Gå til innhold

gammelt poselen - noen som vet???

Anbefalte innlegg

Gjest SMS57

Hei. Jeg har vært på et bruktmarked og kjøpte et porselenservice (te servise) til 6 personer. Serviset er merket med en krone og under denne står det "Seltmann Weiden" Bervania.

Serviset er i meget tynt porselen og helt hvitt med "stiper" i selve porselenet som kan kjennes når man tar på det,

Er det noen som kjenner til dette merket og er det noen som vet hvor jeg kan henvnede meg for å få taksert dette evt vite hvor gammelt det er, hva serien heter osv. Kunne godt tenkt med 6 kopper og skåler, asjetter til.

Bor i Oslo/Akershus området.

Takker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106708-gammelt-poselen-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enkelt kan det være:

http://www.seltmann-weiden.com

Et tysk firma, som har et bredt spekter av porselen. De lager både ekslusive serier, og for industrien, som f.eks. hoteller.

Det finnes adresse og tlf.nr. på sidene deres, men jeg fant ingen mailadresse. Dersom du får noen til å skrive brev for deg på tysk (om du ikke kan tysk selv da), så kan du jo skrive til dem og spørre om dateringen av ditt servise.

Det lønner seg å ta avtrykk/skrive av stempelmerkingen på undersiden av en kopp eller tallerken. Du tegner greit av en kopi ved å legge matpapir over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...