Gå til innhold

Lekasje i septum, leggbetennelse, doping og astma

Børge Rødsjø

Anbefalte innlegg

Børge Rødsjø

Hei!

Jeg er en gutt på 16 år som er interessert i sport og trening. Selv så løper jeg en del, og til sommeren skal jeg delta i St. Olavs Loppet fra Trondheim til Østerssund.

Min faglærer i Gymnastikk har levert meg noen spørsmål innenfor faget gym, og jeg kan ikke benytte faglærer(e) til å finne ut av disse spørsmålene, jeg må bruke andre metoder til og finne svar på det jeg trenger (bøker, leksikon, idrettsutøvere, etc.) Så derfor spør jeg deg om du kan hjelpe meg med disse spørsmålene per mail?

Spørsmål fra faglæreren min:

1. Du har løpt på hardt underlag og fått betennelse på fremsiden av leggen. Hva vil du gjøre med det? Begrunn svaret

2. Du har fått lekasje i Septum (skilleveggen i hjertet). Hvilke symptomer vil du da få?

3. Du har fått diagnosen ”Astma”. Noen sier du må ta det roligere, andre mener du bør øke din treningsmengde. Skriv din mening om dette, men du må begrunne svaret.

4. Hva menes med ”doping”?

Jeg håper du kan hjelpe meg med disse spørsmålene! (Jeg fikk flere spørsmål også, men de takler jeg greit selv)

Børge Rødsjø

Bergmyran

7100 Rissa

Mail: [email protected]

Mob: 90 86 52 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Til spørsmålet ditt om leggbetennelse, se mitt innlegg om benhinnebetennelse.Det er samme greia. Råd jeg har fått er som sagt: uttøying av leggmusklaturen, massasje, varme/kalde bad, skifte skotøy, innleggssåler i skoene. Men ingen av disse rådene har hjulpet for min del. Jeg har og fått råd om å kutte ut all trening over en ganske lang periode...dette har jeg ikke prøvd. Jeg søker flere råd om du har?

Til det spørsmålet om astma: jeg har ikke så god peiling på det. Men det jeg vet er at ei i klassen har astma, og hun trener veldig mye. Flere ganger daglig. Men hun er avhengig av astmamedisinen sin.

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...