta sjangsen på å vente til sommeren en gang. Men følg godt med, den endrer seg fra dag til dag.

Kizza1365380506

Høres ikke helt bra ut synes jeg. Vet at Nordea tilbyr 5,18%, så det finnes bedre tilbud enn 5,5%.

I det lange løp har det alltid vist seg at flytende rente er beste, men jeg ville nok vurdert dette ut fra hvor god økonomi jeg hadde. (God økonomi = tåler høyere rente og ville ikke bundet den.)

Der tar du feil, vi bandt renta sist den var lav. Bare ett år etter hadde den gått opp i 9% og vel så det. Så vi sparte faktisk noe på de 5 årene vi bandt den da! Det er ca. 7 år siden. Situasjonen har endret seg noe siden det da det er sant.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...