Gå til innhold

Dagens innvandringsforskning

Anbefalte innlegg

Det er ingen som forsvare de mennene som gjorde det mot ..

Personlig syns jeg folk som nedverdiger folk på den måten og ikke har respekt for et annet menneskeliv fortjener en lang lang fengselstraff, uansett om de er norsk eller innvandrere, og det går meg hus forbi hvorfor de skulle slippe unna fordi de ikke kunne reglene i dette landet..Det er omvendt rasisme spør du meg...

Men jeg syns ikke det er rettferdig av deg å dømme alle utlendinger fordi noen klarer å ødelegge for andre...

Å sitte å si at de lærer seg ganske fort hvordan de kan få seg noen lett tjente penger, hva med dem som har utdannelse fra før eller rett og slett ikke får seg jobb p.g.a hudfargen har ikke de rett på sosialstønad??

Klart de har rett på sosialstønad, det har jeg aldri påstått heller, fordi mye av rasismen i norge idag er basert på nettopp dette...

Jeg vet at det ikke er innvandrerene som lager reglene det får de som styrer ta seg av, men de skjønner ikke at det blir omvendt rasisme av det, de skaper samfunnsrelaterte konflikter som gjør oss norske nordmenn harniske og innvandrerene flirer av "oss" nordmenn (les; regeringen) fordi vi er FOR gavmilde....

Dette har innvandrenene SELV gått ut i media med...

Forskjellsbehandling skaper rasisme på mange måter, spessielt når du sliter selv, og så vidt har tak over hode, og A-gjengen kjører i nyeste BMW og gullsmykka hanger langt ned på halsen, fordi de tjener MEGA på narkotikasmugling, og fortsatt får ALLE sine regniger betalt av staten...

Henger det på greip?

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

37

• Sør

27

• Mistera

17

• pip

7

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Nei det er greit nok, ingen som sier at de ikke skal ta førerprøven men når det er jo ganske umulig å lære et språk på et halvt år, så da skjønner jeg ikke hvorfor UiF sier at de ikke kan ta lappen så lenge de ikke kan språket i det landet de er i så lenge de kan ta den på sitt eget språk.....

Min mening er at de ikke skal få lappen eller statsborgerskap før de kan norsk språk og norsk samfunn nok til å forstå regler.

Det er min mening, og ikke en lov dessverre.

Motivasjonen for å lære norsk ville blitt mye bedre. Det er mulig å lære norsk ved selvstudie og i grupper. En gruppe med bare kvinner lærer mye fortere enn menn. De som får lov av mannen å lære norsk, møter opp og vil lære.

Mange menn gidder ikke stå opp om morran for å møte, det sier kvinnene deres. Ikke en gang når de i gamle dager ble hentet med buss gadd de.

Nå kommer faktisk en forskrift som pålegger alle innvandrere å gå et grunnkurs i norsk og samfunnskunnskap, da det offentlige er blitt oversvømmet med utlendinger som ikke makter å gjøre seg forstått, og kaoset er blitt uutholdelig. Det finnes ikke mange tusen tolker i dette landet, og tenåringene som snakker norsk prøver så godt de kan å hjelpe foreldrene, men det er galt at en kvinne skal gå til gynekolog med en 12 år gammel gutt som tolk. På sykehusene er de rimelig fortvilede.

I stemmelokalene for stortingsvalget sto f eks en språkkyndig mann og fortalte en stor gruppe kvinner hvilket parti de skulle stemme på. Da han ble stoppet av funksjonærene, påberopte hen seg rett til å fortelle kvinner hva de skulle stemme.

I foreldremøter på en barneskole fins det ikke en eneste forelder med innvandrerbakgrunn, enda halvparten av barna er av innvandreropprinnelse.

Ikke alle her liker eksempler, men det blåser jeg i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...