Gå til innhold

Skal Tromsø arrangere OL ? Har de råd til det ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Vannviddet har tatt politikerne i Tromsø, og det vil koste milliarder å bygge alt som må til. Det finnes ikke grunnlag for etterbruk av installasjonene, og kommunene har ikke midler til å vedlikeholde anleggene. På Lillehammer finnes komplette anlegg fra forrige gang, hvorfor ikke bruke dem ? De blir heller ikke brukt fullt ut nå.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Håper heller ikke de får det pga de trenger gjøre så mye annet som å forbedre sin økonomi. De har ikke penger til det.

Men tanken er vel god.

Staten må betale det meste i bygging , men vedlikeholdet koster enorme summer og påligger kommunen.

Ulv I Faarikaal

OL i Lillehammer var ikke spesielt imponerende, så hvis Norge skal arrangere OL så bør det ikke bli der.

En fra USA jeg snakket med sa at nordmenn ble framstilt ganske snodig på "Lillyhæmmer", så han trodde nesten nordmenn gikk rundt med ryggsekk og flagg bestandig :)

Annonse

Gjest papirtiger

En fra USA jeg snakket med sa at nordmenn ble framstilt ganske snodig på "Lillyhæmmer", så han trodde nesten nordmenn gikk rundt med ryggsekk og flagg bestandig :)

De menneskene som hadde ansvaret for OL i Lillehammer burde skamme seg, makan til møl.

Ulv I Faarikaal

He he. Forståelig.

En annen så på TV hvor man viste hva nordmenn spiste, lutefisk og annet guff. Til slutt sa de at nasjonalretten var "frozen pizza", mange trodde da at nordmenn spiste den frossen. Mange trodde at lompe var en liten rund fille man fikk med pølsa for at man ikke skulle brenne seg :)))

Ja, men vi tror jo like teite ting om folk fra andre land også. Det er lett å le når man bor her selv.

Samme by får vel ikke OL to ganger tett på hverandre, så jeg tror neppe Lillehammer er aktuell i din levetid.

Det kunne vært hyggelig med et nytt OL i Norge, like gjerne i Tromsø som et annet sted. Det er vel i det minste større sjangs for snø der nord enn lenger sør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...