Gå til innhold

Dagens innvandringsforskning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

37

• Sør

27

• Mistera

17

• pip

7

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Mener du at det samme skal gjelde nordmenn i utlandet? Diplomater, bistandsarbeidere, oljearbeidere, spania-pensjonister osv osv. Burde dette være internasjonale lover?

Eller er det forskjell på norge og andre land?

Skal man klare seg, må man lære språket, det kommer man ikke utenom.

Jeg vet f eks enkelte kvinner har med sin tenåringsønn til gynekologen som tolk når de selv ikke snakker norsk etter 5 år i Norge. Et slikt liv er ikke holdbart i 2003, man blir jo helt uten verdighet.

Ja og andre kommer fra land hvor trafikkskilt ikke er funnet opp enda. Nazar hadde ike sett hverken en trillebår eller et trafikkskilt før han kom til Norge i '72, men han kjørte bil i hjemlandet. Først måtte han lære norsk før han kunne få lest til lappen.

Kjøreopplæringsbøker finnes på "utenlandsk" så det er ikke noe problem.

Faktisk er det største problemene med innvandrere dem DU lager.

Ulv I Faarikaal

"ja" det var jo saklig besvart... Men da kan ikke du kjøre utenfor Norges grenser da med mindre du ikke kan språket til det landet...

Latterlig spør du meg

Dette blir for mye flisespikking og mikroskop for meg.

Å ikke skjønne hva folk sier er et stort handikapp.

Annonse

Gjest pasa20

Ja og andre kommer fra land hvor trafikkskilt ikke er funnet opp enda. Nazar hadde ike sett hverken en trillebår eller et trafikkskilt før han kom til Norge i '72, men han kjørte bil i hjemlandet. Først måtte han lære norsk før han kunne få lest til lappen.

Jeg tror regjeringen vet hvilke land som har nesten samme trafikklovgivning som Norge og jeg tviler på at de hadde latt en mann som kom fra et land uten et eneste skilt få kjøre rundt i Norge basert på det førerkortet han har med seg hjemmeifra

Jeg tror regjeringen vet hvilke land som har nesten samme trafikklovgivning som Norge og jeg tviler på at de hadde latt en mann som kom fra et land uten et eneste skilt få kjøre rundt i Norge basert på det førerkortet han har med seg hjemmeifra

Hei,

En "pakistaner" tar akkurat samme førerprøve som en nordmann, bare at spørsmålene blir oversatt til urdu.

Intet av dette er spesielt - det er bare UiF som lager kvalm av ikke-eksisterende problemer (eller - problemene eksisterer kunn mellom ørene hans.)

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk

Det er en menneskerett å få ta førerkort, Har du mer rett til et førerkort enn en pakistaner?

Vis meg den konvensjonen, nasjonal eller internasjonal som definerer førerkort som noen menneskerett..

Med tanke på alle idioter, unge og gamle, som ferdes rundt i trafikken uten å ha noe der å gjøre, kan jeg i høyden være enig i at det VIRKER som en menneskerett.

Gjest pasa20

Dette blir for mye flisespikking og mikroskop for meg.

Å ikke skjønne hva folk sier er et stort handikapp.

Å komme med usaklige argumenter og å bare svare på de spørsmålene man vil fordi man ikke har et svar til de andre er også et stort handikap....

Å ikke kunne innrømme feil er også et stort handikap...

Å være så trangsynt at man nekter å forandre mening bare for å være sta og firkantet er også et handikap

Annonse

Gjest pasa20

Vis meg den konvensjonen, nasjonal eller internasjonal som definerer førerkort som noen menneskerett..

Med tanke på alle idioter, unge og gamle, som ferdes rundt i trafikken uten å ha noe der å gjøre, kan jeg i høyden være enig i at det VIRKER som en menneskerett.

Alle kan PRØVE å ta førerkort det betyr ikke at alle kan ha førerkort, vet om folk som har strøket 8-9 ganger på teoriprøven og fremdeles ikke har klart den....

Ulv I Faarikaal

Nettopp.

Gjest frøkensnipp

"Tolken forteller også at han må fortelle enkelte at i Skandinavia har en kvinne rett til å kjøre foran en mann."

Kan noen forklare meg dette med at "kvinner har rett til å kjøre forann menn"??? Hvor i trafikkreglene står det???? Eller er det jeg som har misforstått det som står i reportasjen?

Jeg er norskfødt kvinne, og det har altså gått meg hus forbi at det visstnok skal være en regel som sier at kvinner kan kjøre forann menn. Jeg er temmelig sikker på at det er noe som har gått hus forbi min norskfødte ektemann også....?

Fortelle meg hvordan det praktiseres i virkelighetens verden. Er det sånn at mannfolk som kjører bør følge med i speilet og slippe forbi eventuelle kvinner som kjører bak? ;o)

Opplys ei som tydeligvis er like dårlig opplyst som innvandrerne reportasjen omhandler...

Beste hilsen fra

Altså - har rett d.v.s ha lov. En kvinne må ikke alltid ligge bak mannen men har lov til/rett til å kjøre foran en mann også.

Gjest Morsk

Alle kan PRØVE å ta førerkort det betyr ikke at alle kan ha førerkort, vet om folk som har strøket 8-9 ganger på teoriprøven og fremdeles ikke har klart den....

Jepp, problemet idag heter pengekjære kjøreskoler som i samarbeid med sine kollegaer i vegdirektoratet ikke har satt et øvre tak på antall kjøretimer og tester før vedkommende defineres som uegnet til å ferdes i trafikken.

Så lenge det er penger å tjene må trafikksikkerheten vike.

Ulv I Faarikaal

Hei,

En "pakistaner" tar akkurat samme førerprøve som en nordmann, bare at spørsmålene blir oversatt til urdu.

Intet av dette er spesielt - det er bare UiF som lager kvalm av ikke-eksisterende problemer (eller - problemene eksisterer kunn mellom ørene hans.)

Med vennlig hilsen

Eneste "problemet" er at jeg mener noe om en helt legal sak, og den meningen stemmer ikke med sør's.

Siden jeg ikke sitter i høyesterett eller i regjæringa så blir det nok bare min legale mening blant alle andre legale meninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...