Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nå bare Stairway To Heaven igjen før jeg har hørt på hele side 1, og så får jeg forbarme meg over vektene nede på treninga før jeg tar side 2 :)

Jeg så Page & Plant på Roskilde i - 95, det var veldig bra. De spilte "Thank You" (en av mine favoritter" og jeg ble ganske våt i øynene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106819-lez-zeppelin/page/2/#findComment-625067
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er Maiden no bra nå da? Siste jeg likte med dem var vel Somewhere In Time; begynner å bli mange år siden det nå gitt...

Det vet jeg ærlig talt ikke.

Jeg ramlet av etter Seventh Son... Jeg har også de to albumene som kom etter, altså rundt 1990, men de var så patetiske at jeg ikke orket å høre på dem mer enn en gang.

Så var jeg på en dårlig konsert med dem i 1990 (tror jeg det var, med Anthrax som oppvarmere), og etter dette var mine barndomshelter ikke lenger mine helter.

Etter dette har jeg ikke hørt noe av Maiden, og håper derfor på gode, gamle låter.

De kan vel umulig spille nytt materiale? Det var jo tross alt på begynnelsen av 80-tallet at de lagde deres eneste gode musikk.

Når jeg kjøpte billett så trodde jeg faktisk at dette var en slags gjensynsturne. Jeg forstår nå at det ikke er det og at de faktisk også de siste 10 årene har produsert mye musikk...

Menmen... håper det blir bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106819-lez-zeppelin/page/2/#findComment-625072
Del på andre sider

Er Maiden no bra nå da? Siste jeg likte med dem var vel Somewhere In Time; begynner å bli mange år siden det nå gitt...

Det minner fortsatt om den harry delen av rockerne på 80-tallet.

Iron Maiden altså. Jeg tenker på det kobberbrune glatte håret tilvokalisten (som jeg nå har glemt navnet på, men gi meg 7 alternativer, så skal jeg komme med det!) og den pompøse heavyrocken.

Men det var igrunn ganske bra!

Og litt skummelt.

Selv om jeg hørte på King Diamond i en liten ekstrem periode.

Jeg hadde veldig sansen for Anthrax & Metallica, og litt humoristisk metal. Judas Priest og!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106819-lez-zeppelin/page/2/#findComment-625079
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ærlig talt ikke.

Jeg ramlet av etter Seventh Son... Jeg har også de to albumene som kom etter, altså rundt 1990, men de var så patetiske at jeg ikke orket å høre på dem mer enn en gang.

Så var jeg på en dårlig konsert med dem i 1990 (tror jeg det var, med Anthrax som oppvarmere), og etter dette var mine barndomshelter ikke lenger mine helter.

Etter dette har jeg ikke hørt noe av Maiden, og håper derfor på gode, gamle låter.

De kan vel umulig spille nytt materiale? Det var jo tross alt på begynnelsen av 80-tallet at de lagde deres eneste gode musikk.

Når jeg kjøpte billett så trodde jeg faktisk at dette var en slags gjensynsturne. Jeg forstår nå at det ikke er det og at de faktisk også de siste 10 årene har produsert mye musikk...

Menmen... håper det blir bra!

Hva med Type O Negative?

De spiller også snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106819-lez-zeppelin/page/2/#findComment-625085
Del på andre sider

Det minner fortsatt om den harry delen av rockerne på 80-tallet.

Iron Maiden altså. Jeg tenker på det kobberbrune glatte håret tilvokalisten (som jeg nå har glemt navnet på, men gi meg 7 alternativer, så skal jeg komme med det!) og den pompøse heavyrocken.

Men det var igrunn ganske bra!

Og litt skummelt.

Selv om jeg hørte på King Diamond i en liten ekstrem periode.

Jeg hadde veldig sansen for Anthrax & Metallica, og litt humoristisk metal. Judas Priest og!

Av de mest typiske heavy metal bandene så er nok Maiden og Judas Priest de som står igjen som de mest gjennomførte innenfor genren.

Judas Priest var desidert best av de to. I motsetning til Maiden så hadde de tross alt mer enn en god låt i ny og ne. De var jevnt gode.

Jeg kjøpte billett til konserten fordi jeg gikk utifra at det ville være tjukt av gamle rockere der og at det kunne bli litt gøy, men registrer nå at de fortsatt gir ut album i hytt og gevær... Men noen unge fans kan de vel knapt ha fått. Det er vel ingen unge som hører på den slags metal i dag?

Etter hvert utviklet jeg heldigvis lydbildet mitt fra å dreie seg om Maiden, WASP, Kizz og AC/DC, til å bli langt mer variert. Men det er fortsatt rock som gjelder, og jeg kan fortsatt sette på Satyricon og trives maksimalt. Dog er ikke akkurat dette i Maidens genre.

Led Zeppelin og den slags band hadde jeg lite forhold til når jeg var 12. Det kom senere.

Jeg var fanatisk Maiden tilhenger med jakkemerker og det som var, så jeg husker selvsagt fortsatt navnet på alle i bandet.

Vokalisten fornavn er Bruce. Nå husker du vel etternavnet? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106819-lez-zeppelin/page/2/#findComment-625148
Del på andre sider

Av de mest typiske heavy metal bandene så er nok Maiden og Judas Priest de som står igjen som de mest gjennomførte innenfor genren.

Judas Priest var desidert best av de to. I motsetning til Maiden så hadde de tross alt mer enn en god låt i ny og ne. De var jevnt gode.

Jeg kjøpte billett til konserten fordi jeg gikk utifra at det ville være tjukt av gamle rockere der og at det kunne bli litt gøy, men registrer nå at de fortsatt gir ut album i hytt og gevær... Men noen unge fans kan de vel knapt ha fått. Det er vel ingen unge som hører på den slags metal i dag?

Etter hvert utviklet jeg heldigvis lydbildet mitt fra å dreie seg om Maiden, WASP, Kizz og AC/DC, til å bli langt mer variert. Men det er fortsatt rock som gjelder, og jeg kan fortsatt sette på Satyricon og trives maksimalt. Dog er ikke akkurat dette i Maidens genre.

Led Zeppelin og den slags band hadde jeg lite forhold til når jeg var 12. Det kom senere.

Jeg var fanatisk Maiden tilhenger med jakkemerker og det som var, så jeg husker selvsagt fortsatt navnet på alle i bandet.

Vokalisten fornavn er Bruce. Nå husker du vel etternavnet? :)

Gulp.

Bruce Hamilton??

Nææh.

Bruce Dickinson! Ikke sant!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106819-lez-zeppelin/page/2/#findComment-625157
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...