Gå til innhold

Til alle med sterkt nedsatt syn

Anbefalte innlegg

Gjest SnartUten

Jeg har nå funnet ut at dersom man har mere enn - 6 i styrke på briller, så kan man få dekket operasjon med laser ved Haukeland og Rikshospitalet. Det eneste man betaler er egenandel.

Jeg har nå nettopp vært hos legen min, og er henvist til øyelege for å bli søkt inn til operasjon. Man skal visstnok måtte ha en noenlunde god årsak, men yrket mitt gjør meg kvalifisert nok.

Tenkte bare jeg ville tipse dere andre nærsynte om dette. Ventetiden er ca 1 år, men det er jo verdt å vente på, contra å betale det selv til ca 15000,- pr øye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106704-til-alle-med-sterkt-nedsatt-syn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest carinde

Jeg fikk utført en sånn gratis Lasik-operasjon på Rikshospitalet i juni i fjor. Hadde -6,5. Nå ser jeg fantastisk bra på begge øynene. Anbefales virkelig :)

Hvor stor er risken for komplikasjoner egentlig?

Har ei venninne med - 6 på det ene øyet og blind på det andre.

Da er det en sjanse å ta, om laseroperasjonen ikke er vellykket.

Hvor stor er risken for komplikasjoner egentlig?

Har ei venninne med - 6 på det ene øyet og blind på det andre.

Da er det en sjanse å ta, om laseroperasjonen ikke er vellykket.

Akkurat prosentvis vet jeg ikke. De opplyser selvsagt om hva du risikerer, men jeg tror sjansen er veldig liten for at noe skal gå galt. De har veldig bra måleinstrumenter, og vet virkelig hva de gjør. Du KAN få netthinneløsning (det er den mest alvorlige komplikasjonen - kan gjøre deg blind), men risikoen for å få netthinneløsning er større blant nærsynte generelt, ikke spesielt for Lasik-opererte. Kirurgen som opererte meg er svært erfaren - likevel har han aldri opplevd netthinneløsning som en komplikasjon til Lasik.

Dersom de ikke treffer 100 %, kan de reoperere i løpet av de første 3 månedene uten problem.

Jeg kjenner flere som har operert, og alle er veldig godt fornøyd.

Gjest carinde

Akkurat prosentvis vet jeg ikke. De opplyser selvsagt om hva du risikerer, men jeg tror sjansen er veldig liten for at noe skal gå galt. De har veldig bra måleinstrumenter, og vet virkelig hva de gjør. Du KAN få netthinneløsning (det er den mest alvorlige komplikasjonen - kan gjøre deg blind), men risikoen for å få netthinneløsning er større blant nærsynte generelt, ikke spesielt for Lasik-opererte. Kirurgen som opererte meg er svært erfaren - likevel har han aldri opplevd netthinneløsning som en komplikasjon til Lasik.

Dersom de ikke treffer 100 %, kan de reoperere i løpet av de første 3 månedene uten problem.

Jeg kjenner flere som har operert, og alle er veldig godt fornøyd.

Ok. Høres jo bra ut.

Hun har imidlertid diskutert dette med øyelegen sin, og han vil ikke anbefale det så lenge hun ser ganske bra. Hun har noe netthinneproblem tror jeg, så det er en årsak til at hun ikke har gjort noe enda. Men om hun får forverret syn, skal hun kanskje gjøre det.

Takk for info.

Kizza1365380506

Er det sant? Har du -9 og -10? Og jeg som synes jeg ser elendig med -4,5...

Bruker linser da så det går helt greit men kunne godt tenkt meg ett par dritstilige briller. Men jeg ser jo ut som en apekatt med de tjukke glassene.

Har bestilt meg ett par nye nå, skal hente de neste uke. Krysser fingrene for at de blir fine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...