Ulv I Faarikaal Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Er det riktig at innvandrerere skal unntas fra loven ? 0 Siter
Sør Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Er det noen som har foreslått at noen skal unntas? Ikke det? Sett deg inn i lovgivningen! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Skrevet 26. mai 2003 Er det noen som har foreslått at noen skal unntas? Ikke det? Sett deg inn i lovgivningen! Er det rart at jeg lurer på sør ? 0 Siter
Sør Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Er det rart at jeg lurer på sør ? Spørsmålet du unnlot å besvare var: "Er det noen som har foreslått at noen skal unntas?" 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Skrevet 26. mai 2003 Er det noen som har foreslått at noen skal unntas? Ikke det? Sett deg inn i lovgivningen! Svaret er ? Nei Ja 0 Siter
Sør Skrevet 26. mai 2003 Skrevet 26. mai 2003 Svaret er ? Nei Ja Spørsmålet er ikke relevant, ettersom problemstillingen ikke eksisterer utenfor hodet ditt. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Er det noen som har foreslått at noen skal unntas? Ikke det? Sett deg inn i lovgivningen! Du har en merkelig diskusjonsteknikk. Det er ikke nødvendig å være så nedlatende skjønner du. .*rister på hode*. 0 Siter
Sør Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Du har en merkelig diskusjonsteknikk. Det er ikke nødvendig å være så nedlatende skjønner du. .*rister på hode*. Hei, Hvis noen hadde skrevet et innlegg om "hva hadde vært en passende straff for bankranet mrxx utførte?" ville jeg også påpekt at mrxx (formodentlig ;-) ) ikke er funnet skyldig i bankran.... Hvis innsenderen hadde postet lignende innlegg om "bankranet utført av mrxx" gjentatte ganger, ville svarene nok bli litt nedlatende på slutten! Med vennlig hilsen 0 Siter
mrxx Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Hei, Hvis noen hadde skrevet et innlegg om "hva hadde vært en passende straff for bankranet mrxx utførte?" ville jeg også påpekt at mrxx (formodentlig ;-) ) ikke er funnet skyldig i bankran.... Hvis innsenderen hadde postet lignende innlegg om "bankranet utført av mrxx" gjentatte ganger, ville svarene nok bli litt nedlatende på slutten! Med vennlig hilsen Hvorfor har du større grunn til å være nedlatende enn andre? Det er stort sett deg jeg reagerer på det fordi det ikke er første gangen jeg ser du er slik. Ikke forsøk å heve deg over andre på denne måten, du mister rett og slett interesse for oss andre. Dette har du fått påpekt av andre, men det glir ikke inn skjønner jeg. 0 Siter
Sør Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Hvorfor har du større grunn til å være nedlatende enn andre? Det er stort sett deg jeg reagerer på det fordi det ikke er første gangen jeg ser du er slik. Ikke forsøk å heve deg over andre på denne måten, du mister rett og slett interesse for oss andre. Dette har du fått påpekt av andre, men det glir ikke inn skjønner jeg. Jeg har ikke påstått at jeg har "større" grunn enn andre. Tvertimot burde du kanskje ha reagert på de ørten forskjellige innleggene som trekker frem kun det negative med "innvandrere"? De fleste ville (heldigvis) reagert hvis man skrev slike innlegg om "jøder"; skulle det være bedre å trakassere muslimer enn jøder? Hvordan tror du folk ville reagert hvis en person skrev 20 innlegg om alt det negative han kunne finne om "jøder"? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Jeg har ikke påstått at jeg har "større" grunn enn andre. Tvertimot burde du kanskje ha reagert på de ørten forskjellige innleggene som trekker frem kun det negative med "innvandrere"? De fleste ville (heldigvis) reagert hvis man skrev slike innlegg om "jøder"; skulle det være bedre å trakassere muslimer enn jøder? Hvordan tror du folk ville reagert hvis en person skrev 20 innlegg om alt det negative han kunne finne om "jøder"? Med vennlig hilsen "Tvertimot burde du kanskje ha reagert på de ørten forskjellige innleggene som trekker frem kun det negative med "innvandrere"?" Du minner om en tidligere venn jeg hadde. Under diskusjoner med vedkommende måtte man passe på å helgardere seg, ellers var hundreogett ute. Hvis jeg sa at den eller den bilen er det fineste jeg har sett, så ble vedkommende dødelig fornærmet over at jeg ikke i samme slengen understreket at vedkommendes bil var fin (noe den i mine øyne faktisk IKKE var). Å si noe som helst om noen som helst uten å få med et eller annet som trakk frem vedkommendes meninger/ting skapte et rent helvete av forurettethet. Dette er en totalt meningsløs form for debatt. Hvis en eller annen påpeker et negativt trekk ved innvandrere, så skal man ut fra det trekke den konklusjonen at alt ved dem er negativt? Selv om h*n ved flere anledninger trekker frem ting som faktisk er negative, skal man da være nødt til å rettferdiggjøre ønsket om en diskusjon ved å da minst påpeke et par ting som er positivt ved de samme selv om de ikke har noe med diskusjonen å gjøre? ("Det er forferdelig at innvandrerjenter ikke har samme rett til skilsmisse som mennene, men jammen er det positivt at de har billig frukt i butikkene sine?" Dette med samme rettigheter uansett hvem vi er burde være en menneskerett, billig frukt er det ikke.) Det burde være lov å trekke frem og belyse negative sider ved hvilken som helst samfunnsgruppe. Ved bevisstgjøring og kunnskap kan vi lettere rettlede OG hjelpe. Vi kan vanskelig forbedre noe som helst hvis vi ikke VET. I mange tilfeller brytes det med ting vi mener er en selvfølgelig menneskerett, og så skal det være FEIL å påpeke dette? Hva slags hjelp mener du det er i å manisk trenere tråder som tar opp slike ting fra starten av? Tror du du hjelper innvandrerne på denne måten? Bidrar du med kunnskap på denne måten? Nei! Hvorfor er det så galt at akkurat UiF påpeker dette i stedet for f.eks Lillemus (for å ta et nick ut av løse luften)? Hvorfor kan du ikke bare se hva som skrives uavhengig av hvem som gjør det? Du hjelper ingen med disse korstogene dine. Aller minst deg selv. Det er nesten så man kunne ønske seg ignorefiltrene fra Usenet innimellom. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Skrevet 27. mai 2003 "Tvertimot burde du kanskje ha reagert på de ørten forskjellige innleggene som trekker frem kun det negative med "innvandrere"?" Du minner om en tidligere venn jeg hadde. Under diskusjoner med vedkommende måtte man passe på å helgardere seg, ellers var hundreogett ute. Hvis jeg sa at den eller den bilen er det fineste jeg har sett, så ble vedkommende dødelig fornærmet over at jeg ikke i samme slengen understreket at vedkommendes bil var fin (noe den i mine øyne faktisk IKKE var). Å si noe som helst om noen som helst uten å få med et eller annet som trakk frem vedkommendes meninger/ting skapte et rent helvete av forurettethet. Dette er en totalt meningsløs form for debatt. Hvis en eller annen påpeker et negativt trekk ved innvandrere, så skal man ut fra det trekke den konklusjonen at alt ved dem er negativt? Selv om h*n ved flere anledninger trekker frem ting som faktisk er negative, skal man da være nødt til å rettferdiggjøre ønsket om en diskusjon ved å da minst påpeke et par ting som er positivt ved de samme selv om de ikke har noe med diskusjonen å gjøre? ("Det er forferdelig at innvandrerjenter ikke har samme rett til skilsmisse som mennene, men jammen er det positivt at de har billig frukt i butikkene sine?" Dette med samme rettigheter uansett hvem vi er burde være en menneskerett, billig frukt er det ikke.) Det burde være lov å trekke frem og belyse negative sider ved hvilken som helst samfunnsgruppe. Ved bevisstgjøring og kunnskap kan vi lettere rettlede OG hjelpe. Vi kan vanskelig forbedre noe som helst hvis vi ikke VET. I mange tilfeller brytes det med ting vi mener er en selvfølgelig menneskerett, og så skal det være FEIL å påpeke dette? Hva slags hjelp mener du det er i å manisk trenere tråder som tar opp slike ting fra starten av? Tror du du hjelper innvandrerne på denne måten? Bidrar du med kunnskap på denne måten? Nei! Hvorfor er det så galt at akkurat UiF påpeker dette i stedet for f.eks Lillemus (for å ta et nick ut av løse luften)? Hvorfor kan du ikke bare se hva som skrives uavhengig av hvem som gjør det? Du hjelper ingen med disse korstogene dine. Aller minst deg selv. Det er nesten så man kunne ønske seg ignorefiltrene fra Usenet innimellom. Du vet ikke hvor rett du har :-) Men husker jeg rett er dette som å skvette vann på gåsa: det preller av. Skulle ikke forundre meg at sør ignorerer dette innlegget og dets mening fullstendig slik sør ignorerer alle andre og alle innlegg som ikke er 100% enige med sør. Jeg har til gode å lese: Jeg kan til en viss grad være enig i ditt ressonnement ... osv. Høflighet, respekt, toleranse ? my ass.... 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Du vet ikke hvor rett du har :-) Men husker jeg rett er dette som å skvette vann på gåsa: det preller av. Skulle ikke forundre meg at sør ignorerer dette innlegget og dets mening fullstendig slik sør ignorerer alle andre og alle innlegg som ikke er 100% enige med sør. Jeg har til gode å lese: Jeg kan til en viss grad være enig i ditt ressonnement ... osv. Høflighet, respekt, toleranse ? my ass.... Joda, jeg VET hvor rett jeg har. Og sannelig tror jeg du også har rett! ;-) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Skrevet 27. mai 2003 Joda, jeg VET hvor rett jeg har. Og sannelig tror jeg du også har rett! ;-) Og er det ikke rart at jeg kan føre en rimelig god dialog med alle her, unntatt _en_ eneste ? 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Og er det ikke rart at jeg kan føre en rimelig god dialog med alle her, unntatt _en_ eneste ? Neida, det er ikke rart. ;-) Det som er rart er at enkelte her inne stadig havner i klammeri med noen (stadig nye Noen, forresten) og fremdeles ikke skjønner tegninga selv om de igjen og igjen får påpekt det samme. Og at vedkommende ikke holder seg for god til å bruke samme taktikk mot f.eks deg som han kritiserer andre for å bruke mot ham (Diskutere person f.eks). Dette skjer også igjen og igjen. DET er rart, det! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Skrevet 27. mai 2003 Neida, det er ikke rart. ;-) Det som er rart er at enkelte her inne stadig havner i klammeri med noen (stadig nye Noen, forresten) og fremdeles ikke skjønner tegninga selv om de igjen og igjen får påpekt det samme. Og at vedkommende ikke holder seg for god til å bruke samme taktikk mot f.eks deg som han kritiserer andre for å bruke mot ham (Diskutere person f.eks). Dette skjer også igjen og igjen. DET er rart, det! Hensikten helliger midlet skjønner du. Og har man hellige hensikter kan man tillate seg alt. Folk til og med dreper for sin overbevisning om hva som er godt for andre. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. mai 2003 Skrevet 27. mai 2003 Hensikten helliger midlet skjønner du. Og har man hellige hensikter kan man tillate seg alt. Folk til og med dreper for sin overbevisning om hva som er godt for andre. Holy my ass! ;-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.