Gå til innhold

Dagens innvandringsforskning

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Gi meg et eksempel på at en er lærer uten å kunne norsk.... Bortsett fra sånne ting som f.eks kokkelærer for tyske kvinner...

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt, mener du at du ikke har rett til å kjøre på en rundreise i Europa fordi du ikke kan alle språkene????

To pakistanske morsmålslærere i norsk skole hadde meget dårlige norskkunnskaper.

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

37

• Sør

27

• Mistera

17

• pip

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest pasa20

To pakistanske morsmålslærere i norsk skole hadde meget dårlige norskkunnskaper.

morsmålslærere er jo først og fremst der for å lære barna å skrive å lese på morsmålet sitt ikke for å lære dem norsk... om de ikke er så flink til å snakke norsk spiller vel i bunn og grunn ingen rolle...

unngår fremdeles spørsmålet mitt ja....hmmm...

Ulv I Faarikaal

morsmålslærere er jo først og fremst der for å lære barna å skrive å lese på morsmålet sitt ikke for å lære dem norsk... om de ikke er så flink til å snakke norsk spiller vel i bunn og grunn ingen rolle...

unngår fremdeles spørsmålet mitt ja....hmmm...

Det spørsmålet var det ikke meningen at jeg skulle svare på, så da ble det som du ville.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Selvfølgelig gjør du det når du er trengt oppi et hjørnet og ikke har noen svar å komme

"ler litt ondskapsfullt for meg selv"

Er ikke trengt oppi noen som helst, jeg lar meg bare ikke styre, ikke forandrer jeg mening på basis av usakligheter heller. Jeg mener fremdeles at norske innbyggere skal snakke norsk, og det fordi jeg har sett så mye isolasjon og elendighet på grunn av språkproblemer.

Gjest pasa20

Er ikke trengt oppi noen som helst, jeg lar meg bare ikke styre, ikke forandrer jeg mening på basis av usakligheter heller. Jeg mener fremdeles at norske innbyggere skal snakke norsk, og det fordi jeg har sett så mye isolasjon og elendighet på grunn av språkproblemer.

Ingen som sier at norske innbygger ikke skal snakke norsk....nå må du ikke begynne å rote....

Men skal f.eks en 40 åring som er nettopp kommet til Norge med førerkort fra et annet land bli nektet å ta lappen i Norge fordi han ikke kan norsk????

Ulv I Faarikaal

Hvem skulle svare på det da??? Det var jo rettet til deg....

OK:

Innvandrerne er ikke på ferie her, de skal bo og leve i et land hvor det nesten utelukkende snakkes norsk. Kun 1% snakker, leser og skriver urdu eller punjabi f eks. Du kan ikke lese underskilt eller parkeringsbestemmelser uten norskkunnskaper, og vi kan ikke sette opp skilter på 50 ulike språk.

Dette burde være klart for alle.

Ulv I Faarikaal

Ingen som sier at norske innbygger ikke skal snakke norsk....nå må du ikke begynne å rote....

Men skal f.eks en 40 åring som er nettopp kommet til Norge med førerkort fra et annet land bli nektet å ta lappen i Norge fordi han ikke kan norsk????

Ja.

OK:

Innvandrerne er ikke på ferie her, de skal bo og leve i et land hvor det nesten utelukkende snakkes norsk. Kun 1% snakker, leser og skriver urdu eller punjabi f eks. Du kan ikke lese underskilt eller parkeringsbestemmelser uten norskkunnskaper, og vi kan ikke sette opp skilter på 50 ulike språk.

Tull!

En greker kan flytte til Norge, uten å snakke et ord norsk (eller kunne lese en eneste bokstav) og han kan bruke sitt greske førerkort permanent.

Ingen prøve på norsk.

Annonse

Gjest pasa20

OK:

De kan jo ikke lære norsk på et par uker kan de vel????

Og det er mange nordmenn som har lappen som ikke vet hva hvert eneste skilt betyr....

Jeg mener at så lenge de tar lappen i Norge skal de få lov til å kjøre i Norge uansett om de kan norsk eller ikke.

Du sier at de ikke er på ferie her, hvis det er så nøye å kunne språket i det landet man kjører i så kan jo en ulykke skje likefort hvis du kjører gjennom Italia siden du vet ikke hva alle underskiltene betyr

Mener du at det samme skal gjelde nordmenn i utlandet? Diplomater, bistandsarbeidere, oljearbeidere, spania-pensjonister osv osv. Burde dette være internasjonale lover?

Eller er det forskjell på norge og andre land?

Joda dette kom nok ikke som en liten bombe!

Har selv jobbet på biltilsynet, og mange av innvandrerene som kommer dit og skal ta lappen, regner med at det er bare å kjøre videre, ikke skjønner de at de må lære de norske reglene...

De fleste klarer å gjøre seg godt forstått på norsk og skjønner både hva sensor og andre sier til dem, helt fram til teoriprøven, DA skjønner de INGENTING... Jeg ikke fortå.... er det de kommer med...

Nei samfunnet og kommunene og regeringa er alt for lite flinke til å intigrere og la innvandrerene til å forstå og ha respekt for norske lover og regler!

Men ALLE utveier for å få penger og goder, DET lærer dem ganske fort!

"Men ALLE utveier for å få penger og goder,

DET lærer dem ganske fort! "

Da er de vist ganske så godt integrert allerede, da jo?

Ulv I Faarikaal

Tull!

En greker kan flytte til Norge, uten å snakke et ord norsk (eller kunne lese en eneste bokstav) og han kan bruke sitt greske førerkort permanent.

Ingen prøve på norsk.

Ja og andre kommer fra land hvor trafikkskilt ikke er funnet opp enda. Nazar hadde ike sett hverken en trillebår eller et trafikkskilt før han kom til Norge i '72, men han kjørte bil i hjemlandet. Først måtte han lære norsk før han kunne få lest til lappen.

Ulv I Faarikaal

De kan jo ikke lære norsk på et par uker kan de vel????

Og det er mange nordmenn som har lappen som ikke vet hva hvert eneste skilt betyr....

Jeg mener at så lenge de tar lappen i Norge skal de få lov til å kjøre i Norge uansett om de kan norsk eller ikke.

Du sier at de ikke er på ferie her, hvis det er så nøye å kunne språket i det landet man kjører i så kan jo en ulykke skje likefort hvis du kjører gjennom Italia siden du vet ikke hva alle underskiltene betyr

Førerkort er ingen menneskerett må jeg få be.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...