Gå til innhold

Vyrde nynorskbrukarararar...ar...


favn

Anbefalte innlegg

Tilvære er det same som tilværelse. Tilvære er tillatt på begge målføre.

Eg veit at han Ivar drog rundt på bygdene og sama ord; har var endåtil her i Hordland. Han budde heime hos folk; men det med hor står det vel ikkje så mykje om i kjeldene (trur eg). Var han ikkje trulova ein gong, men blei verande ungkar heile sitt liv?

Det er sant det:)

Bygda veit det, bestemor fortalde og har gått på munne sida!

Trulova vart han aldri, men om han har ein og annan lausonge springande (lite truleg dei spring no) omkring DET tvilar eg ikkje på!

Døde einsam og forlatt han Ivar, stakkar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • favn

    18

  • fresja

    12

  • Mistera

    5

  • mariaflyfly

    3

Mest aktive i denne tråden

Morfologi var eit ukjend ord for meg. Men er ser det m.a. har med bøyingslære å gjera. Eg er nok heldig som aldri har pugga bøyingar, dei er på ein måte medfødde.

Vel, å bøye orda i seg sjølve går greit, både på nynorsk og boksmål sjølvsagt.

Men eg sikta til dei (vanskelege) analysane og terminologien som me må kunne innanfor morfologi og syntaks.

Om du skulle lure, faget er Nordisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ordliste er forboden. Ikkje spør kvifor, eg anar / aner? ikkje.

Ok, jeg husker ihvertfall grunnreglen for bøyninger av substantiver. De skal ha følgende flertallsendelser:

Hankjønn: -ar/-ane

F.eks: Ein ape - apen - apAR - apANE

Hokjønn: -er/-ene

F.eks: Ei hytte - hytta - hyttER - hyttENE

Inkjekjønn: inga ending/-a

Eit hu - huset - hus - husA

skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en generaltabbe i seg selv å skrive nynorsk...

Hadde det som hovedmål på skolen i 9 år, helt til jeg kom på videregående og fikk velge. Det var en lettelse. Det hører også med til historien at jeg fikk S i sidemål (bokmål)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg husker ihvertfall grunnreglen for bøyninger av substantiver. De skal ha følgende flertallsendelser:

Hankjønn: -ar/-ane

F.eks: Ein ape - apen - apAR - apANE

Hokjønn: -er/-ene

F.eks: Ei hytte - hytta - hyttER - hyttENE

Inkjekjønn: inga ending/-a

Eit hu - huset - hus - husA

skjønner?

Personleg seier/skriv eg ei ape - apene, men du kan nytta hankjønn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv om du ikkje kan bruke hjelpemiddel på sjølve eksamen, bør du ta for deg Helleviks Nynorsk ordliste.

I starten på ordlista finn du i underkant av 20 sider med ei enkel innføring og ein minigrammatikk. Der står det mange gode råd å ta med seg.

Elles er det lurt å lese nynorsk før du sjølv skal skrive det, på den måten får du på ein måte terminologien litt meir under huda. (Dersom du rekk ein roman av Ragnar Hovland, ville det heilt sikkert hjelpe til...)

Og ein kjepphest til slutt: Hugs på at nynorsk og bokmål er målformer og ikkje målføre (målføre er eit anna ord for dialekt)!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjølv om du ikkje kan bruke hjelpemiddel på sjølve eksamen, bør du ta for deg Helleviks Nynorsk ordliste.

I starten på ordlista finn du i underkant av 20 sider med ei enkel innføring og ein minigrammatikk. Der står det mange gode råd å ta med seg.

Elles er det lurt å lese nynorsk før du sjølv skal skrive det, på den måten får du på ein måte terminologien litt meir under huda. (Dersom du rekk ein roman av Ragnar Hovland, ville det heilt sikkert hjelpe til...)

Og ein kjepphest til slutt: Hugs på at nynorsk og bokmål er målformer og ikkje målføre (målføre er eit anna ord for dialekt)!

Lykke til!

Hei, og takk for innspel.

Jau, eg veit da at målføre og målform ikkje er det same... :)

Diverre har eg ikkje ordlista du gjer tips om. Fleire andre har snakka om ho, så det var dumt at eg ikkje rakk å få ho med meg.

Vel, no er eksamen i morgon, eg rekk nok difor heller ikkje Hovland - som helt rett skriv godt.

Det var mest eit naudrop eg slang ut her i går!

Desse vekttala eg tar har forresten ikkje så mykje å seie for meg då dei kan kan seiest å vere nokre attpåklattar eg tar for å halde tankane i form og at eg likar å studere. Men eg skulle gjerne få ein ståkarakter likevel.

Og no har eg pressa sitronen lenge nok. Fint å få øve seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for innspel.

Jau, eg veit da at målføre og målform ikkje er det same... :)

Diverre har eg ikkje ordlista du gjer tips om. Fleire andre har snakka om ho, så det var dumt at eg ikkje rakk å få ho med meg.

Vel, no er eksamen i morgon, eg rekk nok difor heller ikkje Hovland - som helt rett skriv godt.

Det var mest eit naudrop eg slang ut her i går!

Desse vekttala eg tar har forresten ikkje så mykje å seie for meg då dei kan kan seiest å vere nokre attpåklattar eg tar for å halde tankane i form og at eg likar å studere. Men eg skulle gjerne få ein ståkarakter likevel.

Og no har eg pressa sitronen lenge nok. Fint å få øve seg :)

- så skriv du eit godt nynorsk og har lite å frykte i morgon. I alle fall dersom eg skal dømme ut frå dei innlegga du har skrive på nynorsk her.

Hugs samsvarsbøying!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- så skriv du eit godt nynorsk og har lite å frykte i morgon. I alle fall dersom eg skal dømme ut frå dei innlegga du har skrive på nynorsk her.

Hugs samsvarsbøying!!!

Vel, no er ikkje nynorsk det eg fryktar mest for å seie det slik.

Verre er det med analysar innanfor syntaks t.d. :-/

Men takk for gladmelding frå deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...