Gå til innhold

Dagens innvandringsforskning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

37

• Sør

27

• Mistera

17

• pip

7

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Nei - jeg har verken nektet innvandrere å få seg førerkort (og sertifikat), eller latt menn forhindre sine koner i å få norsk statsborgerskap (slik du foreslår).

Men du vil forhindre at de får anledning til å lære norsk, eller la dem "slippe".

Men du vil forhindre at de får anledning til å lære norsk, eller la dem "slippe".

Nei, jeg vil forbedre norsk-undervisningen, men det har overhodet ingen hensikt å tvinge folk til å sitte på en skolebenk hvis de ikke VIL være der for å lære norsk.

Og hvis de VIL være der, er det ingen grunn til tvang.

Ulv I Faarikaal

Nei, jeg vil forbedre norsk-undervisningen, men det har overhodet ingen hensikt å tvinge folk til å sitte på en skolebenk hvis de ikke VIL være der for å lære norsk.

Jeg vil ikke tvinge, bare motivere, da jeg med selvsyn har konstatert at latskap og uvitenhet er utbredt.

Uvitenhet når det gjelder viktigheten av språkkunnskaper. Og latskap når det gjelder å stå opp om morran.

Jeg vil ikke tvinge, bare motivere, da jeg med selvsyn har konstatert at latskap og uvitenhet er utbredt.

Uvitenhet når det gjelder viktigheten av språkkunnskaper. Og latskap når det gjelder å stå opp om morran.

Men sombvi begge slo fast for litt siden -det største problemet er ikke latskap og manglende vilje hos de som ikke kan norsk, men at ignenting ligger til rette forå få lært seg norsk.

La oss rette på det først, og så se hva som står igjenn etterpå.

Eller hva?

Det hjelper jo ikke å være motivert om det ikke ermulig å få seg undervisning. Og det er å kaste arbeid, energi og penger å motivere noen som ikke får gjørt det vi vil at de skal gjøre uansett.

Annonse

:-)

Men hvordan tror du holdninger som dem Mistera og andre nedenfor legger for dagen, vil ramme dine barn?

Tror du Mistera sjekker om de er adopterte før hun bebreider dem med "Men ALLE utveier for å få penger og goder, DET lærer dem ganske fort!"

"Dem" her kan ganske fort bli dine barn...

Med vennlig hilsen

Når en 40 år gammel kvinne/mann som prater gebrokkent kommer på biltilsynet og forventer å få ALLE rettigheter regner jeg med at de IKKE er adoptert!

Det var ikke de adopterte jeg pratet om, kansje du burde få med deg innlegget sør før du sprer din eder og sure galle over nettet! *din talemåte*

Tror kansje din situasjon og oppfattning er en del annen en hva jeg er født og oppvokst med...

Har både søskenbarn og venner som er adopterte og ser på dem som nordmenn fordi de er det... De må hverken intigreres eller annet, de kommer som barn og kan de norke lovene og reglene...

Kan ikke skjønne hvorfor du mener at innvandrere skal ha andre rettigheter enn hva vi som har betalt skatt og vært lovlydige hele livet!

De som har bygt opp landet vårt etter krigen sitter jo for faen meg på gamlehjemm og pisser i sine egne bleier uten å bli skiftet på, på 14 dager...

Er det denne behandlingen du vil ha når du blir gammel?

Eller overlater du det fulle og hele til innvandrenene?

Ja nå er jeg svart/hvit i mine komentarer, men fjøra i hode er ditt!

Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror mine barn kommer til å bli utsatt for rasisme i en eller annen form flere ganger i løpet av livet. Selvsagt må vi arbeide for at flest mulig ikke skal arve den typen holdninger du her sikter til. Jeg er bare ikke så sikker på at generell mistenkeliggjøring a la Sør er den rette måten å bekjempe dette på. Rent personlig tror jeg integrering på nordmenns premisser så lenge man er i Norge er den beste form for bekjempelse av rasisme. At f.eks det vi oppfatter som grunnleggende menneskretter blir respektert så lenge man velger å bo i dette landet.

Det er en _grunn_ til at Mistera skriver det h*n gjør, det er en _grunn_ til at Faarikaalen reagerer på innslag han leser i media. For mitt bare liv greier jeg ikke se rasismen i det Mistera skriver, jeg tror nemlig det ligger en sannhet i innlegget. Kom ikke og fortell meg at det de skriver er fantasier fra eget hode, røk uten ild om du vil. Fordommer muligens, men fordommer har sitt utspring i noe. Du må gjerne kalle grunnlaget fri fantasi, men jeg tror dessverre ikke verden er _så_ enkel.

For en del år siden ble alle beboerne på et hybelhus i Florø oppsagt, eierne ville bruke hybelhuset til innvandrere i stedet fordi det var mer penger å hente for dem på den måten. Selvfølgelig føles dette blodig urettferdig for de som ble rammet og måtte finne seg et annet sted å bo. Slikt skaper rasisme, og misforstått snillisme fører ingen steder hen. Vi må faktisk stille samme krav til alle nordmenn enten de er hvite, rosa, brune eller svarte uten fare for å kalles rasister. Behandles alle likt vernes vi også av de samme lovene. Krav og vern går gjerne hand i hand.

Du har så rett, ikke hater jeg dem heller, og jeg er heller ikke noen rasist, grunnene til mitt syn på ting er som du sier grunnbelaggt!

Jeg har mine grunner... Har PRØVD å forklare Sør dette, men han er så blind for andres liv og oppfattinger av dette og ser kun sin egen levevei og ingen andres....

Mitt liv har preget meg med MANGE vonde opplevelser, og de fleste av desse opplevelsene innholder bestaliteter i fra nettopp det *elskede* innvandrerene til Sør...

Ikke rart at jeg føler et visst hat til den mannlige delen av innvandrer bestanden her i Norge, da de har gitt meg skar både på kropp og skjel som jeg ALDRI vil bli kvitt!

"Man kan også lure på myndigheter som lar disse gå opp til teoriprøve uten å kunne norsk."

Skal ikke folk som kan norsk få lov til å kjøre bil????

Så du kan f.eks ikke kjøre på reise i Europa fordi du ikke kan tysk, fransk, italiensk, osv.????

"rister oppgitt på hodet"

-

Nå har jo Europa generelt de samme kjøre reglene som i norge!

Med små unntak her og der...

Men både i tyrkia og i midtøsten er det en kamp for livet i trafikken, å være fotgjenger der er en STOR risiko, fordi de kjører akkurat som man vil!

Men jøsses bare å kjøre, vi har nok unge villmenn på veiene så hvorfor ikke noen 100.000 til!

De kan jo ikke lære norsk på et par uker kan de vel????

Og det er mange nordmenn som har lappen som ikke vet hva hvert eneste skilt betyr....

Jeg mener at så lenge de tar lappen i Norge skal de få lov til å kjøre i Norge uansett om de kan norsk eller ikke.

Du sier at de ikke er på ferie her, hvis det er så nøye å kunne språket i det landet man kjører i så kan jo en ulykke skje likefort hvis du kjører gjennom Italia siden du vet ikke hva alle underskiltene betyr

Se så nå er det lovbestemt at du BÅDE må ha oppholdstillatelse og budd i Norge i et halvt år før du kan få kjøre opp til Norsksertefikat, dette gjelder også Svensker, Dansker, Finsker, tyskere, hollendere, tyrker, afganere osv... De har samme regelen i svarige... oppholder du deg i mer enn et halvår i et annet land og vil kjøre bil, må du også lære deg reglene for det respektive landet! Inntil da kan man brike sertefikatet men har med i fra hjemmlandet!

De fleste innvandrere/asylsøkere kommer hit til landet UTEN noen som helst slags identitetspairer, da er det jo tvilsomt at det HAR tatt med LAPPEN, ikke sant?

Hadde du trodd meg om jeg kom på biltilsynet/politiet og påstod at jeg faktisk kunne å kjøre bil, så det var bare å gi meg et?

Neppe!!!

Det er nok ikke bare Norge som har desse reglene Nei!

Akkurat og det er ikke noe lovlig krav om at skal kunne norsk....

Så lenge de tar prøven og klarer den har de like mye rett å kjøre bil som du har

Man greier ikke prøven om man ikke kan norsk! Så enkelt er det!

Det finnest ikke teoriprøver på urdu f.eks!

Annonse

Hei,

Du trenger ikke norsk på førerkort teori-prøve nivå for å forklare en kunde at de skal betale 150 kr.

Jeg foreslår du ser på en kopi av teori-prøven. Norsk nivået som fordres er faktisk høyt.

===

Kan du snakke engelsk til å levere pizza?

Er du god nok i engelsk til å bestå en engelsk teori-prøve?

Med vennlig hilsen

Er du

Sør et spørsmål til deg; Har du noengang rettet en teoriprøve i fra en som IKKE kan norsk?

Og som heller ikke GIDDER å prøve å sette seg inn i problemstillingene og kjørereglene og som ikke tenker på andre forkjørsretter enn hva du har?

Og det og itillegg være en KVINNE som retter prøvene og si til en 40 år gammle innvandrer at han ikke har bestått?

Har du mottatt trusler og nesten blitt kvalt på teorirommet fordi du ikke lot en mann med over 100 feil få bestått?

Snart har de så mange puter under arma at de ikke kan gå.

Sør sier det er DU som lager problemene til innvandrerene, hmmm trodde det var slike som Sør som gjorde det jeg....

*syr puter og dikke duller*

Noen som har fått med seg at kansje det er regjeringen som lager alle problemene med forskjellsbehandlingene sine?

Tror du må få deg noen utenlandske venner og ikke bare tro alt du hører...

Mange utlendinger kommer til dette landet med ingenting, de har ikke noe familie,venner, karriere. Alle de tingene du tar for gitt. Når de da får litt hjelp fra myndighetene blir det sagt at de er snyltere.

Du har bodd her hele ditt liv og har et nettverk rundt deg som utlendingene ikke har. Prøv å sett deg inn i deres situasjon

Er nok ikke ALLE norske nordmenn som er i din situasjon pasa20...

ikke alle har familie venner og et nettverk rundt seg, ikke alle har fått seg en utdanning bra nok til å klare seg i hverdagen, IKKE alle er like stillt med deg!

Noen er født fattig andre rik!

Men de som BOR i norge allerede UTEN alt dette som du mener ALLE norske nordmenn har, ender som oftest på gata, nedbrutt og uten forstand tilå kjempe... De får ikke hjelp noen sted!!! Men men pytt pytt hva gjør vel det?

Som vanlig går diskusjonen i vranglås, og som vanlig er sør den drivende kraft i ødeleggelse av tråden.

Innvandrere er delt i tre grupper. For to av disse gruppene kreves praktisk prøve for å få kjøre i Norge.

Her er saken at en del innvandrere fra spesielle områder har en helt annen trafikkultur enn det vi har. Dette skaper store problemer i kjøreopplæring. For de som har fått førerkort, er ulykkesrisikoen også mye høyere for denne gruppen.

Man diskuterer derfor tiltak som kan rette på dette.

Man kan jo ikke sende folk ut i trafikken før de har skjønt at trafikkskilt har en noe annen og mer absolutt betydning enn de er vant med fra hjemlandet.

Etter det du sier så kan jo egentlig jeg bare bestemme meg for at jeg er LEGE da!

For jeg vil eller gidder ikke å begynne på 6 års skolegang...

Nå er jeg lege

:-)

Men hvordan tror du holdninger som dem Mistera og andre nedenfor legger for dagen, vil ramme dine barn?

Tror du Mistera sjekker om de er adopterte før hun bebreider dem med "Men ALLE utveier for å få penger og goder, DET lærer dem ganske fort!"

"Dem" her kan ganske fort bli dine barn...

Med vennlig hilsen

Det er jo ganske freidig å hevde at de som er uenig med deg i forskrift om førerkort til innvandrere, er de facto rasister (ref: gå ut over adoptivbarn).

Din meningsfascisme og manipulering skremmer kanskje noen, men ikke så mange.

Å komme med usaklige argumenter og å bare svare på de spørsmålene man vil fordi man ikke har et svar til de andre er også et stort handikap....

Å ikke kunne innrømme feil er også et stort handikap...

Å være så trangsynt at man nekter å forandre mening bare for å være sta og firkantet er også et handikap

Sta å sta, alle har da lov til å ha sine egne meninger uten at de må forandres til det akkurat du mener!

Når det kommer til lover og bestemmelser så kommer det utenfor rekkevidden med ALLEs meninger, vi kan ikke gjøre noe med statens meninger før de gjør noe!

Det er loven vi snakker om her(begynnte med) som har blitt til en drittslengende diskusjon om hvorvidt min eller din mening er riktig!

Hvor er den nøytrale tredjepart i denne diskusjonen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...